Mens vi venter

:julelys01

Mens vi venter på, at det bliver juleaften - tænkte jeg, at vi kunne prøve at finde det værste job i denne tid med sne i bunkevis…

Jeg tænker lige nu, at det værste må være at være postbud og skulle rundt med ekstra meget post og pakker og forcere isglatte veje og snebunker - på cykel !?

:uha:

Jeg tænker, det måske er parkeringvagt…

Så en igår, der skrev en hilsen til en julegavehandlende…

DET kan dælme ikke være et godt job…og så ekstra krydret i tiden med al den sne og kulde…

Skraldemændene har det vidst også hårdt…

Ligesom posten, op og ned ad glatte bakker, og så med læs på… Og midt om natten :yikes:

snerydningsfolkene og dem der kører rundt og salter har det vist heller ikke for sjovt, de tjener kassen lige p.t, men de er osse på 15-18 timer i døgnet.
firmaer som falck og dansk autohjælp er ved osse ret meget på i disse dage og der er tryk på døgnet rundt

Det er sikkert heller ikke så sjovt,at arbejde for DSB osv. De prøver hårdt at få tingene til at køre,men puha i dag bliver det vist ekstra svært

Tine

Hvad med de stakkels buschauffører , og kassedamer/mænd, der skal høre på alle de sure mennesker, der stresser

[quote=Johnny;518488]snerydningsfolkene og dem der kører rundt og salter har det vist heller ikke for sjovt, de tjener kassen lige p.t, men de er osse på 15-18 timer i døgnet.
firmaer som falck og dansk autohjælp er ved osse ret meget på i disse dage og der er tryk på døgnet rundt[/quote]

De er på15 til 18 timer, men skal afspassere, fordi kommunen skal spare.
Vi har en søn der køre vintervagt i hveranden uge og gæt hvem der er på arbejde idag.
Og nej de har det bestemt ikke sjovt, de kører ind imellem i døgndrift og på trods af de gør alt hvad de kan, ringer folk og brokker sig over de ikke får ryddet sne på deres lille firkant.

Knus Elin

Min mand mener det må være tømrerne der har det værst - det er koldt at sidde på et tag 8-10 timer om dagen :slight_smile:

[quote=Johnny;518488]snerydningsfolkene og dem der kører rundt og salter har det vist heller ikke for sjovt, de tjener kassen lige p.t, men de er osse på 15-18 timer i døgnet.
firmaer som falck og dansk autohjælp er ved osse ret meget på i disse dage og der er tryk på døgnet rundt[/quote]

Enig, Især på Bornholm :S

Helt sikkert den altid søde postdame i vores lokale postbutik.

Jeg var nede og hente den sidste julegave hos hende i går og stod i en kø der blev længere og længere på grund a en forvirret kunde der ikke havde alle de oplysninger der skulle til en international transaktion. På et tidspunkt siger damen bag mig MEGET højt så alle kan høre det: “Hun er da godt nok langsom til at ekspedere…”
Det endte faktisk med at postdamen fik et mindre føl på tværs og sendte hende med transaktionen til side - på det tidspunkt stod der 32 mennesker i kø bag mig (talte dem da jeg var blevet ekspederet).

Huskede at smile til hende og ønske glædelig jul og så grinede vi sammen over at hun var blevet lidt forvirret.

Godt det ikke er mit job - jeg fungerer bare slet ikke under pres :S

[quote=Leopolds mor;518525]De er på15 til 18 timer, men skal afspassere, fordi kommunen skal spare.
Vi har en søn der køre vintervagt i hveranden uge og gæt hvem der er på arbejde idag.
Og nej de har det bestemt ikke sjovt, de kører ind imellem i døgndrift og på trods af de gør alt hvad de kan, ringer folk og brokker sig over de ikke får ryddet sne på deres lille firkant.

Knus Elin[/quote]

ja kommunenes egen folk skal afspadsere, men det er jeg sikker på ikke er gældende for alle de fremmede firmaer kommunerne har hyret til at påtage sig disse opgaver.
der er der ikke tid til afspadsering for de chauffører, de får bare mere i løn og tro mig lønnen er høj.
har en kammerat som for et par år siden kørte saltbil mellem århus og horsens, dengang tjente han tæt på 350 kr i timen og han var på i 16 timer i døgnet

Ja jeg vil også sige Dansk Autohjælp og så lastbilchauffører.

Min far kører for Dansk autohjælp på sjælland og han mødte ind i går kl.14 og da kl. blev 9 i morges måtte han ringe til min mor og sige han sov derinde, for de blev kaldt ud hele tiden.

Min mand kører så lastbil, tirsdag nåede han ikke hjem, og holdte på en rasteplads langt fra byen, så han måtte gå sulten i seng. Og det sker for mange chauffører rundt om i landet, og det hjælper ikke at disponenterne presser dem sådan ved at lave turene for lange, selvom de ved at de ikke kan nå lige så meget pga. det dårlige vejr.

Jeg tænker meget på

Snerydningfolket
Skraldemænd
Postbude
I det hele taget folk der skal ud og forsere sneen næsten uanset hvad.
Og så tænker jeg på de butiks ansatte her på den sidste trevle jule indkøbs dag - kan sagtens huske hvordan det var med stessede kunder.

Specielt tænker jeg på mit postbud - hun afleverede post idag selvom jeg ikke havde nået at rydde i indkørslen. Der ud over køre hun post på de mest ufremkommelige veje da området er sommerhus område og der kun bliver ryddet på den store vej.

Jeg tænker meget på

Snerydningfolket
Skraldemænd
Postbude
I det hele taget folk der skal ud og forsere sneen næsten uanset hvad.
Og så tænker jeg på de butiks ansatte her på den sidste trevle jule indkøbs dag - kan sagtens huske hvordan det var med stessede kunder.

Specielt tænker jeg på mit postbud - hun afleverede post idag selvom jeg ikke havde nået at rydde i indkørslen. Der ud over køre hun post på de mest ufremkommelige veje da området er sommerhus område og der kun bliver ryddet på den store vej.

Stakkels journalister, der skal gå ud i gennem sneen før de igen kan krydse ind til et varmt rum et eller andet sted… ja os er det MEGET synd for :slight_smile: LOL

Nå okay navlepiller…

Okay så er det synd for ALLE, der arbejder ude.

[quote=lenschow;518669]Stakkels journalister, der skal gå ud i gennem sneen før de igen kan krydse ind til et varmt rum et eller andet sted… ja os er det MEGET synd for :slight_smile: LOL

Nå okay navlepiller…

Okay så er det synd for ALLE, der arbejder ude.[/quote]

Jeg siger du bare kan tage en trøje på.:høhø::høhø:
Nej er der nogen det er synd for så er det en vis prikket kat, bare spørg ham.:uha::uha:
Knus Elin

[quote=lenschow;518669]Stakkels journalister, der skal gå ud i gennem sneen før de igen kan krydse ind til et varmt rum et eller andet sted… ja os er det MEGET synd for :slight_smile: LOL

Nå okay navlepiller…

Okay så er det synd for ALLE, der arbejder ude.[/quote]

:trøste::trøste::trøste:

Hvorfor har ingen af os andre dog tænkt på journalister ???

:høhø::høhø::høhø: