Mikki har været til 15 års helbreds undersøgelse

Vores 15 årige Mikki har været til helbreds undersøgelse.
Hun har noget irritation i højre øre, som blev behandlet, med succes. Og hun har tabt sig lidt. Dyrlægen fandt en tand, som ikke har det så godt, så den skal ud.
Det betyder jo narkose, så vi bestilte tid til den store blodprofil, og fik svar idag. Og hendes blodprøver var meget fine, dog mente dyrlægen at hun drikker for lidt, idet at der var protein i blodet.
Så vi overvejer en drikkefontæne til hende, men hvilken? Har I nogle forslag?
Den skal være nem at rengøre og nem at skille ad og samle igen, da jeg har gigtskader i fingrene. (Få finger kræfter). Og så gør det heller ikke noget at den er i den billige ende :blush:.

4 Synes om

Jeg har selv gigt i fingerled og er glad for denne:

image https://shop-cdn-m.shpp.ext.zooplus.io/bilder/drinkwell/original/drikkefontne/by/petsafe/8/400/60939_pla_dw_o_trinkbrunnen_1_5_hs_01_8.jpg

Fra Zooplus

1 Synes om

Tak for dit svar :relaxed:.
Men vi havde en for flere år siden, jeg er ret sikker på, at det er samme model, ihvertfald hed den Drinkwell, var lyseblå og af plastik.
Desværre var den netop ikke nem at skille ad og samle igen, for mine fingre, og også besværlig at rengøre. Så den endte med at stå ubenyttet på en hylde i flere år, for til sidst at gå til genbrug. Håber en anden har fået glæde af den :relaxed:.
Var det ikke for vores gamle missepige, ville vi bare fortsætte med 3 vandskåle om vinteren og 5 om sommeren, som vi har brugt i mange år. Men jeg vil jo gerne se, om en fontæne kan få hende til at drikke mere.
Kunne I lokkes til at anbefale lidt flere fontæner?:blush:

:woman_shrugging:t3: Pas, vores er ikke svær at skille eller samle. Denne skal man kun løfte låget og tage filter ud. Og her sættes den så i blød i eddike 1 gang om ugen eller med citron de to vi har er nu 5år gamle :see_no_evil::joy:

1 Synes om

Jeg har den her:

Den er super nem at skille ad. Jeg smider alle plastikdelene i opvaskemaskinen en gang om ugen og kører ind i mellem en omgang med eddike i vandet for at rense pumpen.
Den største ulempe ved denne model er at der ikke er adgang til vand hvis strømmen går. Men hvis du bare har andre vandskåle ud over, så burde det ikke blive et problem.

2 Synes om

Blev der også taget urinprøve? … og kan det have været det dyrlægen mente? Der er nemlig en mængde proteiner i blodet og de skal være der, medmindre selvfølgelig at koncentrationen af disse er før høj, fordi hun drikker for lidt :gruble:

…og urinen må der til gengæld ikke være nogen proteiner i…

1 Synes om

Nej der blev ikke taget urinprøve.
Og det kan godt være, at hun sagde, at der var for meget protein i blodet.
Jeg spurgte hvilken betydning det kunne have. Og så sagde hun noget i retning af, at det oftest betød, at katten drak for lidt.

1 Synes om

Jeg har den samme som Nina, netop fordi de andre jeg har prøvet har været bøvlet at rengøre, og den er KLART den nemmeste, og slet ikke besværlig hverken at samle eller skille ad - og det kræver hverken nørklen eller kræfter

1 Synes om

Jeg havde den som Nina men Theodoristen det kære væsen mente st ledningen var der til at han kunne løfte og tippe den. Den er med 3 liter vand tro mig det fylder godt på et trægulv. Så efter 3 nætter at skulle tørre alt det vand op, fik jeg denne. Den er næsten ligeså nem at rengøre

https://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/drikkeautomat/614292

1 Synes om

Mange tak for jeres udmeldinger om fontæner, som I har gode erfaringer med.
Vi har besluttet at købe den Nina, Eva og Birgit har vist/nævnt.
Her i huset har vi ingen Main Coones Birgit :joy:, så vi håber og tror på at den får lov at stå med vandet i :wink:.
Tusind tak for hjælpen alle sammen.

1 Synes om

Jeg har den lidt mere besværlige model, nemlig denne her:

Den vil sikkert være for svær at skille ad, men princippet i den er det samme som i den Nina og Eva nævner. Og det er nemlig et rigtig godt princip - i hvert fald i forhold til mine katte. Den er meget nemmere for dem at drikke af, end hvis det var en med en stor vandflade. De kan så at sige slikke vandet af tophvælvingen. Så jeg kan kun anbefale den type fontæne.

2 Synes om

Tak Ingrid, for din anbefaling af fontæne type☺.
Og så ved jeg, at jeg ikke skal købe den model du har :sunglasses:.