Min dejlige lille Sphynx-killing, Vega <3

Jeg hentede d. 4/7 min lille Sphynx-pige, Vega ved Amalie (NamNamp). Jeg havde ventet på hende i 3 måneder og jeg glædede mig mere end til juleaften.

Nu har hun været her en uge og hun er faldet sindsyg godt til! Hun er en rigtig lille diva, som hele tiden vil være i centrum. Hun er meget tillidsfuld og allerede første dag lå hun i vores arme og puttede. Hun er en rigtig lille ballademager og vi kan få rigtig meget tid til at gå med at kigge på hende, lege med hende og “drille” hende. Hun sover med os om natten og vi vågner af og til ved hun ligger og slikker os i hele hovedet. Derudover kan hun godt bruge timer på at ligge i arm og spinde. Hun er en rigtig lille charmetrold -love

Så her har I nogle billeder af min lille prinsesse:






-love

Åååhh for en storcharmer! :wehuu:

Hvor kunne jeg altså godt tænke mig at røre ved sådan en type kat.

Hej Sazzie!

Blabl fra BM her. :smiley: Fedt, du også er kommet herind! Her er så mange dejlige, hjælpsomme mennesker og så meget at lære. :slight_smile:

Og Vega er jo så smuk :wehuu:

Tak! Jeg er også helt forelsket i hende - alt hvad hun gør, synes jeg er helt fantastisk :stuck_out_tongue: bortset fra når hun tigger og prøver at stjæle mit menneske-mad :smiley:

Hun er meget varm (de har jo en højere kropstemperatur end andre katte) og så er hun meget blød. Jeg synes huden minder lidt om en fersken, fordi de jo har små “dun” over hele kroppen. Men det er dejligt man kan kysse hende over det hele, uden at få hår i munden :smiley:

Heeej :slight_smile:
Jeg har faktisk været herinde længe for at samle en masse viden - jeg synes bare først nu jeg kan tillade mig at svare og uploade forskellige ting :smiley:
Og tusind tak - jeg er jo også helt syg med hende. Dine katte er også helt vildt lækre! Især Mosier(?) :tihi:

[quote=Blabl;404498]Hej Sazzie!

Blabl fra BM her. :smiley: Fedt, du også er kommet herind! Her er så mange dejlige, hjælpsomme mennesker og så meget at lære. :slight_smile:

Og Vega er jo så smuk :wehuu:[/quote]

Stort tillykke med hende!! Hun er godt nok en lækker misling… :smiley: Og hun lyder helt pragtfuld!

Hehe, hun er så sej og fin :smiley:

Tillykke med hende - hun ser skøn ud :slight_smile:
Har du kun hende?

Åhhh suk hun er SÅ fin!!! :slight_smile:

Tillykke med hende, hun er virkelig lækker!!

/Mette

Nurh, hvor er hun bare sød… :hjerte::inlove::hjerte:

Tillykke med din lille prinsesse. :fin:

Tusind tak allesammen! :smiley: Jeg er også bare virkelig glad for hende! Hun er virkelig dejlig!
Og ja, jeg har kun hende (indtil videre). Men vi er heldigvis hjemme hele tiden, så pt. går det ok. Min kæreste kan ikke tåle katte (kun hårløse) - så det er lige med at finde et kuld igen på et tidspunkt :slight_smile:

Tillykke med den lille sengevarmer.

Nu har jeg siddet og set på billederne igen og igen, og så kom jeg til at tænke på, at jeg en gang på en katteudstilling fik lov til at ae sådan en ‘skaldepande’,
og de er faktisk bløde og varme. :inlove: Så nu synes jeg pludselig, hun er rigtig dejlig og sød, hun har også smukke øjne. Og så er Sphynx jo gode, når man har allergi.
.

Hun er altså bare dejlig …Stort tillykke med hende :slight_smile:

Tillykke med hende, hun ser søød ud :slight_smile:

[quote=Sazzie;404815]Tusind tak allesammen! :smiley: Jeg er også bare virkelig glad for hende! Hun er virkelig dejlig!
Og ja, jeg har kun hende (indtil videre). Men vi er heldigvis hjemme hele tiden, så pt. går det ok. Min kæreste kan ikke tåle katte (kun hårløse) - så det er lige med at finde et kuld igen på et tidspunkt :)[/quote]

Har han fået tjekket, at det er hårene, han er allergisk overfor?
Som oftest er det kattens skæl, der giver allergi.

Og nogle tåler ikke semilanghår, men korthår - og omvendt.
Allergi kan være noget indviklet noget :slight_smile:

Jamen så dejlige en pige i har fået jer der… Men når den kommer fra Amalie så kan det ikke gå helt galt :stuck_out_tongue:
Tillykke med hende og jeg håber at hun vil forsøde jeres liv i mange år …:wehuu:

Tusind tak allesammen, igen igen -love :inlove:

Bente: Hun er nemlig helt blød og varm. Og rigtig rigtig køn, synes jeg også lige præcis dét kuld er. Jeg er helt forelsket i hende - hun er super dejlig. Jeg regner også med hun skal prøve og på udstilling på et tidspunkt, bare for at se om det er noget for hende :slight_smile:

Vivi: Han er her stort set hele tiden og vi sover med hende om natten, hvor hun ligger og gnider sig op af hans skægstubbe. han har nyst 2 gange ca. - men det er dét. Han kan godt mærke det lidt indimellem, men det er en meget svag reaktion og han siger han stort set ikke kan mærkes :smiley: Vi var også ved besøg hos Louise (hende der ejer faren til kuldet, Willy). Og de har kun Sphynx - der reagerede han ikke og så tog vi chancen og det gik heldigvis godt :smiley: (selvom jeg selvfølgelig havde beholdt hende uanset hvad - så måtte han bare blive hjemme :tihi: )
Normalt kan han slet ikke tåle nogen katte :slight_smile:

Britt: Ja, det kan nemlig slet ikke gå galt med Amalie :smiley: Man kan også mærke på hende hun har haft det rigtig godt derhjemme. Hun virker som en meget velbalanceret kat, og det kommer jo bl.a. også meget af den første tid :smiley: Det er rigtig dejligt! Og jeg er sikker på hun vil forsøde det i mange mange år - det har hun allerede gjort i stort omfang den uge hun har været her :smiley:

Skønt :ok:

Min pointe var egentlig også, at det sagtens kan være han kan tåle nogle katte med pels :slight_smile:

Jeg har da solgt kat til nogle, der tåler abyer, men ikke flere andre korthårskatte, så jeg tror der er meget, der kan spille ind.
Måske noget med, at man ikke så godt tåler underuld?

Andre har det skidt med korthårskatte, fordi hårene “flyver rundt” og trives absolut bedre med semikatte … sådan er vi så forskellige :slight_smile:

Vivi: Ja, der er ret mange forskellige typer allergi. Det er svært at finde rundt i, synes jeg. Jeg er bare glad for han kan tåle hende, men vi har faktisk ikke tjekket andre katteracer eftersom vi bare antog som udgangspunkt han ikke kunne tåle dem. Men nu har det også altid været min drøm at få en Sphynx (også lang tid før min kæreste kom ind i billedet), så det lå meget naturligt at kigge efter et Sphynx-kuld :slight_smile: Men det kunne være spændende at tjekke hvordan han reagerer med andre typer katte. Jeg har nemlig også en begyndende svaghed for Devon Rex. -lovelove

Tror både Devon og Cornish Rex vil være et godt bud til en allergiker :slight_smile:

Og din lille killing vil have glæde af en legekammerat :wink: