MedicAnimal

Jeg har været meget glad for at handle hos MedicAnimal og har ikke lagt skjul på det :tihi: … så selvom jeg næsten lige havde fået en pakke hjem, ku’ jeg ikke modstå fristelsen da jeg fik en mail om at de gav 10% rabat på alle varer her i weekenden.
Jeg gik i gang med at putte ting i indkøbskurven og gik til kassen, men der fik jeg noget af en overraskelse og desværre ikke en af de gode … beskeden var, at grundet min geografiske placering, skulle mine varer regnes i Euro og der røg lige 150,- ekstra på regningen (ca. 418 kr. regnet i pund - 569 kr. regnet i Euro):lynogtorden:
Jeg loggede ud og prøvede igen, men den var god nok … jeg tror da liiiige de mistede en fast kunde der :venter:

Øv da osse.

Jeg lavede en bestilling (min første) hos dem sidste torsdag og den gik fint igennem i pund, har de mon lavet det om siden da :?

[quote=Gizzemissen;275710]Øv da osse.

Jeg lavede en bestilling (min første) hos dem sidste torsdag og den gik fint igennem i pund, har de mon lavet det om siden da :?[/quote]

Det har de åbenbart :lynogtorden:

Ja, jeg har også lige bestilt, og den gjorde det samme. Sikke da noget øv :frowning: Men heldigvis er der stadig fri fragt, og det er stadig billigere end i DK.

Jeg tror man sagtens kan finde steder der er billigere, selvom der så ryger lidt porto på … jeg vil ihvertfald tjekke priser andre steder -ihhaltsåå

Jane - hvad mener du med fri fragt? At det koster det samme uanset mængde?

Men ja, med de priser så gider jeg da heller ikke handler der næste gang :frowning: så bliver det cemicaldirect eller hvad det nu er de hedder

Hvis du bestiller for 45 pund eller over, ellers er der en fragt på 4.55 pund (så vidt jeg husker)

www.chemistdirect.co.uk :stuck_out_tongue:

Jeg har her til aften kigget på www.nutrecare.co.uk og selvom de tager 13 pund for forsendelse, er de billigere end MedicAnimal’s euro-priser … så overvejer lidt at prøve dem :?
De har osse spændende udvalg i kattegrus lavet af træ … kan godt nok ikke finde noget der klumper ligesom Cat’s Øko Best, men bestiller måske en lille prøvepose hjem af noget af det …

skattekat - ah okay, det vidste jeg ikke lige… Men bestilte alligevel bare for en 30 pund sidst (Meas specialfoder)

Okay har nutrecare der så det samme udvalg som medicanimal og chemistdirect har ifht special foder og loppemiddel osv? :slight_smile:

Udvalget af loppemiddel på engelske sider er ikke relevant for danskere. Det er receptpligtigt i England og vil derfor ikke blive udleveret uden recept - fra en engelsk dyrlæge.

Chemistdirect vil jeg helst være fri for at bestille fra igen - de er meeeeeeget langsomme til at levere!

Puh, er da glad for, at jeg ikke længere har behov for dyrlægefoder.
Men Zooplus UK har også sat portoen drastisk op til 9,9 pund :frowning:

[quote=Eva K;275784]

Okay har nutrecare der så det samme udvalg som medicanimal og chemistdirect har ifht special foder og loppemiddel osv? :)[/quote]

Ja, du kan osse få nyrediet hos Nutrecare … fra Hill’s, RC, Eukanuba og Purina :slight_smile:

Ah, jeg troede man bare skulle have en recept, altså at en fra en dansk dyrlæge ville virke…
Er det eneste sted man kan købe loppemiddel så hos dyrlæge/apoteket? Eller findes der steder på nettet hvor man måske kan købe og spare lidt?

Jeg har lige chattet med MedicAnimals online chat - de er klar over problemet (måske min mail:?-engel) og arbejder på sagen… i mellem tiden er der denne mulighed:

please feel free to call on 0044203 058 0500 and we can do the order in sterling for you

Bortset fra telefonregningen til UK, er tilbuddet faktisk flot - og måske tegn på, at vi danskere i fremtiden igen kan få lov at bestille i GBP?
Ved spørgsmål om hvorfor denne ændring var sket, blev der svaret at det vist nok havde noget at gøre med

shipping charges and some legal issues

Jeg har også handlet på medicanimal og bestilte varer i fredags. Jeg undrede mig også over at betalingen så pludselig skulle finde sted i Euro.
Jeg skrev en mail til dem og forklarede, at vi sørme ikke har EURO i DK, men jeg altid har betalt over mit VISA/Dankort i £.
Jeg har lige modtaget bekræftelsesmail på at min bestilling bliver afregnet i £, så de har omregnet den.

Jeg fik så denne mail retur fra Clair den 17.10, den indsættes her, fordi hun bad mig om det.

[LEFT]Hello[/LEFT]
[LEFT]I am sorry for the confusion we are aware of this problem and we are working on fixing it as quickly as we can please feel free to call us on 0044 203 058 0500 and we can place your order by phone for you. Please let anyone else you know who orders from us have this information as well[/LEFT]
[LEFT]I am here and happy to help[/LEFT]
[LEFT]many thanks Clair F MedicAnimal.com[/LEFT]

Hvilket hermed er gjort. Iøvrigt er Clair rigtig hjælpsom og sød, hun ringede til mig for et par uger siden. Jeg bestilte kattemad, men deres system havde problemer, så det så ud som om jeg bestilte det samme 3 gange i træk indenfor 1 minut. Hun ville lige høre om det var korrekt, hvilket det naturligvis ikke var. Så hun rettede min bestilling.

Jeg har netop her til formiddag modtaget denne temmeligt nedslående mail fra MedicAnimal:

Hello,

Thank you for your email. I’m terribly sorry to hear your frustration on
this matter and please know that your feelings are understood. However, the
change from UK Pound Sterling to Euros is not so much an exchange rate but a
different pricing structure. The Euro price catalogue has been specifically
calculated so to include the excess shipping costs of shipping outside the
UK whereas the pound sterling (£) pricing structure is calculated only to
cover the costs of shipping within the United Kingdom. Effectively, our
shipping charges did not realistically reflect our costs and we could no
longer afford to ship abroad while the order was placed in pound sterling as
we were losing money due to the excess transportation costs.

I am sorry for this change which has no doubt meant an increase in cost for
you but we had no choice but to act in order to cover the shipping charges
involved for sending abroad. We either had to do this, or to stop shipping
abroad entirely.

Please accept our apologies for this disappointment and if you have any
questions on this matter, please don’t hesitate to contact me.

If you would like to place an order in £, please call us on 00442030580500
and we can take your order over the phone. However, please note that there
will be a £10 shipping charge.

Many Regards,

Rhys Caines
Medicanimal

Camilla - Øv altså. Tak fordi du viser os det. Så gider jeg da ikke bruge dem mere når de skal være så meget dyrere nu :frowning:

Og jeg har fået nøjagtig samme mail.

Mit engelsk er ikke godt nok til bestillinger over telefonen, så det var så mit bekendtskab med MedicAnimal :frowning:

Hvis man kan bestille over telefonen og betale £ 10 i forsendelse, uanset størrelsen på bestillingen … kunne de så ikke bare have indført det på deres hjemmeside osse :?

Det at jeg fik en anden mail, skyldes så nok, at de slet ikke havde undersøgt problemet, før de svarede mig, og det er ikke godt nok.:thumbdown:
Men pga min henvendelse regnede de min ordre om til betaling i £.

Som de skriver kan man ringe og bestille ordren i £, men jeg vil da ikke betale for opkald til England. Man må da kunne bestille ordren pr mail, det er jo gratis. I forvejen har de jo mine oplysninger om VISA/Dankort-nummer, så det må da kunne lade sig gøre.:øhmm:

Jeg køber Royal Canin feline Intestinal tørfoder, og jeg vil regne på det, før næste bestilling.
Hvis jeg kan spare bare 10 kr, så går ordren til Nutrecare. Ikke for de 10 kroners skyld, men så kan Medicanimal lære det, kan de.:smiley:

Ved større bestillinger, 5x4,5 kg ad gangen, er Nutrecare faktisk billigere, hmmm, det har jeg så lige skrevet til medicanimal og spurgt, om det er i deres interesse at miste kunder fra DK.

Men under alle omstændigheder er det jo næsten halv pris, fremfor at købe det på Aalborg Dyrehospital. Tænk, hvad dyrlæger og dyrehospitaler dog tjener på foder. :øhmm: