Menuen i november

Jeg kan ikke finde en menutråd for november, hvis den alligevel er der må denne gerne slettes .

Jeg tror vi skal have Paella i dag. Fandt en rest “smæskesteg” fra i mandags, den tror jeg vil gøre sig godt i paellaen.

Uhmm. Jeg laver hvikålssuppe med røget bacon i:)

Jeg ved ikke hvad menuen står på idag, men ved hvad den står på den 22 November :slight_smile:
Der skal alle mine juleænder nemlig slagtes så der står den på juleand med det hele, og jeg glæder mig sindsygt til at smage en af dem :smiley:

Her står det på en snyde gryde :S
Nemlig en vildsvins gryde bare med en tamsvin :høhø::høhø::høhø:
Dertil lidt ris og grønkåls salat og syltet græskar.:savle:

Meningen var klatkager, men har ombestemt mig og ender nok med enten at tage et stykke rugbrød eller en pizzasnegl

Ender nok med bagte grøntsager og sauterede løg porrer og fennikel.

laver julemad for første gang, sammen med min kæreste :savle: wish me luck…

flødekartofler og oksemedaljoner, hjemmelavet æblemost…ævlekage med flødeskum

Brasede kartofler :slight_smile:

I går stod den på medister, med brune og hvide kartofler, lun rødkål og brunsovs med solbærmarmelade og ingefær, som min mor lavede det da jeg var barn:savle:
I dag er det andelår med samme tilbehør:savle:

Det er jo Mortens aften, så her står den på andesteg :savle:

Jeg langtidssteger den og den er netop kommet i ovnen :slight_smile:

Laver normalt med æbler og svesker, men havde glemt at købe ind til det… Så det alternative jeg havde hjemme var et enkelt æble, lidt gulerødder og nogle tørrede abrikoser :tihi:

Håber det bliver godt :slight_smile:

Tja jeg havde jo glemt at får hr And op af fryseren ,så i dag giver det rester af jægergryden fra i går .
og så får vi hr And en anden dag han løber nok ingen steder :høhø:

Brunkål :savle::savle::savle:…og jeg laver en stor grydefuld så der også er til i morgen :savle::savle::savle:

Vi fik and i går hos mine forældre, så den springer vi over i dag :wink:
I stedet står den på noget gryderet.

Venligst
Dorthe

I aften skal der spises kæmpe andebryst med hvide og brunede kartofler, lun rødkål og hjemmelavet andesovs :savle:

Min far og bror kommer og vi har købt hver vores 300 grams andebryst, så vi blev hurtigt enige om at spare desserten væk - nu er jeg så begyndt at spekulere på hvordan pokker vi skal få plads til alle tre på en pande - har i forvejen et blus for lidt på komfuret når anden pludselig også skal have et :høhø:

[QUOTE=Gizzemissen;1130132]I aften skal der spises kæmpe andebryst med hvide og brunede kartofler, lun rødkål og hjemmelavet andesovs :savle:

Min far og bror kommer og vi har købt hver vores 300 grams andebryst, så vi blev hurtigt enige om at spare desserten væk - nu er jeg så begyndt at spekulere på hvordan pokker vi skal få plads til alle tre på en pande - har i forvejen et blus for lidt på komfuret når anden pludselig også skal have et :høhø:[/QUOTE]

Brank dem hurtig af når de det så kom dem i et fad i ovnen og steg dem færdig der inde . det giver også lidt sky til sovnsen . Husk ikke for høj temperatur i ovnen

Alt andet end and :wink: Tror jeg vil lave brunkål :slight_smile:

Jeg skal vist have pølsehorn i dag og nybagte boller med avokado, tomat og agurk.
Der ligger en amerikansk pizza med 4 slags ost i fryseren, som jeg ved min mand gerne vil have, med fyld af: Cocktailpølser, champignon og tomater.

[QUOTE=Gizzemissen;1130132]I aften skal der spises kæmpe andebryst med hvide og brunede kartofler, lun rødkål og hjemmelavet andesovs :savle:

Min far og bror kommer og vi har købt hver vores 300 grams andebryst, så vi blev hurtigt enige om at spare desserten væk - nu er jeg så begyndt at spekulere på hvordan pokker vi skal få plads til alle tre på en pande - har i forvejen et blus for lidt på komfuret når anden pludselig også skal have et :høhø:[/QUOTE]

Rødkål! Det har jeg glemt… Oleeeee du skal i brugseeeeen

Skal tilbringe største delen af dagen på sygehuset så vi skal kun have hotwings og salat idag.