Milo & Mowgli vs Peter Edderkop

I kan tro, der har været action herhjemme her til aften :slight_smile:

Søde Milo fangede en dejlig husedderkop (:blegne:), som han på fineste vis afleverede til Mowgli :inlove: Den var selvfølgelig stadig ganske levende (GYS!) og der gik ikke længe før den havde bidt Mowgli i poten! Han rystede poten nogle gange og gik så til værks med en ny taktik - ta’ krybet i munden og håb det dør! DET gjorde krybet så ikke - derimod bed det vist stakkels Mowgli i munden, så han gik lige i vejret som den vildeste rodeotyr!! Edderkoppen var sørme stadig levende, men den lille panter mistede hurtigt modet og opgav kampen :surrender1: Milo var heller ikke ellevild efter at gøre noget ved problemet, men fik da taget sig sammen til at slå kæmpeedderkoppen ihjel med et par nap og nogle lap :rock: Efterfølgende har han så leget med den nu uskadelige edderkop og sidder pt og bevogter den, hvilket han har gjort i omkring 15-20 minutter - hvorfor ved jeg ikke lige :tihi: Måske for at sikre sig at den ikke angriber bette Mowgli igen :hjerte: Jeg håber dog, han snart gider indtage den, for jeg har SLET ikke lyst til at nærme mig, selvom den er død - ØV jeg synes den er klam! :besvimer:

PS. Mowgli er altså stadig en faaaarlig farlig jæger og han løber nu rundt og dræber bolde, plysmus, minkhaler og hvad han ellers finder på sin vej :tihi: Milo er også offer for diverse flyvende ninjaangreb, men det tager han med ophøjet ro, som den herlige onkel han er :wehuu:

Har I nogle gode “kat vs edderkop” historier? :muhaha:

Uf for et drama :yikes:

Jeg har ikke rigtig nogen gode edderkophistorier. Mine katte fanger dem
desværre ikke, så der er ikke meget hjælp at hente der, hvis man er alene
hjemme.

Det vildeste, kattene her finder på, er, at dunke edderkopperne med poten,
men edderkopperne går ligesom bare ned i knæ, hvorefter de rejser sig
igen, og så er den leg færdig :S

herhjemme har jeg en proff ansat til udrydelse af kryb:høhø: Del-Shay tar alt lige undtagen biller tror de lugter dårligt. stankelben er hans favorit og han æder dem med velbehag efter jagten er slut:tihi::rock::thumbup:
MVH Rikke
nå jo min standerlampe i stuen måtte lade livet for nogle uger siden, Jeannie havde siddet og luret og pluslig satte hun af, hun landede så desværre øverst på lampen hvorpå klørene blev slået i og den stakkels lampes ydderdel blev fint skraldet af hele vejen ned:tihi: det værste ved historien er nok at den står der endnu for jeg har ikke fået købt en ny og den er det eneste lys i min stue i øjeblikket:doh::slight_smile:

Min kæreste er af den mening at alle edderkopper skal dø. Heldigvis for ham er Gucci af samme overbevisning. (Jeg fanger dem i en kop og slipper dem ud… men så er de jo ikke VÆK).
Så da vi lige var flyttet i den nye lejlighed, fandt kæresten er kæmpe smadderkop i badekarret, og den naturlige reaktion var selvfølgelig at kaste katten ned i badekarret og lukke døren… jeg ved ikke hvad der præcist skete med edderkoppen, men væk var den til sidst hehe :slight_smile:

Men stakkels Milo, der sådan blev mishandlet af den store farlige smadderkop.

Herhjemme bliver der også lystigt jagtet edderkopper… Det bedste er dog når det er Yankie… han sætter poten henover og får på den måde samlet den op… hvilket resultere i at så kan han ikke længere se den… Han se SÅ forvirret ud… “Hvor blev den dog af??? Jeg havde den jo lige her…” :tihi: Har oplevet flere edderkopper stikke af fra ham ved at kravle ind i hans pels… :wink:

Til gengæld er han mester i at fange fluer… på trods af han aldrig kravler efter dem. Han sidder bare på gulvet, venter på de flyver tæt nok på og så langer han en pote ud. Han fanger dem overraskende tit… :smiley:

[QUOTE=PivC;935529]Har oplevet flere edderkopper stikke af fra ham ved at kravle ind i hans pels… :wink:

[/QUOTE]

:besvimer:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;935504]Det vildeste, kattene her finder på, er, at dunke edderkopperne med poten,
igen, og så er den leg færdig :S[/QUOTE]

:klapper:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;935504]Uf for et drama :yikes:

hjemme.

Jeg forstår godt kattene daffer af ved den slags udødelige edderkopper! :S Der blev nu kæmpet en brav kamp herhjemme, og det lykkedes da til sidst :rock:

[QUOTE=nouredin;935523]herhjemme har jeg en proff ansat til udrydelse af kryb:høhø: Del-Shay tar alt lige undtagen biller tror de lugter dårligt. stankelben er hans favorit og han æder dem med velbehag efter jagten er slut:tihi::rock::thumbup:
MVH Rikke
nå jo min standerlampe i stuen måtte lade livet for nogle uger siden, Jeannie havde siddet og luret og pluslig satte hun af, hun landede så desværre øverst på lampen hvorpå klørene blev slået i og den stakkels lampes ydderdel blev fint skraldet af hele vejen ned:tihi: det værste ved historien er nok at den står der endnu for jeg har ikke fået købt en ny og den er det eneste lys i min stue i øjeblikket:doh::)[/QUOTE]

Milo plejer også at spise edderkopperne, når han har dræbt dem, men måske han så hvad der skete da Mowgli tog den i munden
:surrender1: Det ville også få mig til at miste lysten til at give det et forsøg!
Herhjemme er min ene standerlampe også en smule skraldet, men jeg vender bare den ødelagte side bort - ude af øje ude af sind - sådan ca :tihi:

[QUOTE=Gucci;935527]Min kæreste er af den mening at alle edderkopper skal dø. Heldigvis for ham er Gucci af samme overbevisning. (Jeg fanger dem i en kop og slipper dem ud… men så er de jo ikke VÆK).
Så da vi lige var flyttet i den nye lejlighed, fandt kæresten er kæmpe smadderkop i badekarret, og den naturlige reaktion var selvfølgelig at kaste katten ned i badekarret og lukke døren… jeg ved ikke hvad der præcist skete med edderkoppen, men væk var den til sidst hehe :slight_smile:

Men stakkels Milo, der sådan blev mishandlet af den store farlige smadderkop.[/QUOTE]

Min kæreste får også lov til at fjerne edderkopper, når han er her! Han fanger dem dog også i en kop og slipper dem fri :slight_smile: Jeg har dog på fornemmelsen at han vil skifte taktik, hvis det drejer sig om sådan en kæmpe som i går - for de bider sgu hvis de kan komme til det :yikes:

[QUOTE=PivC;935529]Herhjemme bliver der også lystigt jagtet edderkopper… Det bedste er dog når det er Yankie… han sætter poten henover og får på den måde samlet den op… hvilket resultere i at så kan han ikke længere se den… Han se SÅ forvirret ud… “Hvor blev den dog af??? Jeg havde den jo lige her…” :tihi: Har oplevet flere edderkopper stikke af fra ham ved at kravle ind i hans pels… :wink:

Til gengæld er han mester i at fange fluer… på trods af han aldrig kravler efter dem. Han sidder bare på gulvet, venter på de flyver tæt nok på og så langer han en pote ud. Han fanger dem overraskende tit… :D[/QUOTE]

Kravler ind i hans pels?? Det er nu officielt - jeg skal aldrig have langhårskatte :besvimer: :tihi:

Mine katte er lidt for “dumme” de sidder bare og kigger på edderkoppen men jeg “skriger” i skræk, indtil jeg gir den får et ordenligt dask med en sammenrullet avis el. lignende.

Herhjemme når jeg for det meste ikke at se nogle edderkopper fordi især Waldo går helt i selvsving hvis han ser en, og så er den hurtigt væk :rock:

Lige da vi var flyttet ind her var det sommer og meget varmt, derfor sov jeg med vinduet åbent i stuen på sofaen, da min kæreste var ude at rejse.
Om aftenene lagde jeg mærke til en “skygge” ved siden af mig der forsvandt,
men tænkte ikke videre over det før jeg vågner næste morgen og der ligger den største klammeste husedderkop på gulvet :yikes: Heldigvis død!
Så der fik Waldo lige reddet mig :hjerte: for jeg aner ikke hvad jeg havde gjort hvis jeg havde set den levende :surrender1:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;935504]…

Jep, den kender jeg godt, herhjemme kalder vi det fjederrefleksen :høhø: Når Honey er på spil, så holder “fjederen” overraskende længde… og når “fjederen/edderkoppen” så er færdig bliver han ved, som om han ikke helt forstår den ikke gider lege mere :klapper:

Hos Frederik er det en SLAM-refleks efterfulgt af meget død, flad og tilsidst ædt edderkop :wink: I like :slight_smile:

I forgårs formåede Mowgli at dræbe og spise sin første husedderkop :thumbup: FJederrefleksen (:høhø:) virkede dog ganske længe, men det lykkedes ham dog efter lidt tid at få besejret det store kryb - jeg er stolt!

[QUOTE=Egeberg;935616]Herhjemme når jeg for det meste ikke at se nogle edderkopper fordi især Waldo går helt i selvsving hvis han ser en, og så er den hurtigt væk :rock:

Lige da vi var flyttet ind her var det sommer og meget varmt, derfor sov jeg med vinduet åbent i stuen på sofaen, da min kæreste var ude at rejse.
Om aftenene lagde jeg mærke til en “skygge” ved siden af mig der forsvandt,
men tænkte ikke videre over det før jeg vågner næste morgen og der ligger den største klammeste husedderkop på gulvet :yikes: Heldigvis død!
Så der fik Waldo lige reddet mig :hjerte: for jeg aner ikke hvad jeg havde gjort hvis jeg havde set den levende :surrender1:[/QUOTE]

Edderkopfangende katte er altså bare guld værd!!

[QUOTE=Vipstøsen;935680]Jep, den kender jeg godt, herhjemme kalder vi det fjederrefleksen :høhø: Når Honey er på spil, så holder “fjederen” overraskende længde… og når “fjederen/edderkoppen” så er færdig bliver han ved, som om han ikke helt forstår den ikke gider lege mere :klapper:

Hos Frederik er det en SLAM-refleks efterfulgt af meget død, flad og tilsidst ædt edderkop :wink: I like :)[/QUOTE]

Jeg er vild med Frederiks teknik! :smiley:

ICK! Nu er jeg ENDNU MERE motiveret til at få en Peterbald…

:enig: BRRRR…

Her fanger særlig Phumba og Adelie alle slags kryb. Og for det meste bli’r de spist, hvis ikke det lykkes dem at komme i dækning et sted hvor kattene ikke kan nå dem :slight_smile:

Så så nu ikke så sarte :tihi: Han får den jo stadig til at forsvinde :wink:

Bumle er også rigtig dygtig til at fange stankelben o.s.v., og han er også så venlig at æde den bagefter, har dog oplevet på et tidspunkt at han rendte rundt med et eller andet dyr, halvt inde og halvt ude af muden, idrk :besvimer:.

Han er også en formidabel musefanger, men han kan dog ikke finde ud af at dræbe dem :surrender:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;935504]Uf for et drama :yikes:

hjemme.

Bambo herhjemme har samme teknik :klapper:
Jeg husker tydeligt da vi lige havde fået Bambo, hvor Thomas - som ikke er glad for edderkopper - tilskyndede Bambo “Dræb den, dræb den!” om sådan en tyndbenet stankelbensagtig starut uden vinger, hvorefter Bambo med en forsigtig pote klapper på edderkoppen et par gange, konstaterer at den stadig ikke er død, hvorefter han opgav og forsvandt fra lokalet. :tihi: Thomas havde ellers lige troet og håbet, at ved at få en kat i huset kunne han slippe for selv at skulle mande sig op og tage dem (når han altså ikke får mig til det :cool: )