Med store øjne

For ca ½ time siden var jeg rigtig sød ved Tjalfe og gav ham et helt nyt catnipbolche - kun til ham…
Han er vores lille catnip-gourmet og det her er den bedste amerikanske catnp, så det tog vel max 10 sekunder og så var Tjalfe :yah::yatta::wehu::yatta:
Normalt lader resten af Banden ham være - og koncentrerer sig i stedet om de bolcher som jeg giver dem… men idag mente Aske af en eller anden grund at Tjalfes bolche var det bedste - og at han naturligvis skulle have det!
Der er en grund til at Tjalfe plejer at få sit eget - han vil nemlig IKKE dele!
Det ville han selvfølgelig heller ikke idag… men Aske insisterede. Han er Bandeleder og har krav på alt, hvad han VIL have - mener han selv…
Inden jeg fik set mig om lå mine to gamle drenge og rodede rundt i en omgang slåsseleg som jeg ikke har set mage til i flere år!
Tjalfe har gigt og Aske temmelig svækket pgr sin hyperthyroidisme, så de plejer bare at respektere den rangorden som de har fastlagt for årtier siden - og så undgå de der anstrengende slåsselege som jo ellers bruges til at fastslå hvem der kan banke hvem ;-D
Aske hoppede lige i fjæset på Tjalfe, der rulede rundt og kom op at stå i en bevægelse, daskede ud efter Aske , der havde lagt sig ned ved siden af bolchet, derfra gik de to gamle drenge over til at daske ud efter hinanden med lange åbne poter og ophidset svingende haler. Så lidt stirrekrig, som jeg regner med at Aske vandt for Tjalfe styrtede i hvert fald lige pludselig afsted med Aske i hælene… tilbage i stuen igen og så ligge i en fægtende klump med bagbenene flænsende løs… og til sidst Aske siddende dominant triumferende overfor “stakkels” Tjalfe :yah:
Bolchet var totalt glemt hos mine to drenge - det var tydeligt at de “legede” den samme hieraki-leg, som de jævnligt gjorde da de var ca 5 år yngre end nu… Og det var lige så tydeligt at Aske, trods manglende muskelmasse og generel svagelighed stadig har bukserne på i de tos indbyrdes forhold :yatta:

Mens de to gamle sådan bøvede rundt, sad “lille” Thane bare med stoooore øjne… han skulle bestemt ikke have klinket noget som helst i den forestilling!
Og da han efter legen, forsøgte at stjæle bolchet og Aske kom styrtende, gjorde kæmpekræet sig flad som en pandekage med alle tegn på underdanighed…
“Bare en lille killing… lille bitte killing… være sød Onkel Aske!” :bebe:

Hvor er det skønt at se, at ens to gamle drenge stadig har det i sig!!! :slight_smile:

Tak for en sød historie om de kære dyr.

:yatta: :yatta: :hjerte: :hjerte: :klapper: :klapper:

Tænk hvad et lille bolche dog kan sætte igang:tihi::tihi::tihi:.
Har aldrig selv oplevet sådanne “slåskampe” andet end hvis frække Njord lige laver et bagholds angreb på en af de ældre men det bliver bare til et hvæs og et potedask.

Herlig herlig historie.

Tusind tak for beskrivelsen, jeg kan uden problemer se dem for mig - måske fordi du ord for ord beskriver de ture Gizmo og Junior tager herhjemme dagligt. Der sidder jeg også og smiler for mig selv når Gizmo vinder, den gamle dreng :hjerte:

De er så sjovt at se, når de glemmer hvor gamle de egentlg er :tihi:

hehe en dejlig lille historie :tihi:

-LOL sød historie!!

:slight_smile:

Herlig historie