Miaver om natten

Jeg har en neutraliseret hankat, som var til dyrlægen den 15/10 og blev chippen samt fik sundhedstjek og vaccination.

Han er en kat som vil have meget opmærksomhed og miaver, når han vil have den samt miaver når han skal igennem lemmen, som om at han vil have os til at se ham gå igennem den. Det skal siges, at han godt kan gå igennem lemmen når vi ikke er der og det er både dag og nat. Det er natten som er problemet, da han kommer ind og så går ned til soveværelsesdøren og miaver, selvom han har tørfoder i sin skål. Min kæreste og jeg vil ikke have ham op i sengen og han har aldrig været deroppe siden vi fik ham i januar i år.

Mit spørgsmål er så, hvordan får vi ham til at gå ind og spise eller bare gå ind i stuen for at sove i stedet for at gå ned til soveværelsesdøren og miaver og forstyrre vores nattesøvn.

Det skal siges, at vores soveværelse ligger i forlanges af bryggerset og kattelemmen sidder i bryggersdøren, så vi har ingen mulighed for at lukke nogle døre bortset fra soveværelsesdøren.

Mon ikke bare I har en kat der godt kan li at snakke og fortælle om hvad den laver? (“seee mig, nu er jeg kommet hjem” - “seee mig, nu går jeg gennem kattelemmen” “seeeee mig, nu går jeg den ANDEN vej gennem kattelemmen” :tihi:)

Der er jo nogle katte der er mere vokale end andre - og visse racer er notoriske for det, blandt andet siam. Mange synes det er hyggeligt, mens andre er ved at blive skør af det evige brægeri L

Jeg tror ikke der er så meget at gøre, ud over at ignorere katten når den vræler på “upassende” tidspunkter. Sov med ørepropper, tag puden over hovedet… og luk døren. Det er desværre det bedste råd jeg kan gi’ :slight_smile:

Find ham en passende medkat som ven og indhegn jeres have også. :slight_smile:

Der er en ting som er sikker og det er at vi får ikke kat nr 2. Haven bliver ikke indhegnet

Jeg tror det samme som Trekkie.

Jeg tror desværre heller ikke der er så meget andet at gøre en som Trekkie anbefaler :slight_smile:
Men selvom du siger I ikke får kat nummer to, så er det nu alligevel værd at overveje :slight_smile: Det kan afstedkomme at de putter med hinanden i stedet for jeres nuværende vil have jeres opmærksomhed på utidige tider af døgnet :slight_smile:

En updatering.

Han gik ud, da vi gik i seng og er så kommet ind i løbet af natten men vi har ikke hørt ham og gik ud igen lige inden min kærestes vækkeur ringede. Så i nat har han ikke miavet og det er dejligt.

Han mangler en legekammerat at putte med for så “behøver” han ikke så megen opmærksomhed fra jer. :slight_smile:

Nu har jeg lige skimmet dine tidligere indlæg igennem og jeg kan se at du allerede nævner hans miauven i juni måned. Og i tråde inden da nævner du også han virker trist. Virker han stadig trist og har hans miauven holdt pause siden juni eller været konstant?

Nej han er ikke trist mere og miaver heller ikke konstant.

Du/I vil kunne mærke en forskel med/hos ham, hvis han fik en legekammerat :slight_smile:

Jeg vil lige sige at man sagtens kan have en kat der jodler om natten, selvom den har en (eller flere) legekammerater.

Ja, det er jeg godt klar over :wink: jeg tager udgangspunkt i, at han virker/virkede trist

Enig. Jeg mener også at der er en grund til at det er et tilbagevendende problem for ts, som måske kunne løses ved at katten får selskab.

Jeg har kun læst denne tråd, hvor den del ikke fremstår :slight_smile:

Det var mere hvis andre med samme problem læste tråden, og tænkte “Så køber jeg bare en kat til” (overdrivelse fremmer og alt det der).