Mavekramper efter bad

Hejsa.

Har vi nogen læger herinde? Eller bare nogen der ved lidt? :slight_smile:

Min kæreste får de sygeste mavekramper efter han har været i bad. Det er ikke hver gang, men mange af gangene. Idag har været den værste krampe han har prøvet. De varer ofte i flere minutter.

Gå til lægen? Nej, det vil han ikke med mindre det er alvorligt.

Er der nogen der har en ide om det? Nogen der har prøvet det eller lign?

Hvor henne sidder smerten? Nederst, ude i siden, øverst i maven??
Det kan være mange ting, men gå til lægen 100%! Han kan jo risikere at det er en sprængt blindtarm eller et blødende mavesår… Ja hvem ved!..

Smerterne er i mavemusklerne. Det er ikke sprængt blindtarm, for så havde han været død nu :wink: Smerterne har været der i flere år.

Hvor varmt er jeres varme vand?
Der kan findes nogle bakterier i vandet, hvis det ikke er varmt nok - tror nok det kaldes legionærsyge, som man vist kan blive ret syg af.

Den dumme dreng. Han skal altså til lægen og ikke så meget pjat! Det er hans helbred det gælder!
Uden at være læge eller noget så frygter jeg lidt et mavesår, når smerterne sidder øvrigt. Men igen det kan være maaaange ting. :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;70074]Hvor varmt er jeres varme vand?
Der kan findes nogle bakterier i vandet, hvis det ikke er varmt nok - tror nok det kaldes legionærsyge, som man vist kan blive ret syg af.[/quote]

Han brænder sig på vandet, så det burde ikke være det :slight_smile:

[quote=Celina;70076]Den dumme dreng. Han skal altså til lægen og ikke så meget pjat! Det er hans helbred det gælder!
Uden at være læge eller noget så frygter jeg lidt et mavesår, når smerterne sidder øvrigt. Men igen det kan være maaaange ting. :)[/quote]

Hmm, mavesår burde det vel næsten ikke være når smerterne kun kommer når han har været i bad?

Dumme dreng? Ja tak. Hans begrundelse for ikke at gå til lægen er “Jeg har haft det i mange år” “Hvad skulle lægen kunne gøre?”

Tjooo man kan faktisk godt have en kronisk form for blindtarmsbetændelse.
Jeg har selv haft det i flere år, indtil min blindtarm blev fjernet…

Han bør gå til læge, for at udelukke det ene og det andet…

Man kan sagtens brænde sig på vand, der ikke er varmt nok. Kroppen er jo kun 37 grader - og for at dræbe alle bakterier skal vandet vist være 70 grader.

jeg gætter på galdestens problemer…

de bliver provokeret af varme… galdeanfald kan vare alt fra 10 minutter til flere timer… det dukker op som mavekramper der sidder lige over navlen og sommetider lidt ud i siderne…

galdesten/galdestens anfald kan forklare hvorfor han har haft det i årevis…

det forsvinder ikke…

Ja så kommer sygeplejerskens indfaldsvinkel.
Du må jo sige til ham, vil han ikke gå til lægen og finde ud af problemet, ja så er det ikke slemt nok og så ingen klynk.

Det lyder hårdt, men han må jo selv tage ansvar for sit helbred,

God bedring med ham, håber da han handler og lytter til sin krop