Måske godt nyt

Opdatering på vores hittemissepige.

Idag er tøsebarnet blevet lukket ind i vores hus :slight_smile: Jeg kastede en bemærkning ud i forummet herhjemme da i kom hjem efter en shoppetur. Ud af munden kom " nej tussetrold du må ikke komme med indenfor for Lars"(kæresten)
Hmm. Den ville han åbenbart ikke have hængende på sine skuldre for 2 minutter efter blev katten hentet ind i varmen.:tihi:
Indtil videre går det fint. Vi har jo også længe præcenteret vores katte for hendes lugt så den kender de i forvejen. De har også leget tafat igennem vinduerne når de har stået på klem så indtil videre er alle meget nysgerrige (inc. undertegnede)på hvordan det vil gå.
Jeg har sku haft ondt af hende når hun har kunne følge med i hvordan vi har leget med kattene indendøre når hun har siddet udenfor terassedøren :ked:
Vil i ikke alle xxxxx for at det skal gå godt. Jeg afventer at hun benytter en kattebakke så jeg ved om hun er renlig:kryds:.
Godt nytår til alle.

Vi krydser alt herfra - både fingre og poter :slight_smile:

Det var da dejligt for hittemissepigen. Håber det går fint :slight_smile: :slight_smile: :kryds: :kryds:

Jeg håber, at det kommer til at gå godt - og at Tussetrolden nu har et varmt og dejligt hjem.

:kryds::kryds::kryds:

:kryds::kryds::kryds::kryds:

Håber det kommer til at gå godt med hende… :):):slight_smile:

takker for jeres xxx poter og fingre :slight_smile:
Dog endnu igen tissetåre på bakken. Vi vil holde hende inde på toilettet natten over og så håbe at hun finder ud af at benytte den.:bebe:

Jeg håber at hun finder ud af at indelivet er meget bedre end udelivet. :kryds::kryds::kryds:

Det med bakken skal hun nok finde ud af når hun er trængende nok :slight_smile:

Nu er det ikke ligefrem gravevejr, men ellers ville det måske være en god idé at sætte en ekstra bakke op med jord, som hun nok er vant til.

Held og lykke med Tussetrolden - herligt navn :høhø:

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Dejlig update det skal nok blive godt for jer alle…

Dejlig nyhed - :kryds: for at Tussetrolden bliver optaget i flokken

[quote=birtheras;317680]Jeg håber at hun finder ud af at indelivet er meget bedre end udelivet. :kryds::kryds::kryds:

Det med bakken skal hun nok finde ud af når hun er trængende nok :)[/quote]

Hej Birtheras

Håber at hun finder ud af at her er lunt og godt.Hun søger godt nok ofte til døren og vi har haft hende ude og inde nogle gange idag. Hun opholdt sig inde på badeværelset inat med mad og bakke men bakken var ubrugt her til morgen :S

[quote=Doka;317885]Hej Birtheras

Håber at hun finder ud af at her er lunt og godt.Hun søger godt nok ofte til døren og vi har haft hende ude og inde nogle gange idag. Hun opholdt sig inde på badeværelset inat med mad og bakke men bakken var ubrugt her til morgen :S[/quote]

Prøv en bakke med jord som Hanne (Mega) foreslår :slight_smile: Hun er jo ikke vant til kattegrus.

Håber hun falder til :slight_smile:

[quote=Mega;317687]Nu er det ikke ligefrem gravevejr, men ellers ville det måske være en god idé at sætte en ekstra bakke op med jord, som hun nok er vant til.

Held og lykke med Tussetrolden - herligt navn :høhø:[/quote]

Hej Mega.

Tak for tippet men som du selv skriver er det ikke ligefrem nemt at få jord gravet op lige nu :thumbdown:

Jeg skal lige spørge dig (da du tidligere har skrevet at du har nogen erfaring med tilløbere)
Ville du holde hende inde i nogle dage (evt. på badeværelset med egen bakke om natten) eller lukke hende ud når hun gerne vil det ?
Andre er selvfølgelig også velkomne med svar hvis I har gode råd :thumbup:

Og ja Tussetrolden er et perfekt navn til hende

Doka - Måske hun vælger at besørge udenfor?
Min hunkat som udemærket godt ved hvad en bakke er til for, vil hellere gøre det udenfor hvis hun kan komme afsted med det. I normalt vejr besørger hun sjældent indenfor. Det er kun når vejret er elendigt og hun ikke gider ud at hun bruger bakken :slight_smile:

Krydser fingre for at det hele går glat.

Når hun kender området udenfor og tit har siddet og kigget ind, så ville jeg uden tøven lukke hende ud. Ingen grund til at holde hende inde, hun bliver jo næppe væk -tihi

Hej Susanne…
Hun bliver accepteret og de andre er selvfølgelig nysgerrige men ingen hvæsen eller slagsmål. I aftes blev hun ligefrem vasket af Freja :wehuu:
Håber bare på at hun finder ud af at en bakke ikke er farlig:besvimer:

[quote=Eva K;317890]Doka - Måske hun vælger at besørge udenfor?
Min hunkat som udemærket godt ved hvad en bakke er til for, vil hellere gøre det udenfor hvis hun kan komme afsted med det. I normalt vejr besørger hun sjældent indenfor. Det er kun når vejret er elendigt og hun ikke gider ud at hun bruger bakken :slight_smile:

Krydser fingre for at det hele går glat.

Når hun kender området udenfor og tit har siddet og kigget ind, så ville jeg uden tøven lukke hende ud. Ingen grund til at holde hende inde, hun bliver jo næppe væk -tihi[/quote]

Hej Eva.
Jeg er slet ikke i tvivl om at hun godt ved hvor hun skal holde sig til. Hun har boet i vores skur i over en måned og kommer ligefrem når man kalder. Problemet er bare at jeg gerne vil være sikker på at hun benytter bakken hvis vi ikke lige er der til at lukke hende ud.
Om 3 uger tager vi på ferie og så skulle der gerne være styr på den del af festen så vores dejlige naboer/venner ikke skal slås med tis osv i krogene:lys-ide:

Dorthe - Så ville jeg nok give hende et par dage til liiiige at blive helt tryg - og så se om hun ikke begynder at bruge bakken af sig selv inden jeg begynder at holde hende inde. Er det en åben bakke? :slight_smile:

[quote=Doka;317896]Hej Eva.
Jeg er slet ikke i tvivl om at hun godt ved hvor hun skal holde sig til. Hun har boet i vores skur i over en måned og kommer ligefrem når man kalder. Problemet er bare at jeg gerne vil være sikker på at hun benytter bakken hvis vi ikke lige er der til at lukke hende ud.
Om 3 uger tager vi på ferie og så skulle der gerne være styr på den del af festen så vores dejlige naboer/venner ikke skal slås med tis osv i krogene:lys-ide:[/quote]

Kan man måske bruge sådan noget blomsterjord :? Jeg ved ikke om det er det samme for katten, men så skal man da ikke grave for at få jord :slight_smile: Jeg kunne i hvert fald forestille mig at det kunne hjælpe til at hun forstår hvad bakken skal bruges til ellers har jeg desværre ikke gode råd, så jeg vil bare :kryds: for at hun snart har fundet ud af alt det nye som følger med når man får en familie :slight_smile:

Vi har tre bakker i huset . To lukkede og en åben ( den hun har på badeværelset)

Prøv at sætte hende op i bakken, og lav skrabebevægelser med hendes ene forben. Så er jeg sikker på hun snart fatter fidusen :slight_smile:

Og da hun jo er gode venner med de andre, kunne du prøve at låne en af deres tissetår og lægge i hendes bakke …Det giver osse hende en fingerpej på, hvad bakken er tiltænkt som :slight_smile: