Meget tankevækkende dokumentar!

Sender lige dette link, da jeg så denne dokunmentar her i morges og blev virkelig rystet… synes i skulle se den…

den er lidt lang, men det er det værd…

http://video.google.com/videoplay?docid … 8192753501

Kunne godt tænke mig at vide hvad i tror skete?

den vil jeg helt sikkert se når ungerne er kommet i seng…

Det kan i hvetfald anbefales…

kan du meget hurtig lige fortælle hvad den handler om?

Nu har jeg siddet og set hele udsendelsen.
Dengang det skete i 2001, var jeg helt og aldeles overbevist om at USA, selv stod bag disse angreb, og efter udsendelsen er jeg da ikke et øjeblik i tvivl om at det er sådan det forholder sig.
Jeg ved godt at det er teorier, men jeg syntes, at så meget peger på, at det var nøje planlagt fra USA´s side.

Jeg må nok lige først gøre opmærksom på at jeg kan erklæres inhabil eftersom min eks arbejdede for een af de medskyldige banker på det tidspunkt da 9-11 skete, og er en højreorientereamerikaner (og derfor forlod jeg ham). Jeg bryder mig ikke særlig meget om FoxNews - ok jeg hader dem, ooog jeg kender faktisk også en PhD på det Wisconsin-universitet, som havde en veltalende skeptiker i filmen. Men når det er sagt, synes jeg godt nok da ikke at beviserne i den film hverken viser noget nyt eller noget særligt overbevisende.

Det mest spændende i den er efter min mening en gengivet besked fra Osama Bin Laden, hvor han benægter at have noget med 9-11 at gøre, samt siger at det var motiveret af interne interesser i USA. -øøøvvvs Og den video, hvor det klart ikke er Osama bin Laden, der er blevet filmet, samt det at man med teknik kan efterligne en stemme! Hvor meget kan så lige tro på de båndoptagelser med “hans stemme” på? ! Det vidste jeg godt nok ikke at man kunne!

Nå, men tilbage til “beviserne”: Det er vist alment kendt at Bush havde nedprioriteret en masse undersøgelsesinstanser, og at det sandsynlig vis var pga inkompetence hos ikke kun ham, men en masse af dem han placerede under sig, fordi han gjorde det af de forkerte årsager. De worst-case-scenarios kan da sagtens have inspireret nogle til at udføre netop dette - det var vel undersøgt, hvordan man kunne flyve ind i Pentagon og WTC i hvert fald. Det viser videoen.

USA havde gode forbindelser med Osama bin Ladens familie, det havde jeg hørt. Og måske har ham, som havde forsikret sit nyindkøbte WTC-firma vidst eet eller andet, eller måske er det en tilfældighed. Han fik jo i hvert tilfælde ikke så meget ud af sin forsikring, som han havde regnet med. Kunne man få en udtalelse fra ham, please?

Ang. eksplosionerne og sammenstyrtningen af de to tårne så mener jeg jo altså ikke på nogen måde de ligner kontrollerede eksplosioner og sammenstyrtninger. Det brændte eksplosivt ned igennem elevatorskakterne og der var masser af generatorer og brændstofslagre i bygningen. Og elevatorer plejer jo at være airconditioned, så ilten var nok heller ikke et problem. Enhver ved at elevatorskakter er det første man ikke må bruge, når der er brand i en bygning, det er nok af den grund. I sammenligningen med de kontrollerede eksplosioner, som filmen viste, synes jeg da det blev helt tydeligt at WTC-sammenstyrningen var ret rodet. De andre brande, som de sammenlignede med synes jeg ikke kunne sammenlignes.

Til flyene: Flyet som fløj ind i Pentagon kan vel have været et mindre fly og have haft sprængstof i sig, hvis eksplosionerne ikke kan forklares med nogle generatorer i bygningen… At hijackerne på de to fly som fløj ind i WTC var så kontrollerede vidner passagernes telefonopringningerne da om. De vidste ikke hvad der foregik, een fortæller at hun ser vand og land efterfulgt af et “oh my God”, det kan bevise hvadsomhelst: Når man er oppe er luften er det altså ret svært at orientere sig og hendes udbrud kan være forårsaget af at nogen bliver skudt eller at det går op for hende at de er ved at styrte ind i WTC. Og at telefonopringningerne kunne lade sig gøre kan måske forklares med at man var over Manhattan??

Jeg har været ved ground zero og synes det er helt forfærdeligt, og jeg kan godt forstå at mange gerne vil bruge denne begivenhed. Det har Bush gjort, så hvorfor ikke andre magthavere og autoriteter?

Hvis man tænker efter er den bagvedliggende teori ved alle disse sammensvægelsesteorier den samme, nemlig at USA er så dygtige og overovervindelige at de ville have opdaget alt ondt. Min oplevelse af dem er så bare nok lidt anerledes end deres egen, må jeg sige. Og så for overtalelsens skyld slutter filmen lige af med at gøre Bush kunsten efter med den berømte “hvem vil du helst tro på?”-vælg side-retorik.

Ja så røg jeg også på den 1½ time. Den var meget interessant. Ved sgu ikke hvad jeg skal tro, og hvor meget beviser der er i det. Men jeg synes tværtimod, at sammenstyrtninger var ALT for kontrollerede og alt for hurtige og ifølge konstruktionerne burde det ikke kunne ske på den måde, og eksplosionerne som alle hørte før flyene var der mener jeg.
Synes der var mange mistænkelige ting i den udsendelse. Også underligt de ikke kunne finde boxene fra flyene. Og med de tvivlsspørgsmål der stilles til tingene, så kan jeg godt forstå der er “bevægelser” i USA, der vil have belyst disse ting ordentligt.
Har ikke været ved Ground Zero, men har været i WTC flere gange, de mangler virkelig i NY skyline -ked

Nej, men det var også mest ment i spøg. Men det kunne jeg blive beskyldt for af nogen, måske. Kunne jeg forestille mig. Jeg er jo ikke selv højreorienteret eller noget. Og jeg tror altså heller ikke hverken han eller bankerne er skyldige, de er skyldige i så mange andre ting. Selvfølgelig er jeg ikke inhabil, det ville jo være latterligt.

Men jeg ved også bare hvor helt utroligt let det er at piske en stemning op på universiteterne, også selv her i DK. Jeg giver ikke meget for det. Og selvfølgelig har den amerikanske regering en masse ting, de burde svare på - ved slet ikke hvor jeg skal starte.

Denise: De der black-bokse kan vel også sprænges i luften. Det er en kolobygning der er styrtet sammen, det har brændt helt vildt og været sindsygt varmt, og så tror de, de lige kan gå ind og finde en lille rød boks?? Igen: Storhedsvanvid…

Jeg synes iike det er usandsynligt at USA selv er skyld i det, men jeg synes heller ikke det er sandsynligt at de skulle planlægge 9-11. De kan handle og dominere, men deres fintænkning er altid påvirket af så meget at det ikke at til at regne ud hvorfor de siger som de gør.