Menageriet på udflugt

Så blev det vores tur til at komme til dyrlæge til det årlige sundhedscheck med efterfølgende vaccination.

Et par af den havde lidt vel rødt tandkød, Phumba skal hen til en tandrensning senere og Adelie, Ozzy og Ib skal ha’ noget Immunocare i første omgang for at se om det er nok - og ellers skal de nok på en gang penicillin. Der var ikke tandsten, kun rødt tandkød. Og heldigvis ikke rigtig alarmerende, men det skal jo helst tages inden det bli’r værre :slight_smile:


Her sidder vi allesammen i venteværelset


Phumba


Adelie


og drengene


Phumba tog det med høj haleføring


Adelie havde først været grundigt på opdagelse i rummet, og var SLET ikke færdig med det L


FA-AAAAR… hun gør noget ved mig!


Imens skulle Ib selvfølgelig undersøge det hele, med Stevie som forsigtig tilskuer


Ib skulle også lige se hvad der skete med Ozzy


Alle har travlt med at kigge andre steder hen end på kameraet…


Ib ville lige hjælpe med journalføringen


Stevie tog, som altid, det hele med en knusende ro!


Så gik der tøsedreng i Ib… han sku’ ikke ha’ taget NOGENSOMHELST temperatur, tak!

Og så tog vi hjem igen, Ib som sædvanligt brægende hele vejen i bilen… godt der kun er 700 meter… brægeriet stoppede så snart han så hoveddøren… og han er altid den første til at løbe ind i transportkassen når den kommer frem, for det betyder jo at han kommer et sted hen hvor der er nogen der skal beundre ham :slight_smile:

Bortset fra tandkødet var alle sunde og raske og er nu allesammen up to date med vaccinationer, så de kan få dem samtidig :slight_smile:

Det klarede de da fint. :smiley:

:tihi: Godt du ikke har flere katte, så skal du jo have flere kasser/tasker :muhaha:

Sikken en masse søde og nysgerrige katte…og Ib skal da bare sige til dyrlægen, at de skal anskaffe et øretermometer, det-der-ind-i-måsen-noget, er ikke sjovt :frowning:

Godt de har det fint allesammen :slight_smile:

Jeg ville få “klaus” at af være i den der lilla taske … men det ser ud til at Qzzy ? syntes det er ok !?

LOL - sikke en fin udflugt :slight_smile: Men har din dyrlæge ikke sådan en lille skål med fedtfattige hundesnack stående som vores? Jeg skulle hilse at sige, at det var ikke spor for meget med lidt forplejning undervejs, men nu var vi der selvfølgelig også lidt længere tid :slight_smile: Men bortset fra det, så er du jo også klar til at evakuere nu, hvis det værste skulle ske.
VH
Susanne

Det er Adelies taske :slight_smile: Og den er ikke så lille som den måske ser ud. Den “buler opad” fordi hun sidder og strækker hals for at se ud :slight_smile: Den har ca. samme størrelse som hendes Nulerput, hun ligger fint i den og kan sidde op uden at støde hovedet imod :slight_smile: Og så er den dejlig nem at bære.

[QUOTE=Susanne W;899626]LOL - sikke en fin udflugt :slight_smile: Men har din dyrlæge ikke sådan en lille skål med fedtfattige hundesnack stående som vores? Jeg skulle hilse at sige, at det var ikke spor for meget med lidt forplejning undervejs, men nu var vi der selvfølgelig også lidt længere tid :slight_smile: Men bortset fra det, så er du jo også klar til at evakuere nu, hvis det værste skulle ske.
VH
Susanne[/QUOTE]

Hahahaha ja, jeg fandt ud af at huset med indhold ville være brændt ned til grunden inden vi fik kattene skovlet ind i kasserne.

MEN… skal det gå stærkt, så KAN de altså allesammen være i den store, og den står altid klar til brug, altså samlet og alting. Det er mest fordi Phumba og Adelie ikke gider SÅ meget nærkontakt med drengene hvis de kan blive fri at de har hver deres. I en nødsituation må de finde sig i det mens de bli’r fragtet udenfor :slight_smile:

Dyrlægen har hundesnacks stående ude i venteværelset L men ikke inde i selve konsultationsrummet. Det må jeg lige sige til hende næste gang at det er da vist en fejl L

Jamen, der SKAL da være snacks i konsultationen! :regler: Det er det første, Xantippe tjekker, når vi er ankommet til dyrlægen. :høhø:

Jeres besøg ser ud til at ligne vores årlige dyrlægeudflugt: Katte alle vegne, der lige skal undersøge det hele.:playkitty1::fløde1::tænkekitty::fløde: Nå ja, vores er så også tit udvidet med en hund (der sjovt nok er langt mere pivet end kattene :tihi:).

:slight_smile: Jeg plejer faktisk enten at ha’ gumlestænger med, eller købe en pakke derhenne (som jeg så som regel ender med at få med gratis ;)) men det blev aldrig til noget i dag. Det er så også første gang vi er derhenne med dem alle fem på en gang. Sekretæren var helt forvirret over at det ikke var et kuld killinger eller sådan noget vi var der med, for SÅ mange katte? Dyrlægen ved godt vi har et større menageri, særlig hvis man tæller de pt øøøh… 15 tror jeg … rotter med… L Hun ELSKER os :tihi:

Jeg tager aldrig alle vores med, for det er komplet umuligt at få plads til i vores bil, og desuden har vi ikke transporttasker/kasser nok til alle :besvimer:

Jeg ved faktisk heller ikke om vi får mængderabat ud over # 3… altså om 4 og 5 er endnu billigere. Vi kom af med 1800 i alt, det var inklusive en pakke penicillin til Phumba - og det synes jeg ikke er galt for 5 konsultationer med vaccinationer.

Jeg synes bare det er rart at ha’ det hele overstået på én gang. Jeg fandt ud af at Adelie faktisk var blevet vaccineret i januar, men hun fik et skud igen så det kommer til at passe sammen, ellers kan jeg da overhovedet ikke huske hvem der skal vaccineres hvornår :slight_smile:

Nej, det lyder ikke så slemt, når man tænker på, at det er i DK :slight_smile:

Nej vel? Sekretæren kom godt nok til at slå 18800 ind… jeg nåede LIGE at flå Dankortet op af apparatet inden den nåede at bonne ind med det beløb L Og heldigvis ku’ vi da allesammen grine af det :slight_smile:

:uha: :besvimer:

Sikke dejlige billeder…

Vores Aby har det også med at “bræge” hele vejen til dyrlægen og hele vejen hjem. Han kan ikke så godt lide at blive transporteret…Mens den norske dame og maine coon leger stilleleg.

Den der pølsetaske er da super smart…tænkte måske vores gamle norske dame skal have sådan en. Så hun har fred og ro under turen…

Dejlige billeder af en skøn bande :hjerte:

Adelies taske er godt nok sød. Ved du hvor man kan få fat i sådan en henne? Jeg er sikker på de vil være helt ideel for min baby at putte i når vi skal på udstillinger.
Opdrætter havde en lignende da hun afleverede ham, og den var fantastisk for en ene misling at krølle sig sammen i.

Adelies taske er en Sturdi. Jeg har set i al fald Jekas sælge dem på de udstillinger hvor de er med. Jeg købte den af … uhm… en eller anden herinde … >_< Mig og min dårlige hukommelse altså!

Men den er praktisk til en ikke for stor kat. Lynlåsen skal bare sikres med et eller andet. Sidst, da vi kørte fra Herning stod Adelie pludselig frit ude i bilen. Heldigvis var det inden vi var nået ud på motorvejen, men … uha… jeg er GLAD for jeg ikke var alene med hende da det skete. Så nu er der piberenser omkring lynlåsen :slight_smile:

Piberensere er gode for meget :tihi:

Vores taske er heller ikke udbrudssikker, fandt jeg ud af :blegne: :blegne:

Sturdi kan købes hos www.mysterycoons.dk Her kan man også få en særlig lås med, så at lynlåsen ikke kan tvinges op - heller ikke af pilpotede Korater :slight_smile:
(Hvis man ikke kan se modellen på hjemmesiden, så ring til Ann-Dorrit og spørg…)

Andre modeller aff tasker til transport, kan du se på min hjemmeside…

Jeg leder faktisk efter en god taske til Stevie og Ib når de skal afsted på udstilling. Det store skrummel jeg har gi’r dem ganske vist god plads, men den er et helvede at transportere… og den fylder det halve af min lille bil L
Så jeg er modtagelig overfor ideer til gode transporttasker der kan bære mere end de snoldede 5 kilo som de fleste jeg har set har som max… Stevie vejer 5 kilo og Ib… vel omkring 4.

Så… findes der en taske de kan være i overhovedet? Sammen? (ud over en af de store (og dyre… piv…) Sturdier?