Menuen i maj

Inden jeg kørte til Ålborg (Jørgen Kock og Rebecca Langhorn’s foredrag) spurgte gemalen, hvad han skulle lave til jeg kom hjem.
Risengrød var svaret og vi har lige spist risengrød så det næsten stod ud af ørene:)
Jeg bliver aldrig træt af risengrød og jeg kan mærke jeg mandag skal have lånt de to grødbøger vi har på biblioteket, så der kan eksperimenteres lidt med grød

Boller i karry…

Frikadeller med kartoffelsalat (til mig) og spinatpasta (mike) . Hvidløgsflutes til

Stegt flæsk med persillesovs.

Dansk husmandskost, når den er bedst…
Stegt medister med stuvet spinat :savle:

De sidste par dage har Claus fået sig en stor - kæmpestor - paneret svinekotelet med nye kartofler og smeltet smør. Jeg kan ikke klare så store stykker kød, så jeg smed nogle grøntsager i en gryde igen. Og hvidvinsdampede nogle rødspætter til mig selv, men lad os nu være ærlige - jeg er ikke så vild med fisk, så jeg spiste dem kun den første dag, og dagen efter blev de til højt værdsat kattemad :høhø:
I aften står den på pulled pork. Ikke a la casa Robdrup, så heldig er man jo ikke så tit :wink: Men købt i supermarkedets køledisk efter en udmærket smagsprøve, det kunne godt spises - jeg har ingen anelse om hvad vi skal have dertil, men vi finder vel på noget til sidst :slight_smile:
VH
Susanne

Svensk pølseret og koldskål til dessert

afhængig af min appettit - så bliver det enten nogle råstegte søde kartofler med lidt mælk over sig…

eller en skive lasagne fra fryseren…

uanset hvad det bliver, så bliver det med en gang “salatløs”-salat - agurk, snackpeber, tomater, forårsløg og broccoli…

… hvis jeg er sulten…

Ved ikke lige hvad jeg finder på, sikkert kold ribbensteg med et eller andet til, måske nye kartofler braset, jeg har nogle der er kogte - én ting er sikkert, årets første rabarberkompot - og hvorfor ikke til aftenkaffen også, makroner i bunden, kompot og en klat flødeskum, uh det er mums …

Søndags nakkesteg og ribbensteg med kartofler brunsovs af den gode sky dertil porre og så skal vi også have års første rabarberkompot af friske rabarber.:savle:

I dag hjemmelavede pizza:-)
I går tykstegsbøffer med kartoffelmos og en eller anden pulver sovs, der ikke er bearnaise, som Claus er ret glad for:-)

Kylling i cremet peanutsauce og blomkålsris

Fad med bund af bacon, porrer og gulerod der har simret på panden med hvidvin,
så kylling, fløde og ost på. Dertil spaghetti. :savle:

Må jeg bede om opskriften på de boller (/det brød)? :smiley:

Stegt kyllingebryst med bearnaisesauce, nye kartofler og bitte små porre og tomater og slikærter. Desserten var en isvaffel
Misserne har fået vådmad

Lasagne.

Lidt lækkert herhjemme… godt nok i versionen “tøm køleskabet” men alligevel…

Kalveculotte m ovnstegte kartofler gratineret med talleggioost, ovnbagte sødkartofler og blomkål og en tatin lavet på skalotteløg…
Måske en forret bestående af hvidløgssuppe… eller evt grillet gedeost…
Og i hvert fald en dessert af æblecrumble med varm vanilliesauce…

Kartoflerne står allerede og koger. :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1063204]
I aften står den på pulled pork. Ikke a la casa Robdrup, så heldig er man jo ikke så tit :wink: Men købt i supermarkedets køledisk efter en udmærket smagsprøve, det kunne godt spises - jeg har ingen anelse om hvad vi skal have dertil, men vi finder vel på noget til sidst :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Jamen Robdrup & Robdrup kommer gerne og griller igen :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1063428]Fad med bund af bacon, porrer og gulerod der har simret på panden med hvidvin,
så kylling, fløde og ost på. Dertil spaghetti. :savle:

Må jeg bede om opskriften på de boller (/det brød)? :D[/QUOTE]

Jeg kørte nogle grøntsager på foodprocesoren (blomkål, broccoli og gulerod), malede nogle nødder til mel, hakkede nogle urter. Det blandede jeg med æg, lidt HUSK, Cayenne og salt. Så formes det til flade brød på en bageplade med bagepapir og bages ved 200 grader i 20 min.

sødekartoffel råstegt på panden med salt, peber og timian - og så tabte jeg lidt mælk over dem til sidst som “sovs” og lod det koge ind til en cremet konsistens - og så en bunke tomater, agurk og snack peber…

det var lige det min fantasi gad fremkalde af mad i dag

Vi skal have hakkebøf på brød med en stærk tomatsauce, bagte blomkål med citro og parmasan og lidt grøn salat med olie/eddike-dressing