Midler til at fjerne urinlugt (biologisk nedbrydning)

Jeg er løbet tør for Natur-ligt rent, der biologisk nedbryder dårlig lugt, og skal have købt nyt.
Jeg kan dog huske at andre opdrættere herinde har snakket om andre lignende midler, som de vist synes var bedre? :gruble: Men har ikke lige kunnet finde nogen tråde om det.
Nogen, der har brugt Natur-ligt rent og andre midler, og kan fortælle hvad de synes er bedst?

Jeg har ikke lige brugt Naturlig rent, men jeg har brugt Urine-Off og den fra Matas (er det R10?) tidligere - var ikke tilfreds og bruger nu Capturine. Er meget tilfreds med den. Baseret på mikroorganismer som nedbryder lugtmolekylerne. Den kan fåes til lige knap 200 herhjemme… mener jeg fandt den billigere i udlandet. Du får en liter til den pris, og den skal fortyndes 1:10 så den er ret drøj.

2 Synes om

Som bonusinfo kan jeg tilføje at Bastian havde overpisset vores lakerede trægulv og vægge mange steder. Og der gik faktisk et stykke tid før jeg fandt ud af at det var pga. ham dengang at der stank sådan (var meget uerfaren katteejer dengang). Capturine har fjernet de sidste lugt rester af det, og jeg synes ikke at pigerne specielt strinter de steder hvor han havde lavet ballade…

Det tager også lugten af det tis som de fertile piger har haft strintet ud, primært da Hippy og Mira begge var fertile (og ikke kunne døje hinanden så de strintede en del indtil de blev neutraliserede

Vi bruger pis’t væk. Det skulle være et dansk produkt, men jeg kunne desværre ikke finde det her hjemme. Vi har købt det i Tjekkiet. det skal fortyndes 1:11 så den dunk holder længe. ( skal sige der er 3-4 år siden jeg søgte på det uden resultat.
alle vi bruger til kattene gøres rent i det

hæng mig ikke op på det, men du skal skelne mellem om det er til urin eller fx opkast, mug osv.
Noget med hvad dte er for nogle fætre der er i flasken som skal gøre det hårde arbejde

1 Synes om