Mias fødsel

Hmm , der er stadig intet nyt , tror ikke killingen (killingerne) vil ud , :gruble:men lige før kiggede mia på som om hun tænkte “er det ikke snart overstået mor?” og så sagde jeg “snart min skat” hvad var beløningen , ? hun begyndte at spinde , gir mig sig sit spicelle smil , rejser sig og gir mig et kys , :love2: tror også mia er utålmodig nu , :stuck_out_tongue:

Sikke en dygtig misser :slight_smile:

Mia er en dygtig misser , især til at lave ballade , :wink:

:kryds: :kryds: :kryds: Jeg håber, at det snart sker.

I din tråd fra 18 marts skriver du at hun er parret omkring 26 februar. Så har hun ifølge mine beregninger først termin i weekenden. (hvis hun da er gravid)

Godt set Camilla…:ok:

Hvordan opfører missemor sig i dag ? …Hvis hun stadig ‘blokker’ så tror jeg du skal ha’ fat i dyrlægen.
Mit tilbud om hjælp står stadig åben, dog har jeg nogle ting jeg skal ha’ ordnet i dag - Hvilken del af Næstved bor du i ( jeg bor i Næstved Syd/ Grønlandsvej ) og hvilken dyrlæge bruger du her i byen.

Hvad sker der med Mia:? Venter på en update om dyrlægebesøg eller killinger…

Jeg venter osse i spænding ! …Jeg har endda udskudt noget planlagt, hvis miasmor ønskede at jeg skulle komme og kikke til dem, men noget tyder på, at jeg alligevel godt kan deltage i det møde som er planlagt ?

Det gør mig altid lidt ‘mærkelig’ når der ikke bliver fulgt op på sådan en tråd her :-/

Noget nyt?

… og hvis hun først føder på omkring 72. dagen (som nogle katte gør), kommer vi en uges tid ind i maj måned.

Du har ret Hanne, men så blokkede hun forhåbentlig ikke i går ?. Og det blod der blev observeret tyder vel osse på en snarlig fødsel ? - Vel at mærke hvis der overhovedet er nogen drægtighed ?

Hvis ikke der er drægtighed, så vil jeg nok mene at katten skal tilses af en dyrlæge.

[QUOTE=Alice;587305]Du har ret Hanne, men så blokkede hun forhåbentlig ikke i går ?. Og det blod der blev observeret tyder vel osse på en snarlig fødsel ? - Vel at mærke hvis der overhovedet er nogen drægtighed ?

Hvis ikke der er drægtighed, så vil jeg nok mene at katten skal tilses af en dyrlæge.[/QUOTE]
Det er så lige spørgsmålet! Der er jo også den mulighed, at hun har aborteret en killing og føder normalt senere - Det er nemlig også set før.
I det hele taget kan der være mange muligheder og jeg ville nok også lige runde dyrlægen, hvis jeg var så usikker og ikke havde oplevet en kattefødsel før.
Een ting er nemlig at øse ud af sine erfaringer på godt og ondt på et forum. Noget andet er at se katten.

[QUOTE=Mega;587309]Det er så lige spørgsmålet! Der er jo også den mulighed, at hun har aborteret en killing og føder normalt senere - Det er nemlig også set før.
I det hele taget kan der være mange muligheder og jeg ville nok også lige runde dyrlægen, hvis jeg var så usikker og ikke havde oplevet en kattefødsel før.
Een ting er nemlig at øse ud af sine erfaringer på godt og ondt på et forum. Noget andet er at se katten.[/QUOTE]

Jeg er enig …Vi har da et par dygtige dyrlæger her i byen, jeg ved da at Næstvedegnens dyrehospital har det nyeste udstyr indenfor scanner og røntgen. For mig ville det nu osse være rart at få vished - om der er noget at vente i spænding efter eller ej. Hvis hun ikke er drægtig, så er jeg stærkt bekymret for om missepigen er syg ( har betændelse ) Hun sover åbenbart meget, spiser ikke rigtig noget, og der er observeret blod …At hun spinder kan godt forvirre nye/uerfarne katteejere, som måske ikke ved, en kat sagtens kan spinde pga. den har smerter. Nå, vi skal heller ikke male fanden på væggen, lad os krydse fingre for at alt går som det skal, og at vi snart får en melding om forløbet :slight_smile:

Jeg ved fra da Lilo født. Startede det om aften. Også fødte hun tidlig om aften en dødfødt i kattebakken.
Hvor hun havde blødt. Også på natten kom der 2 mere.
Den dødfødte var meget mindre. (Mit bud er hun havde parret imens hun ventede killinger, og havde 2 kuld i maven)

Håber snart vi får en update :confused:

[QUOTE=Alice;587202]Jeg venter osse i spænding ! …Jeg har endda udskudt noget planlagt, hvis miasmor ønskede at jeg skulle komme og kikke til dem, men noget tyder på, at jeg alligevel godt kan deltage i det møde som er planlagt ?

Det gør mig altid lidt ‘mærkelig’ når der ikke bliver fulgt op på sådan en tråd her :-/[/QUOTE]

:wehuu: Du er da et af de mest fantastiske mennesker jeg nogen sinde har hørt om… At udskyde sin dag, for at hjælpe en helt fremmed man kun har snakket kort med på nettet… Det er kun de færreste der ville gøre det…

Jeg håber virkelig snart der kommer en update fra Miasmor, så både du og alle i andre der er kommet med gode råd kan ånde (måske) lettet op…

Jeg har haft en hunkat med presseveer hvor der ingen kom - mit andet kuld. Så stoppede veerne - hun så ud til at ha’ det ok - lillejuelaften. Juleaftens dag fik hun kejsersnit - der sad en død killing - den var vedf at gå i forrådnelse - der kom to mere eller mindre levende ud. En døde kort efter den anden efter et par dage.

Muligherne er mange - vi kan kun gætte - i morgen er det fredag - har katten ikke været til dyrlæge bør den komme det i morgen - hvis altsaå ikke den har født og har det godt.

[QUOTE=Maria-Amalie;587337]:wehuu: Du er da et af de mest fantastiske mennesker jeg nogen sinde har hørt om… At udskyde sin dag, for at hjælpe en helt fremmed man kun har snakket kort med på nettet… Det er kun de færreste der ville gøre det…

Jeg håber virkelig snart der kommer en update fra Miasmor, så både du og alle i andre der er kommet med gode råd kan ånde (måske) lettet op…[/QUOTE]

Tusind tak :slight_smile:
Hvis jeg kan hjælpe en ung uerfaren katteejer, og især hvis jeg kan hjælpe en ‘måske’ lidende eller fødende kat, så aflyser jeg såmæn gerne næsten alle de møder der findes. En hel ung pige, som sidder rådvild og ikke aner hvad der sker, og som måske ikke kan læse kattens signaler, får jeg dyb medlidenhed med, Så hvis jeg kunne berolige lidt - Mærke lidt på katten, og tage dens temperatur osv, kunne jeg måske spotte hvad der skal gøres eller ikke gøres. Jeg har da trods alt selv haft et par fødsler samt været fødselshjælper en del gange, så jeg tror godt jeg er istand til at vurdere på situationen. Men jeg kan som sagt ikke gøre andet end give tilbuddet - Det blev så forbigået i tavshed, så jeg kan desværre ikke stille noget op, og nu har jeg ingen undskyldning for at blive hjemme fra en dødsyg bestyrelsesmøde :slight_smile:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;587355]Jeg har haft en hunkat med presseveer hvor der ingen kom - mit andet kuld. Så stoppede veerne - hun så ud til at ha’ det ok - lillejuelaften. Juleaftens dag fik hun kejsersnit - der sad en død killing - den var vedf at gå i forrådnelse - der kom to mere eller mindre levende ud. En døde kort efter den anden efter et par dage.

Muligherne er mange - vi kan kun gætte - i morgen er det fredag - har katten ikke været til dyrlæge bør den komme det i morgen - hvis altsaå ikke den har født og har det godt.[/QUOTE]

Nogenlunde det samme oplevede jeg ved mit første kuld. Pretty fødte selv den første killing, hun pressede osse forgæves et pat timer efter, hvorpå hendes veer osse stoppede. Det endte osse med kejsersnit da hun havde et ‘stenfoster’ som total blokerede fødekanalen, hun havde ingen mulighed for selv at få den ud. Heldigvis blev hun forløst i tide, og endte op med 4 dejlige børn, som jeg passede for hende de første par døgn, derefter tog hun selv over, og blev en fantastisk missemor.

…er netop kommet hjem og styrter herind i tråden. Stadig intet nyt…hmmmm. Øv hvor mærkeligt.

Enig, du er super sød og hjælpsom Alice, det har jeg også skrevet før. Det er en gevinst at have sådan nogle ildsjæle som dig på debatten, det luner i en tid hvor alle RET OFTE har nok i sig selv.