Min debut på Tiga udstilling :-)))))

Nu hvor mange af os venter på at skal på den første Tiga udstilling i Danmark :smiley: Vil jeg da lige fortælle om min første Tiga udstilling i Tyskland :smiley: Det skal ses som en morsom fortælling, fra en der var helt grøn og kun var der, fordi tja hvorfor ikke :smiley:

Første gang En af mine venner kom og sagde at vi skulle da med på udstilling i Tyskland på en Tiga, tænkte jeg ja godt så med dig, hvorfor det jeg kan jo ikke få et certificat jeg kan bruge til noget :? :?

Vi fandt så ud af at den næste Tiga show var hvad vi i Fife ville kalde World show…Hold da op hvor fancy, selvfølgelig skulle vi da med.

Han lovede så at jamen han skulle nok hjælpe med tilmeldiger o.s.v og vi var nu 3 opdrætere der skulle følges :smiley:

Han kendte en i Tyskland som skulle hjælpe os alle :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: Ja godt så han rejste på ferie og hun tilmeldte ham og hans katte, og jeg skulle pludselig tilmelde mig og en mere.

Føøøøøøøøøøøøøøøøøj siger jeg bare inden jeg fik set mig om havde jeg vist købt både katalog og stand og meget mere [bigloony] [bigloony]

¨Nå men det blev klaret med en rigtig sød dame fra Tiga og det var jo fint :slight_smile:

Vi tog til Tskland og skulle være der om fredagen for så kunne vi allerede der gå igennem dyrlæge kontrollen på Hotellet :? :? :? Tror nok jeg lignede en der kom ind med 4 toget for der var drinks og hygge og ja dyrlæger :smiley: :smiley:

Vi kom glat igennem,og tilbage til vort eget hotel og skulle have noget mad, Min ven og hans tyske venner sad og fortalt om at vi skulle op til 12 dommere Lørdag og igen 12 dommere Søndag jeg var et nervevrag -ked -ked -what

Da vi hoppede i seng gik jeg igang med kataloget for at finde ud af farver på dommere som de havde fortalt mig at vi kunne følge, så jeg lå hele natten og planlagde slaget -jegkrydser og jeg var kort sagt et nervesammenbrud nær for det mente jeg sku ikke jeg kunne styre -øøøvvvs -øøøvvvs

Dagen efter kom vi til showet og jeg fandt ud af at vi kun skulle op til 6 dommere, og at de havde taget pis på mig -what Behøver jeg beskrive hvor vred jeg blev [smilie=hate-boid.gif] [smilie=hate-boid.gif] Jeg havde fået ca 1 times søvn :smiley: :smiley:

Nå men igang med show og jeg havde jo stadig ikke styr på tingene -høhø Men efter nr 2 dommer faldt der bare totalt ro over madammen her for det var jo nemt at følge med, men jeg var glad for at jeg kun havde 1 kat med, for man skal lige vænne sig til den anderledes form for show. :smiley: :smiley:

Men det var en pragtfuld oplevelse og vi fik faktisk pæne bedømmelser og mine venner endte med at blive årets bedste sølvkat ,

Det var en kanon oplevelse, som jeg glæder mig til at skal opleve her i Danmark, og nu ved jeg at især Pil og Mette vil sidde og grine højt, for lidt genkender de nok og andet griner de bare af fordi de jo er vandt til denne udstillings form -høhø -høhø -høhø

Men jeg ved også at mange tænker på det kommende show med lidt skræk, og jeg vil gerne sige det bliver bare såååååååå fedt og i skal glæde jer rigtig meget. -love -love -love

Karen - Hehe, sød historie.
Skriv gerne hvordan det fungerer? Med 4 dommere i 4 ringe, eller hvad det nu er? :slight_smile:

Sikke en super fortælling -høhø

Og ja… jeg frygter lidt om jeg kan følge med den dag… godt det ikke foregår på tysk for så havde jeg ikke tilmeldt -what

Det er faktisk så nemt så jeg har lidt den følelse at det er nemmere end en Fife.

Du skal op til lad os sige 4 dommere.

Hver dommer sørger for at man ikke skal op til den samme på samme tid, og skulle det gå galt ved en af dommerne ja så siger man det til stewart og de venter… :smiley: :smiley:

Du kan hele tiden holde øje med din dommer og numrene på burene. :smiley:

Dette er meget forenklet men jeg håber en af de garvede udstillere kommer ind og svarer :smiley:

Tro mig Helen når denne udstilling er slut vil vi alle sidde og sige, øj var det ikke værre :smiley: :smiley:

Du kan læse mere om selve udstillingsforløbet her: http://www.viking-cats.dk/Udstillingsguide/i_ringen.php

Uha hvor er du sød og diplomatisk Pil :smiley: :smiley: :smiley:

Du kan læse mere om selve udstillingsforløbet her: http://www.viking-cats.dk/Udstillingsguide/i_ringen.php[/quote]

Mnjoeh, det tager bare næsten for lang tid at skrive hele proceduren, når nu den står på hjemmesiden. :slight_smile:

Men jeg synes, at din historie er rigtig god (og rigtig meget ligesom min egen første gang, hihi). Den viser nemlig, at man typisk er heeeeelt vildt stresset og bekymret og nervøs inden udstillingen, men i løbet af de første to ringe falder ti-øren, og så kan man tage det roligt og have det sjovt, i stedet for at gå koldsvedende omkring med hjertebanken. :smiley:

Jeg kan kun sige prøv det - det er faktisk slet ikke så svært. :stuck_out_tongue:

Tro mig Helen når denne udstilling er slut vil vi alle sidde og sige, øj var det ikke værre :smiley: :D[/quote]

Enig -thumbs

Årh ØV - Nu ved jeg slet ikke om jeg vil med :frowning: Synes simpelthen at det er synd at sætte sin kat ind i et bur der STINKER af alle de andre katte der lige har siddet der.

Burene bliver jo desinficeret mellem hvert “besøg”. Men ja, hvis du ikke vil sætte din kat i et dommerbur, så kan du ikke deltage på en ringudstilling.

det er jo ikke værre end når man sætter sin kat i bur på Fifes udstillinger :slight_smile: - der bliver jo også desinficeret melle hver kat :slight_smile:

• at hvis der er en fertil der pludselig overpisser et bur og gør det helt umuligt - så tager de vel det bur ud af brug… ??

Jeg kan da ikke se forskellen på en Fife udstilling og en Tiga hvad det angår, de kommer da alle op I et dommerbur ??

Er Tiga og Tica det samme ?? -xxrotflmao -rækkermegatunge

-gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -jegerenheks

-gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -gimiggimig -jegerenheks[/quote:3twpw1mi]

Karen P - Jeg sætter ikke Diego i buret hos dommeren. Har ham hos mig :slight_smile: Har jeg endnu gerne måttet alle gange. Og om Tica udstillingen står der at det må man IKKE -blåblå

Det må man faktisk heller ikke i FIFe, men nogle dommere siger ok, men bestemt ikke alle. Så til nu har du så bare været heldig at få de dommere, der accepterer det.

Ok, jeg tager bare nummeret med og sidder med det ved katten. Han kan lide alt andet på en udstilling, så vil helst ikke gøre det ved ham som han ikke kan lide (han sidder og ryster og hvæser når han er i dommerburet)

Karen hvor er det bare en rammende beskrivelse du giver i din historie :smiley: Jeg tror jeg spurgte Pil om 170 spørgsmål inden min første TICA udstilling - og jeg kunne alligevel ikke huske det hele. Jeg læste udstillingsvejledningen på tysk !! - og kunne ikke huske det…

Efter kl. 12.00 på første udstillingsdag tænkte jeg NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅEEEERH, og så faldt ti-øren på rigtig mange områder, og så var det bare hamrende skægt. Jeg har stort set hver gang vi er taget hjem fra en TICA udstilling tænkt, hvornår er den næste -høhø

Det er mere afslappende ift til selve bedømmelsesproceduren i forhold til FIFé men til gengæld det mere spændende tit, fordi der er flere ringe at have en chance i [smilie=hate-tunz.gif] Og så elsker jeg bare at man rent faktisk kan bruge sine resultater til noget selvom man ikke bliver nummer 1-10 eller hvor mange finals der er - man kan nemlig bruge pointsne næste gang eller næste gang… de akkumuleres nemlig [bigloony]

Begge udstillingsformer komplimentere hinanden - jeg elsker både den ene og den anden slags -love