Mest velsmagende højprotein tørfoder?

Hvad er jeres erfaring med de forskellige mærker af højprotein foder? Hvad spiser jeres katte helst? :fløde:

Her i huset er Aplaws et godt foder synes misserne. Men de får det jeg kan købe på tilbud Sanabelle, Ilams, RC, Aplaws, Hills osv. Desuden får de råt og vådt og hvad de ellers finder på at stjæle.

Mine er glade nok for FP21GF

de har heller ikke noget imod Applaws

Feline Porta 21 grainfree, Applaws og Acana hitter mere end Orijen…fodrer dog med Orijen (blandet med FP21gf), for de spiser det - de propper sig bare ikke med det :wink: og det passer mig fint, da jeg fodrer meget med vådt.

Det står foran mig… det er MAD… det kan spises…

:pote: Thane :wink:

At tale om velsmagende er en smule umuligt, da katte nøjagtig ligesom os mennesker har deres præferencer og ind i mellem har ting som de bare ikke vil spise…

Min gamle skovkat Aske nægtede rent ud at spise noget som helst fra IAMS…
Min coon Thane er råfodret, men nægter at spise noget med lam - det gælder også både våd- og tørfoder…
Så er der min aby, der klart foretrækker Porta 21 med and fremfor alt andet, selv om hun bestemt ikke er kræsen…

Så der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem for at finde ud af, hvad katten bedst kan lide… eller blande flere foder sammen… eller havde det stående i hver deres skål så katten selv kan vælge…

Jeg har altid brugt at blande flere foder sammen - både fordi jeg havde en lidt sær kat, men også fordi jeg tror at katte har det som jeg selv - nemlig at de også kan lide lidt forandring i deres kost :slight_smile:

Man kan jo desuden får sådan nogle 400g prøveposer af det meste foder… det har jeg haft gjort, så kan man i hvert fald finde ud af, om der er noget ens kat bare ikke vil røre - for så er det lidt bittert at bestille 10 kg hjem :slight_smile:

Vores katte elsker simpelthen Feline Porta 21 Holistic varianterne, så her i huset kører vi turnus med varianterne …men fisk og havre er tydeligt favoritten af smagene, nøjs hvor den bare slipper hurtigt op i forhold til de andre :tihi:

Tak for alle de svar der er kommet indtil videre :slight_smile: Hvilke smagsvarianter af Applaws og Acana har I gode erfaringer med?

Jeg har tænkt mig at fodre med 2 typer tørfoder: RC eller Hills mod urinvejslidelser, men da der er en del stivelse i, vil jeg gerne supplere med et foder med meget kød. Herudover fodrer jeg med vådfoder.

Jeg har indtil nu fodret med FP Feline Finest med kylling, men jeg vil gerne undgå korn, da det kan forhøje pH i urinen. Den ene af mine katte er ikke særligt begejstret for FP Grainfree, selvom det ellers ville være dejligt for min pengepung hmpf

Acana Grassland er den variant jeg har både hørt og set fx give katte rigtig flot smuk pels. Og når jeg kigger på deklarationen på zooplus så ser den ud til at have mange gode proteintyper med :slight_smile:

Se det var derfor jeg gik over til Feline Porta 21 Holistic i varianterne kylling/ris, and/havre og fisk/havre…dem er kattene helt vilde med og prisen er god for pengepungen :slight_smile:

FP Holistic indeholder desværre alle korn :frowning: Ellers var det også et godt bud!

Tine: Ja det var en god idé! Så må jeg på Zooplus :slight_smile:

Herhjemme fodrer vi med Porta 21 Grain Free og Farminas N&D (også Grain Free). Især Farminas udgave med lam er de åbenbart helt tossede med. Ellers er zooplus.de eller zooplus.co.uk et godt bud på hvor du kan finde Grain Free-produkter, som er nogenlunde i pris.

Maibritt: Hvor køber du Farmina N&D? Jeg har ikke hørt om det før, men det ser ret godt ud.

[QUOTE=Charlotte;726107]Maibritt: Hvor køber du Farmina N&D? Jeg har ikke hørt om det før, men det ser ret godt ud.[/QUOTE]Jamen det køber jeg via deres hjemmeside: http://www.teambreeder.dk/Shop/Default.aspx (det er dog ikke ikke Zooplus-priser). Dog kan det være en fordel, at lave en samkøbs-aftale, så prisen falder.

En af varianterne i Pro Plan foder har hele 43% råprotein. Kan ikke huske hvilken men det kan hittes ud af.
Her fodres fortrinsvis med Pro Plan, men da jeg mener en stærk mave laves bl.a. ved man giver et godrt varieret foder, så får vi det og dårlige maver er et ukendt fænomen her.
P.t. er der Pro plan (to varianter), RC Sensetive og så vidt jeg husker en lillebitte smule Vet Pro. Men rå mad er også fint, så imorges inden jeg skulle afsted på arbejde fik de to pakker skinkesnitzler (8 styks) og her om lidt skal her laves FIIIISK.Cedille har allerede lugtet lunten, hun kredser rundt i køkkenet, for FIIISK er hendes yndlingsmad og ofte kaster hun op mindst 1 gang fordi hendes mave får nok for hendes øjne og den smule MCOhjerne hun render rundt med

Apropos prøveposer på foder(400 gram)…

Er 400 gram nok foder, når man jo skal skifte laaaaangsomt over til det er 100 % det nye foder - og så til at man kan se om de kan lide det og om deres afføring og pels virker fin?

http://www.petfoods.dk/kattefoder/kattefoder-fodermaerker/wildcat.html

Wildcat - som jeg linker til - er det bedste tørfoder jeg nogensinde har haft i huset.
Det er relativt dyrt, men da Buster primært fodres med vådt, og kun får tørt som en smule supplement, så er det okay for mig.
Det har et protein-indhold på ca. 45%, og meget lavt kulhydratindhold på ca. 10%.
Det indeholder ingen korn.

Sikke nogle gode forslag der kommer!

Brita: Den variant af Pro Plan med meget protein - indeholder den korn?

Thilde: De 400g er nok til at jeg kan se om de gider spise det, og hvis de kan det, så kan jeg købe en større portion og se om de trives på det :slight_smile: Det er i hvert fald planen!

Louise: Det ser rigtig lækkert ud. Men nøj hvor er det dyrt :frowning: Jeg er på SU, så må nok starte med at prøve en af de billigere varianter og se om de kan fungere. Han har i forvejen kostet mig 6000 kr den seneste 1½ måned, så økonomien er lidt trængt :wink:

[QUOTE=Charlotte;727492]Sikke nogle gode forslag der kommer!

Brita: Den variant af Pro Plan med meget protein - indeholder den korn?

Thilde: De 400g er nok til at jeg kan se om de gider spise det, og hvis de kan det, så kan jeg købe en større portion og se om de trives på det :slight_smile: Det er i hvert fald planen!

Louise: Det ser rigtig lækkert ud. Men nøj hvor er det dyrt :frowning: Jeg er på SU, så må nok starte med at prøve en af de billigere varianter og se om de kan fungere. Han har i forvejen kostet mig 6000 kr den seneste 1½ måned, så økonomien er lidt trængt ;)[/QUOTE]- Så vil jeg næsten anbefale dig Porta 21 Grain Free. Det er rimeligt i pris hvis du køber det via Zooplus.de.

[QUOTE=Charlotte;727492]

Louise: Det ser rigtig lækkert ud. Men nøj hvor er det dyrt :frowning: Jeg er på SU, så må nok starte med at prøve en af de billigere varianter og se om de kan fungere. Han har i forvejen kostet mig 6000 kr den seneste 1½ måned, så økonomien er lidt trængt ;)[/QUOTE]

Jeg bruger det heller ikke som primær foder, men som supplement, åbnede en pose først på sommeren, og der er stadig noget tilbage, så det er okay for mig.
Hvis man regner på prisen ift hvad man skal give for diætfoder ved dyrlægen er kiloprisen nogenlunde den samme.
I hvert tilfælde hvis jeg kigger på det diabetesfoder min dyrlæge sælger.

[QUOTE=Charlotte;727492]Sikke nogle gode forslag der kommer!

Brita: Den variant af Pro Plan med meget protein - indeholder den korn?
Jeg er ikke sikker men mener det er kornfri

Thilde: De 400g er nok til at jeg kan se om de gider spise det, og hvis de kan det, så kan jeg købe en større portion og se om de trives på det :slight_smile: Det er i hvert fald planen!

Louise: Det ser rigtig lækkert ud. Men nøj hvor er det dyrt :frowning: Jeg er på SU, så må nok starte med at prøve en af de billigere varianter og se om de kan fungere. Han har i forvejen kostet mig 6000 kr den seneste 1½ måned, så økonomien er lidt trængt ;)[/QUOTE]

Ydermere skal man tænke på et foder uden alt for mange kulhydrater giver en større næringsværdi og dermed spiser dyrene mindre Og det ses også i katttebakken