Mareridt

Sov til middag en time i dag (er gammel jo:tihi:) og kender I det når man sover om eftermiddagen og drømmer enorm livagtigt? Jeg kan næsten ikke vågne igen… og denne gang var det et mareridt. Nogle af jer var med:tihi:

Jeg havde lånt en båd af Annette O - en hvid stor en - og jeg sejlede ud gennem noget, der mest lignede Amazonfloden - meget snørklet. Så sendte jeg en masse internetbeskeder til folk herinde fra og bad jer komme ud på båden (spørg mig ikke hvordan I skulle komme uden båd selv:?) fordi en havde givet mig en kasse øl, og jeg drikker jo ikke.

Båden lå ud for et stort hvidt hus, og ved bredden stod der en person, som var utydelig, som jeg ikke kunne se ordentlig.

Jeg lagde mig ned og ventede og faldt i søvn, da jeg blev vækket af en Internetbesked fra Johnny om, at båden var med i Dødens Gab. Jeg åbnede øjnene og alt var sort - det var nat og ganske rigtig. Det var ikke en hvid båd men den fra filmen!

Jeg tænkte, at nu måtte jeg hellere komme i land, før der kom hajer til (jeg drømmer ret bevidst), og så kom der en ny besked - denne gang fra Elin (Leopolds mor) “pas på det hvide hus”.

Hele drømmen tog bare en drejning, og blev skide uhyggelig. Jeg styrede ad den her snørklede flod men båden gled hele tiden ned mod personen, der stod uden for det hvide hus.

For pokker det var skræmmende.

Så kom jeg op - kun for at opdage, at jeg var sejlet forkert og skulle retur forbi det hus IGEN!

På vejen mødte jeg Therese, som spurgte hvor øllet var, og jeg svarede “pas på det hvide hus!” og i det samme kigger jeg op og ser, at personen fra huset har hørt mig advare - så vågnede jeg!

Jeg aner ikke, hvorfor der var personer herinde fra med - jeg ved ikke en gang, hvordan de ser ud-høhø - men for pokker da en skræmmende drøm!

Den giver NUL mening nu, men i drømmen var den døduhyggelig.

Kender I den slags mareridt? En blanding mellem dagsrester og volapyk!

Uha dada

Det var forresten Eddie der vækkede mig. Tak Eddie:)

Tror det med huset skyldes, at jeg har læst Sommernattens Rædsler af Dan Simmons…

Nu passede du godt på min båd ikk :? :? :tihi:

Jo jeg kender det alt for godt, når man drømmer så livagtigt, og at det bliver uhyggeligt.

Håber du er ovre drømmen nu.

Jeg vælger at se det hvide som noget positivt - selvom det sikkert “føltes” negativt.
Hvid er (i mine øjne) “lys” og positiv aura.

Ved ikke om du kan bruge det til noget -kramer

[quote=lenschow;211386]Sov til middag en time i dag (er gammel jo:tihi:) og kender I det når man sover om eftermiddagen og drømmer enorm livagtigt? Jeg kan næsten ikke vågne igen… og denne gang var det et mareridt. Nogle af jer var med:tihi:

Jeg havde lånt en båd af Annette O - en hvid stor en - og jeg sejlede ud gennem noget, der mest lignede Amazonfloden - meget snørklet. Så sendte jeg en masse internetbeskeder til folk herinde fra og bad jer komme ud på båden (spørg mig ikke hvordan I skulle komme uden båd selv:?) fordi en havde givet mig en kasse øl, og jeg drikker jo ikke.

Båden lå ud for et stort hvidt hus, og ved bredden stod der en person, som var utydelig, som jeg ikke kunne se ordentlig.

Jeg lagde mig ned og ventede og faldt i søvn, da jeg blev vækket af en Internetbesked fra Johnny om, at båden var med i Dødens Gab. Jeg åbnede øjnene og alt var sort - det var nat og ganske rigtig. Det var ikke en hvid båd men den fra filmen!

Jeg tænkte, at nu måtte jeg hellere komme i land, før der kom hajer til (jeg drømmer ret bevidst), og så kom der en ny besked - denne gang fra Elin (Leopolds mor) “pas på det hvide hus”.

Hele drømmen tog bare en drejning, og blev skide uhyggelig. Jeg styrede ad den her snørklede flod men båden gled hele tiden ned mod personen, der stod uden for det hvide hus.

For pokker det var skræmmende.

Så kom jeg op - kun for at opdage, at jeg var sejlet forkert og skulle retur forbi det hus IGEN!

På vejen mødte jeg Therese, som spurgte hvor øllet var, og jeg svarede “pas på det hvide hus!” og i det samme kigger jeg op og ser, at personen fra huset har hørt mig advare - så vågnede jeg!

Jeg aner ikke, hvorfor der var personer herinde fra med - jeg ved ikke en gang, hvordan de ser ud-høhø - men for pokker da en skræmmende drøm!

Den giver NUL mening nu, men i drømmen var den døduhyggelig.

Kender I den slags mareridt? En blanding mellem dagsrester og volapyk!

Uha dada

Det var forresten Eddie der vækkede mig. Tak Eddie:)[/quote]

-what-what

jamen… du godeste… sikke noget… undskyld, at jeg sådan huserer i dine mareridt.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener bestemt at jeg har ligget i min seng hele natten…

-høhø

Føj! Ja jeg kender ALT for godt det med at have meget livlige mareridt!

Jeg oplever en sjælden gang imellem så livagtige og grimme mareridt, at jeg vågner fordi jeg græder rigtig meget!

For år tilbage - da Lundin sagen huserede - drømte jeg at Jimmy (min gemal) skulle “aflives” og at vi gik og ventede på at sprøjten skulle virke og han ville dø.
Dét var virkelig virkelig grimt!!!

Godt Eddie kunne vække sin “mor” når hun drømmer ubehagelige drømme! :slight_smile:

/Mette

Puha, sikke en skrækkelihg drøm. -what

Jeg døjer også frygteligt med mareridt lige for tiden- tror det er pga. graviditeten og her har drømmene gerne involveret vores dyr, der dør hele tiden. :ked:Det hjalp ikke, at vi mistede en kanin kort efter en af de drømme.

Altså Helle, du kan bare lære at læse de rigtig uhyggelige bøger inden du går igang med en Sommernats Rædsler-høhø-høhø-høhø
Skal jeg finde Skygger frem til dig igen, så du kan blive beroliget lidt:)

Bort set fra det, så kender jeg udmærket den slags drømme. Man er midt i et maridt og samtidig kan man høre den virkelige verden, hvor misserne mjaver og manden snorker, men man kan ikke vågne så meget, at man kan komme væk fra drømmen.

Knus Elin

Det hvide hus var nok Birthe’s sommerbolig og det var hende der stod udenfor huset :sshh:

-tihi HA’erne har meget magt. Tænk hvis de opdagede man sagde grimme ting om dem.

Totalt uhyggelig drøm, Helle - det kan jeg skam godt se.

Det der med at glide/blive trukkket/falde i en retning som er mod ens vilje tror jeg mange kender.

Mine hyppigste drømme af den slags handler enten om at køre i en bil og pludselig ikke kunne styre/bremse (ofte midt i trafikken på Frederiksberg, hvor jeg tog kørekort) eller om at falde og falde og falde nedad. Situationen er forskellig i faldedrømmene, jeg falder ud af en helikopter, ned fra et tag, jorden forsvinder under mig, er situationer jeg kan komme i tanke om lige nu.

HA HA HA ja det kan da være at det var mit hus, men der er godt nok ikke noget vand i nærheden -høhø

Skønt du har en mis , der kan fornemme , når du er i nød :thumbup:

Min søn kom den anden nat ind til os , øhh far hvor er høreværnet henne , Martin hvad skal du bruge høreværn til kl 2 om natten til :?

Næsten morgen spurgte jeg ham ad , hvad han havde drømt , det kunne han naturligvis ikke huske -høhø

et af de mareridt der går igen her er at Mini bliver kidnappet, at hun falder ud af vinduet, kommer ud af døren eller på en anden måde forsvinder, og jeg vågner op med koldsved over det hele og farer lejligheden igennem mens jeg kalder på hende og da jeg er ved at opgive sidder hun lige bag ved mig og ser rigtig nuttet ud og så får hun altid den store nussetur:wehuu:

har flere mareridt, men det er dem jeg husker bedst. til gængæld drømmer jeg tit noget som sker i virkeligheden.

bla har jeg for et par måneder siden drømt at jeg skulle til min venindes fødselsdag, og der var simpelthen så nederen så jeg sagde til DJen at hvis han ikke spillede en eller anden sang inden en time gik jeg.

jeg gik 1½ time efter vi var kommet - og han havde ikke spillet den sang:uha:

Jeg drømmer tit om mine transportmidler.
Min bil og min cykel.

Jeg har altid glemt at købe cykellygter og forretningerne er lukkede, når jeg skal cykle. Og det er mørkt…
Jeg kan som regel heller ikke finde min bil - jeg kan ikke huske, hvor jeg har parkeret den - og leder og leder - men vågner inden jeg finder den.

Jeg kører også forbi en skov - hvor der sker uhyggelige ting - som gør mig meget bange - jeg ved ikke hvad; men min bil kører langsommere og langsommere - ligegyldigt hvor meget jeg træder på speederen - og igen vågner jeg. -what

[quote=Kaja;211539]Skønt du har en mis , der kan fornemme , når du er i nød :thumbup:

Min søn kom den anden nat ind til os , øhh far hvor er høreværnet henne , Martin hvad skal du bruge høreværn til kl 2 om natten til :?

Næsten morgen spurgte jeg ham ad , hvad han havde drømt , det kunne han naturligvis ikke huske -høhø[/quote]

Den er da sød :wehuu: Kaja…

Ja heldigvis drømmer jeg sjældent mareridt, men derfor husker jeg dem også så godt:-)

En meget stærk drøm du har haft Helle. Forstår godt at du føler dig rystet og lidt skræmt :S

Jeg drømmer også af og til, og gerne i perioder, hvor det sker flere nætter i træk. Som regel er det fordi der er områder i mit liv som trænger til at blive ændret ol.

Drømme er din underbevidsthed der forsøger at kommunikere med dig i symbolsprog. Der er meget god information til en i drømmen, hvis man, som du har gjort i dag, sætter sig ned og skriver den ned med det samme man slår øjene op og kan huske enkelthederne i drømmen. Bagefter skal man give sig god tid til at analyserer drømmen. Den fortæller ret godt hvad det er man går og tumler med og hvor man skal sætte ind i sit liv her og nu og fremover.

I drømme er man selv som person fx symboliseret med et hus. Så drømmer man fx. om et stort hus med mange rum, så symboliserer de forskellige rum forskellige sider af dig selv. Kig på de rum du drømmer om, er der lyst, er der møbler, er der vinduer, hvordan er de indrettet, stemningerne osv.

God fornøjelse :slight_smile:

volapyk nej - men til gengæld drømmer jeg meget tit om nogle af de ting jeg har tema på…

frygten at blive svigtet i vigtige situationer… fx at PP svigter når vi har fået vores børn og ikke vil kendes ved dem… den er hyppig

så er der frygten for at miste - at jeg ser misserne løbe ud på vejen uden at jeg kan gøre noget…

så er der tema på uretfærdighed - hvor typisk PP stiller sig op og forlanger noget helt debilt og på ingen måde kan tales til fornuft… den slags drømme kan køre mig totalt af sporet i dagevis…

og sidst med ikke mindst - drømme hvor jeg selv siger stop og tager livet af mig selv fordi jeg opdager at alt det jeg har troet på ikke holder alligevel…

behøver jeg sige at mit søvnmønster i perioder er temmelig erratic… :S

Min veninde i KBH havde et mareridt, som jeg kom til at grine af… Hun grinede også til sidst, men da hun drømte var det virkelig uhyggeligt:

Hun går gennem strøget og har købt spritnye bukser. Hun er stolt, de klær hende. Men SÅ!

Hun ser ned og opdager til sin skræk, at det er KYLLINGERUSKINDSBUKSER!

Det vil sige ruskindsbukser i brun med gule fjer som dem Kylling fra Bamse har på:-)

Så løber hun hjem og hele vejen forsøger hun at dække de gule fjer

Det jeg grinede mest af var “Kyllingeruskindsbukser”

:slight_smile:

Jeg drømmer at der er ild der hvor vi bor… Og jeg skal redde alle dyrene ud af huset… Det er skrækkeligt… jeg tæller dem igen og igen…

Puha det er et grimt mareridt!