Menageriet på udflugt

Hvad med denne? Tragetasche günstig kaufen | zooplus

Den har jeg selv et godt øje på :tihi:

Jeg havde denne
http://www.petdreams.dk/gulliver-3-transportboks-i-plastik-iata-flygodkendt-61x40x38-cm.html
Den købte jeg til Yasha og Devouee og det fungerede fantastisk. faktisk havde de masser af plads i den,når de nu alligevel var så glade for hinanden og lå totalt klumpet sammen.
nu hvor Unni og Yasha kun kører sammen, når vi skal til “uskyldige steder” som til mine forældre, så har jeg solgt den og købt mig en lidt mindre “taske” de lige kan være i til den 1½ times tur. til udstilling er de hver for sig (fordi Yasha bliver en krampe og ikke vil dele efter dyrlægekontrollen og SLET IKKE på vej hjem :tihi: ).
Den jeg i stedet har købt er “lige stor nok” til at de kan være der begge når vi skal til mine forældre, uden at være ALT for stor til Yasha alene, når vi skal på udstilling og dyrlæge (for der er Unni jo så i sin lille røde sturdi :slight_smile: )
http://www.alttilhundogkat.dk/kanvasbure?/Generelt/HUNDE/Kanvasbure%20NY/375400%20Kanvasbur%20Dogman.%2049,5%20cm.%20Small./&showitem=280

[QUOTE=DK Blackangel;899889]Hvad med denne? Tragetasche günstig kaufen | zooplus

Den har jeg selv et godt øje på :tihi:[/QUOTE]

Den har jeg faktisk også kigget en del på. Men når jeg så ser målene, selv i den store udgave… så synes jeg altså det er meget lidt til to katte :S

Den lille (elendige-100-kr-i-Maxizoo) kasse som Phumba er i er 50x30x30 (jeg har lige målt den) og den fylder Skrumle (aka Stevie) altså fint ud alene…

[QUOTE=PiaB;899891]Jeg havde denne
http://www.petdreams.dk/gulliver-3-transportboks-i-plastik-iata-flygodkendt-61x40x38-cm.html
Den købte jeg til Yasha og Devouee og det fungerede fantastisk. faktisk havde de masser af plads i den,når de nu alligevel var så glade for hinanden og lå totalt klumpet sammen.
nu hvor Unni og Yasha kun kører sammen, når vi skal til “uskyldige steder” som til mine forældre, så har jeg solgt den og købt mig en lidt mindre “taske” de lige kan være i til den 1½ times tur. til udstilling er de hver for sig (fordi Yasha bliver en krampe og ikke vil dele efter dyrlægekontrollen og SLET IKKE på vej hjem :tihi: ).
Den jeg i stedet har købt er “lige stor nok” til at de kan være der begge når vi skal til mine forældre, uden at være ALT for stor til Yasha alene, når vi skal på udstilling og dyrlæge (for der er Unni jo så i sin lille røde sturdi :slight_smile: )
http://www.alttilhundogkat.dk/kanvasbure?/Generelt/HUNDE/Kanvasbure%20NY/375400%20Kanvasbur%20Dogman.%2049,5%20cm.%20Small./&showitem=280[/QUOTE]

Hm Gullivermodellen er lige et nummer større end den lille jeg har. Den kunne måske bruges. Jeg er bare mere stemt for en skuldertaske af en art. Hvis jeg skal ha’ en kasse kan jeg jo godt bruge den jeg har og så min lille sammenklappelige sækkevogn…

Kanvasmodellen har igen en vægtgrænse på 5 kilo. Altså tør jeg ikke ha’ dem begge to i den når Stevie vejer 5 kilo alene. Ellers risikerer man den siger KRITSCH og man står med to halvdele L

Hm jeg tror jeg laver en tråd specifikt til det spørgsmål :slight_smile: Tak for hjælpen indtil nu :smiley:

:slight_smile: Jeg er altså imponeret af de opfører sig så fint :slight_smile: Her i huset er det Dantes inferno, når vi er til vet :smiley: ikke på den panik agtige måde… bare masser af energi :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;900140]Den har jeg faktisk også kigget en del på. Men når jeg så ser målene, selv i den store udgave… så synes jeg altså det er meget lidt til to katte :S

Den lille (elendige-100-kr-i-Maxizoo) kasse som Phumba er i er 50x30x30 (jeg har lige målt den) og den fylder Skrumle (aka Stevie) altså fint ud alene…

Hm Gullivermodellen er lige et nummer større end den lille jeg har. Den kunne måske bruges. Jeg er bare mere stemt for en skuldertaske af en art. Hvis jeg skal ha’ en kasse kan jeg jo godt bruge den jeg har og så min lille sammenklappelige sækkevogn…

Kanvasmodellen har igen en vægtgrænse på 5 kilo. Altså tør jeg ikke ha’ dem begge to i den når Stevie vejer 5 kilo alene. Ellers risikerer man den siger KRITSCH og man står med to halvdele L

Hm jeg tror jeg laver en tråd specifikt til det spørgsmål :slight_smile: Tak for hjælpen indtil nu :D[/QUOTE]
Vægtgrænsen er op til 10kg alt efter hvilken side man kigger på :slight_smile:
Den holder fint mine to kræ på 9 kg i alt :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;899870]Sturdi kan købes hos www.mysterycoons.dk Her kan man også få en særlig lås med, så at lynlåsen ikke kan tvinges op - heller ikke af pilpotede Korater :slight_smile:
(Hvis man ikke kan se modellen på hjemmesiden, så ring til Ann-Dorrit og spørg…)

Andre modeller aff tasker til transport, kan du se på min hjemmeside…[/QUOTE]

Tusind tak. Jeg har fundet modellen, så jeg kontakter Ann-Dorrit og hører om hun kan få fat i en til mig.
Jeg har en god taske allerede, men den her vil være super for en lille enlig siam der elsker at putte sig i en dyb seng når han transporteres i stedet for en normal taske.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;899862]Adelies taske er en Sturdi. Jeg har set i al fald Jekas sælge dem på de udstillinger hvor de er med. Jeg købte den af … uhm… en eller anden herinde … >_< Mig og min dårlige hukommelse altså!

Men den er praktisk til en ikke for stor kat. Lynlåsen skal bare sikres med et eller andet. Sidst, da vi kørte fra Herning stod Adelie pludselig frit ude i bilen. Heldigvis var det inden vi var nået ud på motorvejen, men … uha… jeg er GLAD for jeg ikke var alene med hende da det skete. Så nu er der piberenser omkring lynlåsen :)[/QUOTE]

Tusind tak for det :ok: Jeg har fundet ud af modellen, så jeg vil fluks se om jeg kan få fat i en.

[QUOTE=DK Blackangel;899889]Hvad med denne? Tragetasche günstig kaufen | zooplus

Den har jeg selv et godt øje på :tihi:[/QUOTE]

Jeg har den store af den model. Og der kan ikke selv med god vilje være 2 katte i den (de to jeg har prøvet er 4,5 og 3,5 kg). Bunden er simpelthen for lille til at de kan være der.
I siammål er den til en enkelt kat og en god nullerput til at holde ham varm.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;899871]Jeg leder faktisk efter en god taske til Stevie og Ib når de skal afsted på udstilling. Det store skrummel jeg har gi’r dem ganske vist god plads, men den er et helvede at transportere… og den fylder det halve af min lille bil L
Så jeg er modtagelig overfor ideer til gode transporttasker der kan bære mere end de snoldede 5 kilo som de fleste jeg har set har som max… Stevie vejer 5 kilo og Ib… vel omkring 4.

Så… findes der en taske de kan være i overhovedet? Sammen? (ud over en af de store (og dyre… piv…) Sturdier?[/QUOTE]

Kan se andre har linket til den, men har lige opdaget at denne er på et rigtig godt tilbud, så tror jeg vil købe den…

Forresten, så fik Diego jo sådan en dogman (som Pia linker til) i topkatte præmie, den må du gerne låne og afprøve, eller bare komme og vurdere med eget blik, om er egnet… :slight_smile: Jeg har haft et kuld killinger på 5 styk i den frem og tilbage til Herning Landsskue, men den er måske lidt bette til dine tre. Kan være man kan få den i en større udgave dog?

Dogman fåes fra str killing til str pony :slight_smile:

http://www.dogman.se/hund/burar-forvaring.html?dogman_manufacturer=1689

[QUOTE=Panthera;900300]Tusind tak. Jeg har fundet modellen, så jeg kontakter Ann-Dorrit og hører om hun kan få fat i en til mig.
Jeg har en god taske allerede, men den her vil være super for en lille enlig siam der elsker at putte sig i en dyb seng når han transporteres i stedet for en normal taske.[/QUOTE]

Jeg bruger min til udstillinger - og så er det fruens yndlingssoveplads herhjemme :slight_smile: Hvis jeg ikke skal køre langt, er katten i den helt hjemmefra og ellers skifter jeg i bilen. Ved dyrlægetjekket bliver katten så hevet ud fra toppen og når man kommer til buret, kan man enten sætte den foran lågen og åbne, så katten kan gå lige ind - eller ved en lidt modvillig kat kan den sættes i buret som en hule :slight_smile:

[QUOTE=Eife;900316]Kan se andre har linket til den, men har lige opdaget at denne er på et rigtig godt tilbud, så tror jeg vil købe den…

Forresten, så fik Diego jo sådan en dogman (som Pia linker til) i topkatte præmie, den må du gerne låne og afprøve, eller bare komme og vurdere med eget blik, om er egnet… :slight_smile: Jeg har haft et kuld killinger på 5 styk i den frem og tilbage til Herning Landsskue, men den er måske lidt bette til dine tre. Kan være man kan få den i en større udgave dog?[/QUOTE]

Jo men det er så også kun til to af dem. Hvis de alle tre skal med igen, skal jeg ha’ gang i den store :slight_smile: Men når det bare er Ib og Stevie (og Adelie, men hun har jo selv) der skal afsted, så ville det være godt med en lidt mindre. Så jeg kommer gerne forbi og tjekker den ud :slight_smile:

Ah… Jamen så tror jeg f.eks. sådan en dogman som den jeg har vil være rigtig fin i størrelse. Det eneste reelle problem jeg har med den, og som er grunden til at jeg ikke kan bruge den ret godt, er at der ingen skulderstrop er :frowning:
Men jeg mener at have fået fortalt af en at hun havde en med skulderstrop, så det er måske bare dem vi fik dengang, der er en model uden, men det er i hvert fald lige værd at have for øje :slight_smile:

ja den jeg har er super fin i størrelse til to - MEN den mangler den forbandede skulderstrop!
Jeg er dog ved at overveje om man ikke på en eller anden måde kan lave noget fikumdik med en gammel strop fra en sportstaske eller lignende :tihi:

Det er så skønt når der kommer billede af katte hos dyrlægen, som ikke er ved at død over den onde dyrlæge :hjerte: Jeg har endnu til gode at opleve en af mine katte, som ikke tror jeg tager dem til dyrlæge for at være ond :tihi:

Er man slem hvis man tilstår at man ikke kunne lade være med at grine lidt over de sad på rad og række :ups:

Lækre katte :love2:

[QUOTE=Rumle;902624]Er man slem hvis man tilstår at man ikke kunne lade være med at grine lidt over de sad på rad og række :ups:

Lækre katte :love2:[/QUOTE]

Nej det er helt ok :tihi: Og tak :smiley: