Mangler stewarder i Gram

Man skal vist være 16 for at gå steward, og ja man skal stå og gå rigtig meget, det er hårdt for ryg og fødder.

Man får en liste over de katte der skal til bedømmelse hos den dommer man går hos. Så skal man sætte numrene op på burene i rækkefølge, medmindre man går hos én af de dommere som vil have kastraterne først. Når kattene er færdig bedømt, skal burene sprittes af, og nye numre skal sættes op. Man skal desuden huske at fertile hankatte IKKE må sidde i bur ved siden af hinanden.

Man skal også sørge for at spritte dommer bordet af, oghvis dommeren ikke selv gør det, så også hans/hendes hænder.

Man skal også vide hvordan man skal bære de racer som man skal gå med på scenen, da man jo skal præsentere en hel del katte deroppe til sceneshowet.

Det er ikke så ligetil, så medmindre man har besøgt udstillinger nogle gange og har observeret en hel del bedømmelser, hvor man har set en steward i aktion, bør man ikke gøre det uden at gå føl først.

Ja, der er vist noget med at man skal være 16 eller 18 eller sådan noget.

Det man skal som steward: man skal sørge for at de katte dommeren skal se sidder klar i burene når dommeren skal bruge dem. Der er en liste på bordet, hvor man kan se nummer, klasse og køn osv… Det gøres ved at sætte nr. på buret og evt. kalde en manglende kat over højtalerne et par gange (nogle er gode til at være opmærksomme, andre dybt elendige). For at et bur skal være klar til en kat skal det desinficeres og det nye nummer skal sættes på.
Man sætter han og hun skiftevis. Især ved ungdyr og fertile. Ved killingerne gør det ikke så meget. Er det en hun vendes skiltet med den lyserøde side frem, er det en han vendes den lyseblå side frem.
I starten når udstillingen begynder skal man lige finde ud af hvilke katte der er abs (absent) og så få dem streget på listen så man ikke står og venter/kalder på en kat der slet ikke er med den dag :slight_smile:
Når dommeren så engang når til NOM sørger man for at kalde/sætte nummer op på de de katte der udtages.

Det er praktisk lige at have en seddel og krydse af der, for når der er det antal fertile hanner der f.eks. skal bruges, så kører man bare dem.

Hmm - var det ikke ca. det? Fyld gerne huller ud eller ret mig hvis der er noget.

Man behøver ikke gå sceneshow efter sin første dag som steward, nogle synes de har fået rigeligt med indtryk til og kunne være med til også et sceneshow. (er godt nok det mest spændende på dagen men forstår godt folk vælger fra)

Nogen der så gider forklare hvad føl er? :stuck_out_tongue:

Det er hvis du går steward sammen med en anden steward som er erfaren. Så lærer h*n dig hvordan det hele fungerer :slight_smile:

ja - gisp gulp - jeg blev ringet op - har sagt ja til at gå om lørdagen S har gået føl en enkelt gang i odder. er spændt og lidt nervøs- men det går nu nok

Kira - Feeeeeedt :smiley: Jeg havde ellers ikke spurgt dig fordi jeg ikke troede ryggen kunne holde til der :slight_smile:

Er der nogen, der ved, om der nu er stewarder nok? eller hvem præcist, man skal kontakte, hvis man vil gå steward? Jeg har skrevet en mail til [email protected] (som instrueret på hjemmesiden), men hvem er egt chefsteward i JYRAK for tiden?

Hende der kontaktede mig var en Simone, jeg sender lige mailen til dig i en pb…
Jeg har set flere skrive at de har meldt sig som stewarder

Chefsteward lørdag er Lars Seiffert Thorssen og søndag Anette Kampf!!!
Men ellers skrive til Simone/ Annie Orhtmann

[quote=Eva K;249742]Hende der kontaktede mig var en Simone, jeg sender lige mailen til dig i en pb…
Jeg har set flere skrive at de har meldt sig som stewarder[/quote]

Jeg tror, det er Simone Søderberg fra Lyngkatten, der står for det, hun nævnte det ihvertfald i weekenden.

Jane - det er det :slight_smile: så det da jeg sende hendes mail til dkkorat i en pb :slight_smile:

Så har jeg hørt fra de to chefstewards. Jeg skal gå steward begge dage - med helt nyt føl om lørdagen:-) Jeg glæder mig:-)

Jeg håber, at du kommer til at have én af mine katte - sidst var der held ved dig :slight_smile: - altså Camilla

Er der nogen der ved om der er nok stewarder?

Camilla kører du ud og hjem begge dage?

Godt nok ikke Camilla… men jeg er Camillas lift, så det ved jeg at hun ikke gør :slight_smile:

Øv :frowning:

Er der nogen der kun skal derover lørdag? Eller eventuelt afsted fredag og hjem lørdag?