MedicAnimal

Min seneste korrespondance med MedicAnimal - læses nedefra og op:

Hello,

Thank you for your email. You can still pay in UK pounds over the phone but
you need to pay £10 additional for shipping costs. These shipping charges
are going to be reviewed and we will assess the situation in the coming
weeks but unfortunately you won’t be able to pay in pounds over the internet
in future. Online orders to be shipped outside of the UK have to be
processed in Euros.

Please don’t hesitate to contact us if you hafve any questions.

Many Regards,
Rhys Caines
Medicanimal

-----Original Message-----
From: Camilla Baird [mailto:[email protected]]
Sent: 21 October 2009 12:27
To: info
Subject: Re: currency?

So, if you find that you are losing Danish customers, prices might go back
to GBP for us? just to make sure we understand each other Camilla

Den 21/10/2009 kl. 10.40 skrev info:

Hello,

Thank you for your response. I understand your feelings and I assure
you that this matter will be addressed in the future and ongoing
discussions as to a solution to your feelings will be taking place.
Please know that we value all our clients and will be monitoring this
area of our business closely in the coming weeks.

Please contact us if you have any further questions.
Many Regards,
Rhys Caines
Medicanimal

-----Original Message-----
From: Camilla Baird [mailto:[email protected]]
Sent: 20 October 2009 10:35
To: info
Subject: Re: currency?

Thank you for your detailed reply. Danish customers will now have to
reconsider whether to use MedicAnimal in the future - it might have
become too expensive…
Camilla

hmmm, den besked er åbenbart en fast en de sætter ind som svar til danskere. Jeg skrev flg til dem:

Hello Clair.

Thank you for your mail.

Unfortunately it seems that www.nutrecare.co.uk is cheaper than medicanimal, even though nutrecare charges 13 € for transport.

It seems your increasing the transportcosts and changing the payment to Euro, have made you loose many Danish customers.
The same information is on dogforums here in Denmark.
So, is it worth it?

Best regards

Berit Nielsen


Jeg fik så dette identiske svar som dkkorat også fik, men underskrevet af Clair.

[LEFT] Hello,
Thank you for your response. I understand your feelings and I assure you that this matter will be addressed in the future and ongoing discussions as to a solution to your grievance will be taking place. Please know that we value all our clients and will be monitoring this area of our business closely in the coming weeks.
Please contact us if you have any further questions.
Many Regards,
Clair F
Medicanimal

Så kan de jo finde ud af hvad de vil. :slight_smile:

Prisen i Euro er jo identisk med prisen i £, den er jo videreregnet derfra.
Men at hæve transportprisen er måske noget de har gjort, fordi de har mange danske kunder…:? Cool business.

[/LEFT]

[quote=pivnu;275824]Puh, er da glad for, at jeg ikke længere har behov for dyrlægefoder.
Men Zooplus UK har også sat portoen drastisk op til 9,9 pund :([/quote]
Ja tak den så jeg i dag, undrede mig meget og overvejede egentlig at skrive en mail at spørge… Men det var stadig billigere at købe derfra end fra dyrehandleren… Men det er da lidt øv at det skal stige.

Jeg tænker på om det kunne være sådan at portoen i UK generelt har fået et ordentlig hak opad på forsendelser til udlandet, siden det ikke kun er tilfældet med portostigning et sted.

Jeg er ikke så god til engelsk - er der evt. nogle af jer, som har lyst til at hjælpe med at spørge om grunden til portostigningen hos Zooplus?

https://www.zooplus.co.uk/contact/details

[quote=May-Britt S;277695]Jeg tænker på om det kunne være sådan at portoen i UK generelt har fået et ordentlig hak opad på forsendelser til udlandet, siden det ikke kun er tilfældet med portostigning et sted.

Jeg er ikke så god til engelsk - er der evt. nogle af jer, som har lyst til at hjælpe med at spørge om grunden til portostigningen hos Zooplus?

https://www.zooplus.co.uk/contact/details[/quote]

hmmm… det kan ikke have noget med det britiske Royal Post at gøre.
Zooplus benytter GLS til transport, Medicanimal bruger DPD.
Begge er fragtfirmaer, der er uafhængige det britiske postvæsen.
Når man får en bekræftelsesmail fra fx Medicanimal, kan man på et track&tracenummer se, at forsendelsen er afleveret til DPD.

Jeg tror det er karteldannelse, det kan være aftalt mellem flere firmaer. :?

[quote=May-Britt S;277695]Jeg er ikke så god til engelsk - er der evt. nogle af jer, som har lyst til at hjælpe med at spørge om grunden til portostigningen hos Zooplus?

https://www.zooplus.co.uk/contact/details[/quote]

Begrundelsen fra zooplus.co.uk:

[I]"Dear Miss Johansson,

Thank you very much for your email.

We sincerely apologise for all the inconvenience caused.

We regret having to inform you that we were forced to increase the shipping cost to Denmark on [/I][I]www.zooplus.co.uk[/I][I] site whereas the delivery fee on zooplus.com and zooplus.de sites remain the same. This is caused due to the fact that prices in the UK shop are relatively lower than in other shops.

We thank you for your understanding.

With kindest regards,

Your Service-Team"
[/I]

Når man tænker på, at det koster 75 kroner at sende en pakke på op til fem kilo fra Danmark til Danmark, så synes jeg måske ikke, at en udgift på porto på 100 kroner for pakker, der vejer væsentligt mere og er blevet sendt fra et land til et andet virker helt urimeligt…?

Men det er selvfølgelig drøntræls, når man er vant til, at det er billigere - jeg ville da også lige nu ønske, at jeg havde købt liiiidt flere godbidder fra zooplus sidste gang, for jeg mangler lige nogle, og det er alligevel en hel del for dyrt bare at bestille for det…

mvh. tina