May har blærebetændelse

Ja, min 3 årige hunkastrat May har fået blærebetændelse. Igår lagde jeg mærke til at urinen i nogle af klumperne ikke havde den normale farve men var lidt rødlig. Straks var der nogle alarm klokker der ringede fra da Mea havde blærebetændelse for 3-3½ år siden. May var så “så venlig” straks at sætte sig og tisse, så jeg kunne konstatere at det var hende. Lagde mærke til at hun tissede ofte, lidt ad gangen og at det tog lang tid pr gang.
Så kl. 8 i morges brugte jeg ½ time og utallige opkald på at komme igennem til dyrlægen. Det lykkedes endelig. Jeg blev bedt om at komme med en urinprøve. Den havde jeg klar og var ude med ved 11 tiden. Lidt over 2 kunne jeg ringe og få svaret. (Dejligt hurtigt) Hun havde blærebetændelse, men heldigvis ingen krystaller i urinen. Hun kommer nu på penicilin. Om ca 14. dage tjekker de så igen hendes urin for at være sikker.
Jeg krydser fingre for at min bette pus snart bliver rask igen -jegkrydser Blærebetændelse er en totalt træls og smertefuld oplevelse i min egen erfaring.

-jegkrydser også for at tingene er i orden når kuren er ovre -jegkrydser Stakkels misser

Enig -thumbs :frowning: :frowning:

Enig -thumbs :frowning: :([/quote]

Enig -thumbs

Rigtig god bedring til stakkels May

Håber hvirkelig at det går i orden -jegkrydser GOd BEDRING TIL May pigen.

Bliver lige nød til at spørge lidt dumt - hvordan tager man en urinprøve på en kat?

Nåååå, god bedring til det lille pus -jegkrydser

Min Lilli har også lige været turen igennem, men hun fortalte mig der var noget galt, ved at sætte sig på mit køkkenbord og tisse. Så det var nemt at hapse en prøve der og så ellers over til vores rare dyrlæge med prøve og kat. Hun fik også 14 dage på penicillin og har været frisk siden.
Jeg håber din misling snart er frisk igen, det er så synd for dem når de har det skidt.
Jeg fik ellers en dejlig bonus af Lilli, for efter hun har været syg og vi hjalp hende er hun blevet en rigtig kælepotte, det var hun ikke før.
Knus Elin

Mange tak alle sammen, jeg håber også penicilinen virker hurtigt.

Leopolds mor - Da hendes mor Mea havde det dengang tissede hun også ude i gangen hvorved jeg opdagede det. May her så jeg det på urinen, og hendes opførsel

Troldegaarden - Man kan få nogle plastikperler som grus til bakken, som katten så skal tisse i, og man tager så prøven derfra. Da jeg var overbevist om at May nok skulle tisse i en tom bakke (har hun før gjort når de lige har stået til tørre efter jeg har vasket dem) så gad jeg ikke cykle ud efter det. Jeg tømte bakken, vaskede den grundigt og lod den stå fremme til May. Hun tissede så 3 gange i løbet af 20 min, og jeg sugede op (engangspipette) og vaskede bakken efter hver gang. Så havde en fin urin prøve at fremvise derude -høhø I et gammelt glas fra salsa til taco’s -rulleøjne :smiley:

.

Ja okay det er lidt lettere end jeg troede. Jeg tror nu aldrig mine ville tisse i tom bakke

Ja, det er ganske nemt
Mine gør det uden problemer i en tom bakke :smiley:

Ja okay det er lidt lettere end jeg troede. Jeg tror nu aldrig mine ville tisse i tom bakke[/quote]

Min dyrlæge tager urinprøven direkte fra blæren - det er endnu nemmere -thumbs

Ja okay det er lidt lettere end jeg troede. Jeg tror nu aldrig mine ville tisse i tom bakke[/quote]

Min dyrlæge tager urinprøven direkte fra blæren - det er endnu nemmere -thumbs[/quote:1feektc7]

Ja, hvis man vil have katten med til dyrlæge? Hvis May kunne få lov at blive derhjemme og de undersøgte hendes urin synes jeg det var alle tiders løsning -thumbs