Mgl pels på maven

vores trixie har her i et stk mgl pels på sin “hængemave” og kun der, det er kommet her mens det var så varmt.
vi har observeret hende i et stk tid og umiddelbart ser det ud som om hængemaven gnider op af indersiden på hendes bagben, men på benene mgl hun ikke pels.
hendes maven er hverken øm el rød e.lign og vi får lov til at nusse hende på maven ganske som vi plejer.
hendes opførsel og adfærd er som den plejer.

det ser godtnok ud til nu at der er ny pels på vej.

hvad kan det skyldes og er der grund til at besøge dr dyr.

Lyder som hypersoignering - også et klassisk sted. Er pelsen ved at komme ville jeg ikke gøre mere.

det var så osse en af vores tanker, altså at det skyldes at hun har soigneret sig så meget på maven at pelsen er slidt væk

Da vi overtog vores Kitten for 2 år siden, havde hun ingen pels på maven og inderlår. Huden var fin uden rifter eller noget, og dyrlægen mente det kunne skyldes stress og simpelthen var hypersoignering. Vi valgte at se tiden lidt an, og nu er hendes mave og lår så fine så fine. Man kan ikke se, at hun tidligere var helt skaldet. Det viste sig forøvrigt også at tidligere ejer lod hende få komælk, og det får hun ikke hos os, så det kan jo sagtens have været en kombi.

Jeg ville se tiden lidt an, og er pelsen på vej tilbage, så er det jo bare fint.

tjaaaa, nu er problemet med trixiies mgl pels på maven blevet værre, hun har stadig ikke meget pels på maven og det har nu udviklet sig til at hun mgl pels helt op til forbenet på den ene side af maven. hun er hverken rød,hævet el noget og vi kan rører ved et uden hun foretrækker en mine, så det er nok ikke noget parasit el allergi af nogen art. er mere ved at være overbevist om at det skyldes stress og måske noget vitaminmgl.
hvad kan vi evt gøre for at afhjælpe dette problem.udover at skifte foder el gi hende vitaminer
udover hendes mgl pels er trixie helt og aldeldes som hun plejer at være

Jeg er overbevist om det skyldes stress…jeg har selv haft en hunkat der lavede det nummer når hun havde killinger. Efter hun er blevet kastrat er hun god som ny, og “plukker” sig ikke længere.