May-Britt og Bjørns 5 kælekatte - alle kastrater

Bebse: Bebse er norsk skovkatteblanding. Hun er født 10-06-2006. Hendes mor er DK Kejserhedens Bella og hendes far er fra katteri Garfild (uden stamtavle). Hun flyttede ind hos os sidst i november 2006.

Vi overtog Bebse fra tidligere ejer, da hun var omkring ½ år. Der vejede hun kun 1.700 gram og havde dårlig mave. Hun har været en dyr kat i erfaringer og dyrlægeregninger - men vi har lært meget :slight_smile: Bebse var vores første fælles kat. Hun er en rigtig tortiekat. En meget feminin pige som ikke kan lide at blive snavset. Hun svæver næsten henover gulvet, når hun går let på tå. Hun vil kun være hos os, hvis hun kan have os for sig selv. Den eneste af vores katte, som vi ville kunne holde ud at sove sammen med, da hun ikke larmer og hopper rundt i sengene som de 4 andre gør :slight_smile:

Hjalte:Født 27-09-2004. Maine Coon. Hjalte flyttede ind hos os 02-12-2006 – nogle få dage efter Bebse.

Vi fik Hjalte foræret af tidligere ejer. Bjørn hentede ham i Ringsted. Han er leder af flokken og det er ingen i tvivl om – et blik er som regel nok. Han er ikke særlig social, bortset fra når vi er i haven. Der er han til gengæld virkelig i sit es og er lige omkring os det meste af tiden. Hjalte er en meget godmodig Fedtmule-kat og meget nem at arbejde med. Desværre brækkede han for et år siden benet i forbindelse med et spring, men han har heldigvis overhovedet ingen mén af det.

Missi:Født 20-11-2005. Maine Coon. Vi har haft hende siden juli 2007.

Vi fik Missi foræret af tidligere ejer som kom med hende fra Helsingør. Missi er en rigtig lækker kat - en bulderbasse af rang. Man er ikke i tvivl om, at det er Missi der kommer gående, for hun tramper når hun går. Missi er den første til at komme og putte i sofaen om aftenen. Hun taler meget og HØJT. Hun har et ret heftigt temperament og kan ændre personlighed på et splitsekund. Missi har desværre et traume med fra tidligere ejer mht. pelspleje. Hun går til angreb på os - og hun bider HÅRDT. Dette har resulteret i, at vi har været nødt til at få hende i narkose, når hun skal have ordnet pelsen på maven.

Jerry:Født 05-04-2007. Norsk Skovkat. Vi har haft ham siden 22. december 2007.

Vi fik Jerry fra opdrætteren, da han var 8½ måned. Han er kælekatten over alle kælekatte. Virkelig en velcrokat, som det kan være meget svært at slippe for. Han spinder meget højt og om aftenen er han at finde i sofaen liggende ovenpå os, lige meget hvilken stilling, vi ligger i. Og han leder efter hænder til at blive kælet af, om han så skal grave sig frem. Jerry er den alle de andre katte kan lide og det er meget forståeligt. Der er ikke ondt skabt i ham. Han elsker at lege med vand. Både i håndvasken og under vandsprederen i haven.

Rumle:Født 23-10-2007. Maine Coon. Vi har haft ham siden 9. april 2008.

Vi fik Rumle fra opdrætteren, da han var 5½ måned. Rumle er en skøn og meget kærlig og kælen kat. Han er afholdt af alle de andre katte – især af Jerry som han er allerbedste ven med. Rumle er en meget talende kat som man kan føre længere samtaler med og han har den mest søde stemme, man kan forestille sig. Han får rigtig meget tid til at gå med at jagte insekter, edderkopper osv. Han er rigtig god til at springe og klatre og gør det meget.

-forelsket -forelsket Hvor er de skønne alle sammen -love

og rigtig gode billeder

Super skønne misser du har der -forelsket og rigtige gode billeder -thumbs

Er Jerry Springer’s hængekøje en du selv har lavet? Tror lige det var noget mine misser ville sætte pris på.

smukke smukke katte -lovelove

Ihhhh May-Britt [smilie=hate-smile.gif]

Hvor det nogle super gode billeder og dejligt med en beskrivelse for hver af dine smukke katte.

skønne skønne missere MayBritt - de er pragtfulde og sikke fine beskrivelser…

HVor er i heldige [bigloony]

Hvor er de bare skønne alle fem [bigloony]

Hvor er de dejlige dine misser May-Britt -love -love -love -love
Og meget flot præsentation af dem [bigloony]
Der har så været helt specielle grunde til I har fået alle 5 kan jeg forstå, siden I ikke fik dem fra killing af.

Ja, undtagen de to sidste, har vores katte være omplaceringskatte. Grunden til at vi måtte vente og vente og vente på Rumle var pga. chlamydia i flokken hos opdrætteren og vi måtte være helt sikre på, at han var testet rask inden han kom her. Der har heldigvis intet været med ham, siden han flyttede ind. Han er en meget sund kat.

Jerry havde ikke fundet et hjem som lille og derfor var vi så heldige, at han blev vores. Virkelig vores held - han tager alle der kommer i huset med storm og han er vidunderlig.

Ih hvor er de bare lækre -love -love Må jeg være kat hos dig i mit næste liv -ballonkitty -tænkekitty -ballonkitty -tænkekitty -ballonkitty -tænkekitty

Åhhhh hvor er de bare skønne hver og én
Og sikke da nogle skønne haveting du har til dine katte, kan man tilsnuske sig nogle større billeder af mulighederne?

Uh, ham Rumle han er altså bare sååååååååååååååå dejlig.

Alle dine misser er søde, men Rumle har altså noget over sig. Han er simpelthen bare for nuser at se på.

-forelsket -forelsket Hvor er de skønne alle som en… flotte og harmoniske ser de ud… der er især to [oregonian_bear9.gif] Rumle og Hjalte… de er bare MUMS -forelsket -forelsket

Ååååååååååh May-Britt, hvor er de smukke og lækre hele banden -forelsket -forelsket -forelsket -forelsket -forelsket

Birgitte (og andre) - du er meget velkommen på besøg hos mig. Jeg bor jo i Skibbild, så der er kun 25 min. kørsel mellem os.

May-Britt hvor er det nogle skønne katte du har. Jeg syntes det er nogle fantastiske billeder og din ide med at skrive lidt om hver kat er ret inspirerende. [bigloony]

Jeg har nu siddet og kigget på billederne meget grundigt fordi jeg ville finde min yngling men det er meget meget svært at vælge en fremfor de andre så jeg må bare konstatere at det kan jeg ikke. -forelsket

Smukke misser alle sammen. -love

Du/I skal være velkommen. Bare send mig en pb [bigloony]

Sikke en flok skønnne katte.Er helt -forelsket i den smukke Jerry.

Åhhh hvor er de skønne May-Britt.

Sikke nogle lækre hapsere du har dig der…

Mis mis mis kæle kæle