Miden har en byld

Stakkels Mide-baby … han er blevet opereret for en kæmpe byld i dag og render nu rundt med parabolskærm og dræn stikkende ud af såret :S
Jeg opdagede i går eftermiddag, at han gemte sig i en hule og havde det skidt … jeg hev ham ud af hulen et par gange, for at se, om der kom lidt liv i ham, men han kravlede bare tilbage i hulen.
Så opdagede jeg en bule i den ene side af kroppen og den var øm, kunne jeg se på hans reaktion :frowning:
Stod tidligt op og fik tid hos dyrlægen kl. 09:45 … han konstaterede at der var tale om en byld og at Miden skulle i narkose, for at få den tømt.
Miden plejer at reagere mega dårligt på narkose (er flere dage om, at vågne ordenligt og blive sig selv igen), så det har jeg gået og frygtet for, men han er faktisk pænt vågen denne gang … pyha … én bekymring mindre :ok:
Han skal gå med dræn og krave indtil på onsdag, hvor jeg skal gi’ ham både smertestillende og antibiotika i pilleform … nu frygter jeg for, hvordan det kommer til at gå, for han er altså ikke særlig håndterbar :surrender1:
Jeg ved ikke med 100% sikkerhed hvad der er skét, men LouLou ligger under stærk mistanke … lige så sød og kærlig hun er overfor mig, lige så meget kælling er hun overfor Miden :frowning:
Så nu er hendes lommepenge indraget for en sikkerheds skyld … :venter:

God bedring til den stakkels dreng :kram::hjerte::kram:

Stakkels Miden og god bedring til ham!

Men er du ikke lidt uretfærdig at tage lommepengene fra LouLou, når du ikke helt ved om hun er den med de lange klør? :surrender1: :engel2:

God bedring til den stakkels Mide-dreng :kryds::kryds::kryds::kryds:

[QUOTE=HolmeInc;1297466]

Men er du ikke lidt uretfærdig at tage lommepengene fra LouLou, når du ikke helt ved om hun er den med de lange klør? :surrender1: :engel2:[/QUOTE]
Nix … selv hvis ikke det er hende, der har bidt Miden, så opfører hun sig ikke pænt overfor ham og det må hun bøde for :venter:
Så lure mig, om ikke jeg har ramt rigtigt …

Jeg købte en refill til Feliway-diffuseren og håber det kan hjælpe den gode stemning lidt på vej :kryds:

Kolbjørn sende mange tanker til Miden:trøste:. Han måtte jo også selv til dyrlægen med en byld for ikke så længe siden. Vi er gode kunder der …
Og Håkon, som bed ham, får stadig ikke lommepenge!

Ja, nu må der snart være nogle andre der tager over og sørger for, at holde klinikken kørende … :bebe::bebe:

Rigtig god bedring til mide skattebassemislingen.

Øv, hvor træls. Jeg håber at Miden hurtigt er helt fit for fight igen :kryds: :kryds: :kryds:

:kram:

Aroni har sympati med Miden :trøste:
Han fik også en byld som dyrlægen spaltede bylden og den var godt nok fyldt :uha: (bylden altså).
Aroni en meget rolig kat, så vi klarede det uden dræn. Jeg kunne tømme bylden dagen efter og med antibiotika og smertestillende, så var han snart frisk igen.
Håber det går lige så let og hurtigt for Miden :hjerte:

God bedring til smukke store Mide. :hjerte:

Æv altså! God bedring til ham! Athea har også lige overnattet hos dyrlægen pga en hale der ikke virker, heldigvis virker det dog bare til at være en byld, og ikke en påkørsel eller andet. Håber Miden snart er helt frisk igen. Diego har også haft sådan en, dog ikke med dræn, og det helede rigtig pænt og uden mén.

Rigtig god bedring til Miden :hjerte:
Skal hilse fra Toro, han har også lige haft en slem en på halsen.
Han var hurtigt frisk igen…men er nu halvskaldet på halsen :slight_smile:

Tak for god bedring-ønsker :slight_smile:
Miden mosler rundt og har svært ved at finde ro, men han er i det mindste vågen :ok:
Jeg har ikke set ham spise og drikke endnu, men lige før baksede han med at komme på bakke … jeg havde slet ikke tænkt på, at han ikke kunne komme ind i dem med parabol på, men nu er fronten på hjørnebakken åbnet op og overdelen fjernet på de andre.
Jeg gav ham noget Loxicom i går, for at se om det havde nogen effekt på ham og det gjorde, at han livede lidt op og kom selv ud af hulen og både spiste og drak.
Han var også oppe og i gang med at spise, da jeg stod op i morges, så det var heldigt at jeg havde opdaget den bule … for ellers havde jeg nok troet, at han bare havde haft en dårlig hårdag i går :surrender1:
Han blev ikke kun plysset omkring operationssåret, men også på mave/bryst (grundet filtede hårduller), så han er lidt alternativ at se på :tihi: … men det betyder ingen ting, bare han bliver helt rask igen.

God bedring til ham. :slight_smile:

God bedring til Midebassen .

Pyt med parabol udseendet kombineret med halvscary Fritz, han er bare glad for sin halloweendragt :wink:

[QUOTE=Skattekat;1297519]Tak for god bedring-ønsker :slight_smile:
Miden mosler rundt og har svært ved at finde ro, men han er i det mindste vågen :ok:
Jeg har ikke set ham spise og drikke endnu, men lige før baksede han med at komme på bakke … jeg havde slet ikke tænkt på, at han ikke kunne komme ind i dem med parabol på, men nu er fronten på hjørnebakken åbnet op og overdelen fjernet på de andre.
Jeg gav ham noget Loxicom i går, for at se om det havde nogen effekt på ham og det gjorde, at han livede lidt op og kom selv ud af hulen og både spiste og drak.
Han var også oppe og i gang med at spise, da jeg stod op i morges, så det var heldigt at jeg havde opdaget den bule … for ellers havde jeg nok troet, at han bare havde haft en dårlig hårdag i går :surrender1:
Han blev ikke kun plysset omkring operationssåret, men også på mave/bryst (grundet filtede hårduller), så han er lidt alternativ at se på :tihi: … men det betyder ingen ting, bare han bliver helt rask igen.[/QUOTE]

God bedring til pelsdyret :hjerte:

Jeg skulle hilse fra Muffe - nybarberet mave er darjligt! Hvis man ligger sig på ryggen, så kan kroppen rigtigt få luft :wink:

God bedring til Miden :hjerte::klappekat:

Stakkels Mide-baby :frowning:
Han er virkelig ked af parabol-skærmen, så jeg har brug for lidt gode råd … tror I der (desværre) måske har en større erfaring med denslags, at jeg ville kunne erstatte parabolen med en blødere krave?
Jeg tænker, jeg måske kunne kreere noget selv, med forholdsvis fast skumgummi, sådan at der stadigvæk er lidt modstand og bøvlet at bevæge hovedet …
Men skulle det så stadigvæk være parabol, eller kunne sådan én som der blev her: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=16962&page=2 kunne gå an?
Jeg håber i det hele taget, at han er mere frisk i morgen, for han har kun spist minimalt i dag og drukket lidt vand … ellers ‘‘hænger’’ han bare på den måde der :frowning:

Hvor langt tid har dyrlægen sagt han skulle gå med parabolen?
Er pointen med parabolen “bare” at han ikke slikker i såret eller er der en anden funktion?

Hvis det bare “er en sår beskyttelse”, kan Miden så ikke få en sparkedragt ligesom hunkillinger når de er blevet snippet?
Sådan en ville du jo snildt kunne sy til ham.

Jeg kan da godt forstå han bliver lidt mut, det er da voldsomt hæmmende med sådan en parabol; men jeg er med på at den er vigtig.