Mijawww

Ejj jeg er lidt ked.
Mushu render rundt og klugger og mijawer som om at han keder sig… :ked:
Vi gør bare så meget for at aktivere ham, men så snart vi stopper så mijawer han igen - eller laver ballade… Han er normalt ret snaksagelig, men på det sidste snakker han rigtig meget synes jeg.
Hvad skal jeg stille op ?
Jeg var begyndt at klikkertræne, men tror drengene har fået fat i klikkeren og gemt den et sted, så nu har jeg bestilt hele 5 mere så kan de alle da ik forsvinde på én gang :stuck_out_tongue:
Han mijawede ik så meget da vi trænede så det skal vi igang med igen.
Og det er ikke en “klynkende - jeg har ondt - mijaw” det er “koom nu lav noget med mig - mijaw”
Han har jo sin bror Kuzco men det er meget forskellige de to, og om 1 måned får vi lille meeko, men jeg vil jo gerne vide hvad det kan være siden han mijawer sån og hvad jeg ellers kan gøre :slight_smile:
Knuser.

Forstærk hans adfærd positivt, når han gør noget andet end at miave. Distraher ham, og i det øjeblik han gør som du godt kan lide, f.eks kigger op på dig, kommer hen til dig, ikke-miaver og lader sig distrahere af din afledning - så giv ham da straks det han godt kan lide, f.eks en godbid, kæl, hyggelig snak eller leg med hans yndlingslegetøj.

Lad miav blive lig med ingen løsning og ikke-miav og evt at opsøge menneskene blive lig med dejligt og det han gerne ville ha.

Det lyder alt for kompliceret når man skriver det ned. Men det handler bare om at læse ham og reagere kvikt og elegant og vænne ham til noget andet i de situationer hvor han bliver rastløs, gerne lige et sekund før han selv kommer på sin dårlige vane med at miave.

Jeg tror godt du kan løse problemet.

det kan også være han har lugtet lunten… miauw = opmærksomhed…

jeg tror ikke han keder sig - han synes det er sjovt at drille - det kunne ligne ham kunne det :slight_smile: :slight_smile:

hvis det er nogen trøst - så prøver Obelix på det samme - vi ignorerer ham og såsnart han holder helt op med sin kattejammer - så kalder vi på ham og giver en stor nussetur

og så kaler vi ellers på ham ind i mellem når han ikke miauwer så han ikke bare lugter lunten og metoden

-kramer

Ahh 1000 tak i 2. Der fik jeg lige en aha-oplevelse. For ja når han mijawer så svarer vi ham og kigger på ham. Det skulle vi måske stoppe med… Det kan jeg godt se.
Ja jeg vil tage ham med ind i sengen nu og rooose ham med lidt guf nu han ikke mijawer :smiley:
Det skal prøves. 1000 tak girls.
Knuser.

Ja I forstærker ham i den uønskede adfærd ved at tildele ham opmærksomhed for den:-)

Jeg har ENORMT snakkende katte - fordi jeg gør det samme - med vilje:-)

MVH