[quote=solveig;494627]Jeg kan sådan set godt forstå, der skal være plads til en masse sikkerhed omkring Mary. I disse tider, ved man aldrig hvad der kan ske, så jeg forstår godt hun ikke bare kan føde og være indlagt, på lige fod med alle andre.
Men så ville det vel være ulig bedre, at indrette en fødestue på et af slottene. Og selv betale en stor del af hvad det koster, vel at mærke. Hun kunne hyre en privat jordmoder, og sundhedsassistenter, og have læger stående stand by.
På den måde ville det ikke gå ud over de alm. fødende kvinder. Jeg synes da ellers nok der i forvejen bliver skåret ind til benet på sundhedsområdet, så jeg mener det er forkasteligt, at en kongelig kan lukke det halve af en fødeafdeling i så lang tid. På bekostning af alle andre. Det synes jeg virkelig er for dårligt.
[/quote]
Enig
Det ville have være sobert og fint at vise det hensyn til de alm. fødende kvinder, så de der ønsker at føde på Riget normalt hører til Riget og gerne vil føde der ikke kan komme til det som det skete i 2005.
[quote=Maria-Amalie;494655]Det forstår jeg altså heller ikke noget som helst af…
Fair nok at der skal være sikkerhed omkring hende og børnene, men ligefrem 9 fødestuer??? Det forstår jeg slet ikke… Er det mon pga PET eller hvem der nu passer på dem, også skal være der?
De kan vel ikke fylde 9 fødestuer… :?
Hun er vel en helt almindelig kvinde ligesom alle de andre… Og helt ærligt så tror jeg de andre fødende ville være ret ligeglade med om Mary lå og skreg inde ved siden af… De skal eller har selv været igennem det, så de ved forhåbentlig hvad de går ind til… 
Bryder mig ikke om at der bliver gjort sådan en forskelsbehandling på folk, blot fordi de er kongelige…[/quote]
Jeg bryder mig heller ikke om et systemt hvor der er forskelsbehandling af mennesker Jeg er tilhænger at et samfund, hvor vi alle burde blive behandlet lige. Hvem syntes det er ok at fx en politiker/dommer ol. kommer foran i køen eller på anden måde får særbehandling før andre :?

[quote=DK Nemador;494662]Jeg er så enig i det skrevne! 
Jeg er ikke imod et monarki - men mener et monarki skal være uafhængigt af stat - og dermed også sagt, at et monarki skal tjene sine egne penge (altså ikke have apanage) og have samme vilkår som “folket”.
De historiske bygninger de bor i vil jeg gerne betale nogle skattekroner til at vedligeholde, men mine skattekroner skal altså ikke gå til at Mary skal optage 9 fødestuer eller måske bare en ekstra ud over den der kommer i brug ved fødslen.
Vil den kongelige familie have privatliv så må de for min skyld gerne optage et privathospital for dem selv - bare de så selv spytter i kassen! 
Knus Gitte[/quote]
Enig, vores monarki er af navn og ikke gavn. Det er os der betaler deres levebrød. Så de burde langt mere tænke over, at vi som samfundsborgere hele tiden skal være vidne til og [COLOR=indigo]bærer over med at de får særbehandling, og hvor længe vil befolkningen det? Derfor burde de i højere grad tænke over deres krævende adfærd, og hvem det går ud over.[/COLOR]
[quote=MissFiecca;494663]Jeg synes også det er helt hen i vejret, jeg mener det er skørt at de sparer så meget i sundhedssektoren og også psykiatrien, de lukker, ca. 300 sengepladser på sankt hans i roskilde og tro mig, har ligget på dobbeltstue før og det er IKKE sjovt.
Mary, har jeg som sådan ikke noget imod, eller resten af de kongelige, men lukke så meget ned synes jeg er noget pjat.[/quote]
Ja der er store besparelser overalt i sunhedssektoren, så meget desto mere virker det helt hen i vejret, at der bliver ødslet så meget til en side 
[quote=Abaddon;494673]Jeg kan godt forstå der skal være en form for sikkerhed.
Men ærlig talt - så synes jeg de i stedet burde lave en “hjemmefødsel”.
at de får en luksus i form af fødselslæger og kendt jordemoder kan dog ikke genere mig.
Det handler jo lige så meget om tilliden - det nytter jo ikke noget der pludselig står en ukendt som ikke er baggrundstjekket osv osv… Plus jeg heller ikke tror det er den vilde “ekstra udgift”. Jeg mener løn til to læger og en jordmoder løber ikke op i flere millioner :høhø:
Men at lukke 9 stuer, 3 uger før termin… Det er bare IKKE okay. Så må man nøjes med at lukke den ene stue hun skal føde på, og evt de omstødende - jeg tænker en af grundene er vel også at rummene skal være sikret på forhånd. Og det er så men fair nok… men 9 rum… Come on:S
Men forstår ikke hvorfor de ikke flytter det hele hjem til dem selv. Hvis man får læger og jordemoder ud, og evt. de ting der skal bruges, jamen så er der jo intet problem i det…[/quote]
Ja, når man tænker på at Gentofte Hospitals fødeafdeling lukker ned den 1.januar, så er der så meget mere tryk på Rigshospitalets fødeafdeling, og hvis det passer med det tidspunkt hvor Marys termin er nært forestående, ja så er der mange af de fødende som ønsker at føde på Riget der vil blive afvist og sendt til Hillerød eller Herlev - så det ville da være en fin gestus at føde på et privathospital eller lign. 
[quote=Opus1;494680]Måske føder hun ikke hjemme fordi det er en tvillingefødsel og der kan nemt opstå komplikationer hvor man er nødt til at operere?
Men jeg mener helt sikkert at de burde have ordnet de ting på et privathospital. privathospitaler forstyrrer ikke os almindelige dødelige. Og de har jo penge nok ;)[/quote]
Helt enig…