Trols’ snude er meget rød her til aften, meget mere end normalt, ja det er ligefør han ville kunne hjælpe julemanden bedre end Rudolf i tågen… -høhø
Ej, spøj til side…
Jeg har kigget i mine bøger om katte, men kan ikke rigtig finde noget om det.
Er der nogle af jer der ved hvad der kan foresage dette? Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på, eller er det ganske normalt.
Sidst jeg så det ved ham var det hos dyrlægen, og i det tilfælde tror jeg at det skyldes stress/ophidselse, da han virkelig hader at køre bil.
jeg tror dit bud på stress lyder sandsynligt hvis han ikke har andre symptomer… og i øvrigt er glad og frisk
dit indlæg får mig til at tænke på chinchillaer - hvis de udsættes for stress kan de i nogle tilfælde reagere med en fungus der typisk starter med rød snude og tør hud…
men hvis det fortsætter er det da en ide at ringe til en af døgnvagterne og høre om de kender de symptomer. Jeg plejer at ringe til KBHs dyrehospital hvis mine pludselig har noget jeg ikke forstår. De er skide søde derinde til at svare grundigt…
jeg vil i hvert fald ringe til dem i morgen og forhøre mg hvis det stadig er der… for de må da om nogen kunne give dig svar på om det er et alment fænomen at katte slår ud på snuden :S
Jeg ved ikke om svamp kan smitte fra chinchilla til kat, men chinchillaerne har ikke svamp, så det er ganske udelukket [smilie=hate-smile.gif]
jeg ser lige hvordan tuden ser ud i morgen - jeg kan dog ikke se havd det lille pus skulle have stress over, han har det som blommen i et æg -høhø
Men er det der stadig, så giver jeg da lige dyrlægen et kald, det koster jo intet -thumbs
Så nemt er det ikke, dyr kan være bærere (og smitte andre dyr/mennesker) uden selv at have symptomer. Men mig bekendt er det ikke næsespejlet der angribes, men tyndhudede områder.
Miden har osse en meget rød snude engang imellem, men jeg har aldrig tænkt på at der var noget galt ?? Vi rødmer i hovedet ved anstrengelser/varme, men kattene har jo næsten kun snuden at rødme i …
Jeg har heller aldrig syntes at den røde snude fik ham til at ændre adfærd, så derfor har jeg nok ikke tænkt så meget over det … blot konstateret at nu var næsetippen mere rød en ellers.
Jeg håber godt nok ikke det betyder noget, for så har os med sorte katte da et stort problem
Jeg har set det hos mine misse Gimper, men som Skattekat, heller aldrig hæftet mig ved det, kun at næsen var lidt rød.
Knus ELin