Mille vil ikke lege

Kattene har haft lopper og Mille har udviklet loppeallergi, og slikket meget af sin pels af på bagkroppen. :frowning:
I fredags var vi så ved dyrlægen med hende, og hun fik en kløestillende sprøjte. Hun reagerede med at hvæse ad dyrlægen, hvilket jeg undrede mig over, da vaccinationer ikke plejer at genere kattene. Dyrlægen forklarede så, at det er fordi stikket var i en muskel, og det er ubehageligt.:S

Nå, men efterfølgende er Mille ikke interesseret i at lege, hun sidder bare og kigger på de andre. Selv gåturen, som ellers er dagens højdepunkt for hende har hun ikke særlig lyst til. Normalt går hun tur i 30 - 45 minutter, men i dag har 5 - 10 minutter været nok.

Hun spiser normalt og med god appetit.:slight_smile:

Jeg er kommet til at tænke på, om hun måske er øm i den muskel som hun blev stukket i, og derfor ikke har lyst til at bevæge sig. Og håber, at det bare er det.
Min stakkels lille mis, først den ulidelige kløe og så dette bagefter.

Har nogen af jer herinde erfaring med sådan noget, og hvis det er det, hvor længe hun i så fald vil være så øm??

Venlig hilsen
Milles mor:)

Ingen erfaring med kat på det punkt men jeg ved at børn som får en sprøjte direkte i en muskel godt kan få ondt. Derfor fik jeg at vide at det var en god ide at massere for at sprede det indsprøjtede. Om det samme gælder for kat ved jeg ikke, men det er da et forsøg værd.

Jeg har heller ingen erfaring, men en øm muskel efter en injektion kan sagtens fortsat være øm i nogle dage (3 -4) hos mennesker :slight_smile: Så tid og massage og ellers brug af muskel, det burde kunne få lysten til gåtur tilbage igen :slight_smile:

Ja men så er jeg måske ikke helt på vildspor. Jeg vil prøve at se, om jeg kan få lov at massere hende lidt på det ømme sted. Mange tak for svar begge to.

Venlig hilsen
Milles mor:)

Det er helt normalt at de bliver halte i det bagben, der har lagt muskel til. Det forsvinder igen - men derfor kan man jo godt være sølle imens :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;797056]Det er helt normalt at de bliver halte i det bagben, der har lagt muskel til. Det forsvinder igen - men derfor kan man jo godt være sølle imens :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Okay, jamen det er da rigtig rart, at det kun er det, og ikke noget alvorligt.
Her blev der så stukket i nakken, eller over det højre forben.

Og jo hun er da lidt sølle, men jeg er måske også lidt pylret med missebørnene når de ikke har det godt. Mange tak for svar.

Venlig hilsen
Milles mor:)