Mias fødsel

Jeg synes nu ikke det er spor mærkeligt. Er der kommet små, så er der sikkert nok at se til for en “førstegangsmor” og er det ikke gået godt, så er tankerne nok helt, helt andre steder end at huske at opdatere her. Og det uden at ville forklejne hverken den hjælp der er ydet i tråden eller tilbuddet om at træde til, men ikke alle har lige et katteforum i tankerne når og hvis der er brug for en andre steder. Jeg synes faktisk det var mere mærkeligt at have overskuddet til at opdatere…

Men derfor vil jeg da også gerne høre om hvad og hvordan det udviklede sig, men tror også på at det kommer når der er tid og overskud.

Kan ihvertfald se at Miasmor er aktiv herinde, så mon ikke der kommer en opdatering om snart…

ja kl. 20. 43 - Via hendes profil…

[QUOTE=En forhenværende bruger;587491]Jeg synes nu ikke det er spor mærkeligt. Er der kommet små, så er der sikkert nok at se til for en “førstegangsmor” og er det ikke gået godt, så er tankerne nok helt, helt andre steder end at huske at opdatere her. Og det uden at ville forklejne hverken den hjælp der er ydet i tråden eller tilbuddet om at træde til, men ikke alle har lige et katteforum i tankerne når og hvis der er brug for en andre steder. Jeg synes faktisk det var mere mærkeligt at have overskuddet til at opdatere…

Men derfor vil jeg da også gerne høre om hvad og hvordan det udviklede sig, men tror også på at det kommer når der er tid og overskud.[/QUOTE]JEG synes det var mærkeligt da jeg jo kunne se hun VAR på kattegale og var online. Hvis hun ikke havde været online, så ville jeg heller ikke syntes det var specielt underligt.

Men hun har jo oprettet tråden som online fødsel, så regner man jo med et vist overskud til at melde tilbage når man alligevel ER på.

Jeg er helt enig, jeg har også haft min mistanke til om det var en person som har lavet fis med os hele vejen… Som jeg srkev i den anden tråd, så håber jeg da at jeg tager fejl. Men synes bare der var mange ting som ikke passede sammen.

[QUOTE=Helene;587504]JEG synes det var mærkeligt da jeg jo kunne se hun VAR på kattegale og var online. Hvis hun ikke havde været online, så ville jeg heller ikke syntes det var specielt underligt.

Men hun har jo oprettet tråden som online fødsel, så regner man jo med et vist overskud til at melde tilbage når man alligevel ER på.[/QUOTE]

Jeg kan som også være på uden at være det, da jeg ikke altid lige husker enten at slukke eller logge mig ud… hvilket så også forklarer hvorfor jeg ikke viser min status. Jeg er altid usynlig på fora, netop fordi mange tolker det som at man så er her, og ikke bare er en klummer til at huske de ting, som jeg er :wink:

[QUOTE=En forhenværende bruger;587517]Jeg kan som også være på uden at være det, da jeg ikke altid lige husker enten at slukke eller logge mig ud… hvilket så også forklarer hvorfor jeg ikke viser min status. Jeg er altid usynlig på fora, netop fordi mange tolker det som at man så er her, og ikke bare er en klummer til at huske de ting, som jeg er ;)[/QUOTE]Jo men hun har været af og på flere gange i dag, og jeg nægter sgu at tro på at forbindelsen er SÅ ustabil, at computeren automatisk selv logger af og på …:D.

Men der er sikkert en naturlig forklaring.

…og nu har hendes computer søreme logget sig selv på igen, efter ligge at være logget af.:ok:

Håber da vi snart bliver opdateret…

Jeg har nu kontakt til miasmor …Hun er ikke interesseret i mit besøg, men jeg har givet hende mit nummer og tilbudt vi kunne snakke sammen i telefonen. Der er ingen killinger endnu, efter hvad jeg får beskrevet så går og kommer veerne. Jeg er bestemt ikke glad for de oplysninger jeg har fået og rådet hende til at kontakte den vagthavende dyrlæge NU, og forklare vedkommende hele forløbet, så må de tage det derfra.

Heej alle , jeg kan se i alle har været meget nysgerrig i løbet af dagen , men jeg har gået og været så bange og ked af det at jeg ikke har haft overskud til det , jeg har haft snakket med dyrlæge , og har lige haft dejlig lang og beroligende samtale med alice , dyrlægen virkede ikke som om det var særligt barbuu barbuu , og alice fortalte mig at det jeg har beskrevet som veer sys hun lød mere som om mia bare var lidt irreteret over basserne der evt kunne ligge og rumstere eller trykke på blæren som så gjorde at hun “trak bene op” , men vi besluttede sammen at selvom at alice var blevet mere rolig og mere troede hun skulle føde i weekenden så lige få det tjekket hos en dyrlæge , så lige så snart dyrlægen åbner i morgen ringer jeg og får en tid så hurtigt som muligt , bare for jeg selv kan få mit hjerte på plads , og så må mia jo finde sig i at komme ned i den væmmelige transportkasse og blive tjekket i hoved og r** , :tihi: du der har talt hendes termin til weekend (var det camilla? :gruble:) hvor mange dage har du talt , ? jeg talte nemlig 63 dage , hvis nogle af jeg gik og vendte i spændnig og fyler jer snydt , så kan jeg kun dele følelsen , :doh:

Jeg har talt til at hun er på dag 65 i weekenden - de fleste katte føder omkring den dag.

Men har du kunnet mærke liv siden + Spiser hunkatten ???

Ååh dejligt med ligt opdate:hjerte:
Så vil jeg vente til morgen med at høre videre:)

[QUOTE=Chicabee;587639]Jeg har talt til at hun er på dag 65 i weekenden - de fleste katte føder omkring den dag.

Men har du kunnet mærke liv siden + Spiser hunkatten ???[/QUOTE]

Ja det fik jeg også afvide af alice , jeg har kunne mærke liv , efter en god forklaring fra alice hvad det helt præcis er hvad jeg skal mærke efter , og som alice skriver længere nede så ja så spiser hun fint som hun hele tiden har gjort , egntlig er den eneste forandring at det med bene ikke har været der i løbet af dagen ,

Tak for sludderen, det var hyggeligt :-). Jeg håber du er mere rolig nu, og kan sove godt i nat.
Jeg er ret sikker på at Mia ikke er i udblokningsfasen, og er ret sikker på, at de bevægelser hun har gjort med benene, skyldes at hun sikkert er lidt irriteret over de små banditters rumstering…Mia spiser,drikker og går på bakken, hun spinder og virker glad, så jeg tror ikke der er optræk til killinger indenfor de næste timer. For at få vished og ro i sjælen blev miasmor og jeg enige om at tage hende en tur til dyrlæge i morgen.

Miasmor har nu mit nummer, hun kan altid ringe, og vi er enige om, at hvis nerverne bliver for flossede under fødslen, så ringer hun efter mig, så skal jeg nok køre derud og holde hånd og pote :slight_smile: - Det må bare ikke blive søndag, for der er jeg til konfirmation :slight_smile:

Altså jeg opgiver at finde hoved og hale i dine forklaringer…:stuck_out_tongue: Det ene øjeblik er du ved at panikke for næste øjeblik at bagatellisere det hele.

[QUOTE=Alice;587645]Tak for sludderen, det var hyggeligt :-). Jeg håber du er mere rolig nu, og kan sove godt i nat.
Jeg er ret sikker på at Mia ikke er i udblokningsfasen, og er ret sikker på, at de bevægelser hun har gjort med benene, skyldes at hun sikkert er lidt irriteret over de små banditters rumstering…Mia spiser,drikker og går på bakken, hun spinder og virker glad, så jeg tror ikke der er optræk til killinger indenfor de næste timer. For at få vished og ro i sjælen blev miasmor og jeg enige om at tage hende en tur til dyrlæge i morgen.

Miasmor har nu mit nummer, hun kan altid ringe, og vi er enige om, at hvis nerverne bliver for flossede under fødslen, så ringer hun efter mig, så skal jeg nok køre derud og holde hånd og pote :slight_smile: - Det må bare ikke blive søndag, for der er jeg til konfirmation :-)[/QUOTE]

Selv tusind tusind tak for snakken , har fået meget mere ro på , :slight_smile: Jeg har lige sagt at hvis det blir søndag må hun holde bene samlet til dagen efter , men spørger lige syrlæge i morgen om hun tør skyde på en dag , :slight_smile: og så skriver jeg til dig , :slight_smile:

Jeg tror det skyldes at jeg fik en god og lang samtale med miasmor …Jeg bad hende trække vejret dybt og slappe af :-). Vi andre må huske på, at det ikke altid er let at være en ung uerfaren katteejer som pludselig står i en ny og ukendt situation. Nu bliver mia undersøgt i morgen, så bliver der forhåbentlig vished for om der er snarlig killinger, eller ej. Heldigvis er miasmor indstillet på, at mia skal neutraliseres snarest muligt, så hun ikke kommer til at stå i situationen igen.

Og efter dyrlægebesøget i morgen vil jeg måske anbefale en tur på biblioteket og låne Politikens Kattebog - den har et glimrende afsnit om en kattefødsel, og var min ‘bibel’ ved vores første fødsel (udover telefonen, hvor jeg havde Kirsten i røret :-)) Men godt der kom lidt ro omkring det!

Politikkens kattebog er nærmest et ‘must’ i alle kattehjem :slight_smile:
Du fik mig lige til at tænke på min første kattefødsel …Dengang var jeg dælme osse glad for jeg havde min mentor i røret. Pretty besluttede sig for at ville føde ude på badeværelset, laaaangt inde under et skab, hvor jeg på mystisk vis skulle sno mig rundt om toilettet, slå knude på mig selv for at nå ind og hjælpe hende. - Det var en sædefødsel, så jeg måtte hjælpe med at trække i veerne, da den lille førstefødte endelig blev født var han skindød, jøsses hvor jeg mærkede panikken stige, og heldigvis fik Heidi ( mentor ) mig guidet til at få killingen gnubbet godt, og da det ikke rigtig gav resultat, så rådede hun mig til at puste ham ind i ansigtet …Og det var lige det der skulle til, for pludselig kom der liv i fyren - Heldigvis, det ville ikke være til at bære, hvis den første hjemmebagte killing ville dø i hænderne på mig …Desværre røg Pretty derefter i kejsersnit, og kom hjem med yderligere 3 killinger, som var MEGET påvirket af nakosen, de næste mange timer gik med at holde dem i live - Så jeg fik sandelig min opdrætter-dåb på den hårde måde :slight_smile: