Max tid mellem vacciner

Ja, jeg vil bare lige høre hvad max tidsrummet mellem de to basis vacciner må være? Mener jeg har læst 4 uger. Er det så 4 uger sharp, eller må der gerne gå 4 uger og 3 dage f.eks.? :slight_smile:
Eller 5 uger, eller?

Mener min dyrlæge siger 5uger… tror jeg han sagde sidst vi aftalte tid… men er ikke sikker

Jeg tror den er ret sharp… Men måske man kan få dispensation hvis det er i udstillingsøje med…

Ah, jeg tror altså ikke lige at vi er ovre i dispensationer… Hvem skulle i øvrigt give den dispensation og for hvad? :slight_smile: Der er jo da ingen regler eller lovgivning om tid mellem vacciner :tihi:

Mener min dyrlæge sagde 3-6 uger, da jeg spurgte for nogle år siden. Det er i hvert fald deromkring :slight_smile:

Vivi - Tak for svar…

Ja okay, for hvis det er helt op til 6 uger, så får jeg ikke problemer med julen og ønske om at udstille kuld… (som jeg ellers ville) :slight_smile:

Det er ikke en fast tidsrum - katte optager forskellige mængder antistoffer, og for hver enkelt killing vil det være individuelt hvornår næste vaccine bør gives. Kardinalpunktet er at man får det gjort, og mellem 3 og 6 uger er som Vivi siger fint. Man tester jo ikke antistoffer alligevel, inden man revaccinerer :slight_smile:
VH
Susanne

Susanne - Tak for svar. Det er jo da meget logisk… Jamen det giver jo mere spillerum så, for jeg troede det skulle være mellem 3 og 4 uger… :slight_smile:

Hmm, det forstår jeg ikke helt. Er det de to vaccinationer de skal have, når de er killinger, i snakker om??
Min dyrlæge siger nemlig, at der bare max. må gå 3 mdr. imellem dem.

Ja det er killingers basisvacciner

Bettina - Ja, det er det :slight_smile:

Super :slight_smile: Men det er stadig det, min dyrelæge har informeret mig om (altså max. 3 mdr.), på trods af, at jeg en del steder har læst, at der max. må gå 4 uger imellem dem.

Her kan læses hvad der anbefales

http://www.dvmvac.com/FVacs1.shtml

Basisvaccinationerne gives med ca 4 ugers mellemrum - øvrige vacciner højst 1 gang årligt.