Meget social kat (når jeg tømmer kattebakke)

Hej hvergang vi tømmer kattebakke hoppe den ene af vores katte op i den og tisser imens vi tømmer den ikke bare en gang imellem det er sten sikkert hver gang. Hvorfor ?!

Det gør vores ene kat også… Han nøjes ikke med at tisse altid…

Vores dyrlæge mener ellers katte er ret blufærdige… Det er vores ikke!!! :S

Glæder mig til at læse nogle forklaringer :høhø:

Nu kan jeg ikke lade være at smile :slight_smile:

Lige pæcis sådan er min Noni også. Med det samme jeg finder skovlen frem så hopper hun i kattebakken :slight_smile: Og selv når hun er færdig med sit og jeg tænker at nu kan jeg få lov - ja, så vil hun stadig være med :slight_smile:

Knus Gitte

Sådan en har jeg også, det er bare så vigtigt at tisse, mens jeg er i gang med at ordne kattebakke. Hun synes også det er fantastisk at grave grus ud, når toppen er taget af, så der er endnu mere til mig at lave :smiley:

Allerede nu er det dejligt at høre at hun ikke er helt tosset. Har også hørt det med at katte er blufærdige, men det lyder til lidt at være en and =)

Det fænomen har jeg oplevet mange gange :slight_smile: Jeg tror, det er graveriet, der tricker dem.

Og i øvrigt er det en vane, som kan vise sig meget nyttig, hvis man en dag skal opsamle en urinprøve :wink: Toppen af bakken - grave i sandet - katten kommer for at “selskabstisse”, og så kan man helt udramatisk holde en lille skål/underkop under bagenden :tihi: Har selv gjort det flere gange med succes :thumbup:

Det gør mine killinger som regel altid - mange vokser fra det, men ikke alle :slight_smile:

Her i huset har vi en helt hær af hjælpsomme tissebakketømmere…gosh mand, jeg må spæne fra den ene tissebakke til den anden, i håbet om at der ikke er en 4-5 stykker der skal “hjælpe” :høhø:

Mine er også megt interesseret når jeg tømmer bakke, og skal enten tisse imens jeg tømmer eller lige efter, gerne før toppen når at komme på.
Min killing synes at bakken er det perfekte sted at lege mens jeg tøømmer…:slight_smile:

Jeg har en der venter pænt til jeg har tømt - klog kat, og mine irriterende killinger skal da helt sidde i bakken så jeg ikke kan tømme og de fylder godt…er faktisk ikke til at slæbe væk

Hejsa…

Jeg syntes det er super hyggeligt, når jeg får selskab mens jeg tømmer bakkerne…enkelte graver med, andre skal bestemt forsøge - småt eller stort…hvilket er perfekt…for så ligger det jo ikke i bakken og oser til næste tømning…men hvorfor kan jeg kun gisne om…mon ikke det kan syldes

  1. det sociale gen :slight_smile:
  2. det rene WC…

Anna

Lilli synes bakken er et sjovt sted at lege. Når låget ikke er på hopper hun op i bakken og graver for sjov. Jeg har en bademåtte fra Ikea foran bakken, den lægger hun sig ind imellem til at sove på.

Underligt siger jeg bare :slight_smile:

Her er det også ganske almindeligt at kattene står i kø for at bruge tissebakken både når den skal renses og når den kommer ren tilbage.

Ser ud til at det er en meget almindelig ting og det er helt ideelt når man f.eks skal ud og rejse med katten - for så kan man få den til at “tisse af” inden man skal afsted.

Teresa

[quote=Teresa Guldager;356301]Her er det også ganske almindeligt at kattene står i kø for at bruge tissebakken både når den skal renses og når den kommer ren tilbage.

Ser ud til at det er en meget almindelig ting og det er helt ideelt når man f.eks skal ud og rejse med katten - for så kan man få den til at “tisse af” inden man skal afsted.

Teresa[/quote]Se, det var faktisk et rigtig godt tip :thumbup:

Jeg løber pt OM KAP med Frække mellem bakker i håb om at tømme uden hendes store hjælp - som ikke er en hjælp, men det ved hun jo ikke… eller gør hun?

:slight_smile:

Hehe, hvor sjovt - Jeg anede ikke at det var så almindeligt. Min Tenshi skal også altid bruge bakken mindst én gang imens jeg tømmer den. :høhø: Selv hvis hun ellers lige lå og sov, kommer hun spænende.

Kiyomi er til gengæld helt ligeglad.

Jeg tænker faktisk også tit over det, for i mit job lærer jeg jo netop, at ro omkring bakken er meget vigtigt - men mine dyr er helt vilde med at gå derud to af gangen, sammen med mig, mens jeg tømmer eller ved siden af bruseren, mens jeg er i bad:-)

Jeg tror det handler om, at vores katte ikke har urenlighedsproblemer, gode oplevelser med bakken og tillid til os som mennesker.

Så på den måde er det jo et skulderklap:-)

Og så kan man jo ikke skælde ud over det vel… for skæld ud for at gå på bakken er jo bandlyst - så de får altid ros herhjemme for det - og derfor får jeg mere og mere af en adfærd som jeg egentlig synes er liiiiidt irriterende…

Men ok - hellere det end i min seng fx:-)

Faktisk er det en helt almindelig ting hos mange dyrearter at det “smitter”.
Også hos mennesker kan man se at der ofte er en gruppementalitet når det gælder at gå på toliettet. Især hos piger - har I ikke tænkt over det ? <gg> Men også voksne kvinder og en del mænd synes det er hyggeligt at gå sammen derud…:tihi:

Teresa

De tre af mine vil også meget gerne i bakken mens jeg er igang med at tømme. Især Jako tager gerne både stort og småt :slight_smile:
Så jeg bruger overraskende meget tid på at se mine katte gå på bakken -tihi Det tager jo lidt tid når de alle tre gerne vil

Og fordelen er, at hvis en har dårlig mave, så opdager man hvem det er :slight_smile: