Min drægtige hunkat er syg :'(

Ja som der står i overskriften er min drægtige hunkat syg… Hun er ca. 37 dage henne, så hun er jo godt og vel halvvejs. Det er både kattens og mit første kuld, så jeg er selvfølgelig meget spændt. Nu er hun så bare blevet syg, hun har kastet op, ikke mad, men sådan noget hvidt skum/slim og så skider hun tyndt :confused: Jeg var ved dyrlægen med hende, for hun ville ikke spise eller noget. Dyrlægen troede at killingerne var døde, så hun blev sendt til scanning, killingerne var dog spræl-levende, så det var jo dejligt :slight_smile: Dyrlægen kunne også fortælle at der min. var 4 killinger, han kunne dog se 1 eller 2 flere, bag de 4 :slight_smile: Jeg fik noget pencillin med hjem til Chaos (hunkatten) for så måtte det jo “bare” være en mave infektion. Det var i torsdags hun var ved dyrlægen, nu synes jeg hun er ved at få det lidt bedre. Hun går lidt mere rundt, og er begyndt at spise. Men hun spiser MEGET lidt. Ved snart ikke hvad jeg skal stille op med hende, for er jo bange for at miste killingerne, og selvfølgelig Chaos -ked

Har nogen af jer været i denne situation, eller en ligende?

Undersøgte Dyrlægen om hun eventuelt havde en forgiftning af en slags :?

Får hun kun tørfoder :?

Hvad mad får hun :?

I denne situation skal du tænke først og fremmest på din hunkat, det er hende der er den vigtigste

Ja selvfølgelig er Chaos den vigtigste :slight_smile:

Jamen jeg har prøvet at give hende alt snart… Tørkost (kitten fra royal canin’) og dåsemad… Jeg har også prøvet at bløde tørkosten op.

Dyrlægen mener at hun er blevet syg af noget tun jeg har givet hende, for det er efter hun har spist det hun har været så syg. Meget mærkeligt, for jeg havde lige købt og åbnet dåsen, og hun plejer aldrig at blive syg af tun…

Jeg har oplevet noget lignende.

Min hunkat var også ca halvvejs henne, da hun holdt op med at spise - hun havde ganske simpelt kvalme og forstoppelse. Røntgen viste, hun havde 6 killinger - de trykkede på hendes kvalmecenter. Hun fik primperan mod kvalmen resten af drægtigheden for bare at spise lidt - og paraffinolie mod forstoppelsen. Ikke at hun spiste meget gennem drægtigheden - hun var skind og ben, da killingene kom - store og velnærede. ALT, hvad hun indtog, gik til killingerne! Killingerne lærte at spise fast føde, da de var 3 uger for at skåne hende - derefter begyndte hun at tage på igen selv.

Det endte godt, men det var meget bekymrende at overvære, mens det stod på.

mvh Camilla

Jeg ville give hende let mad i nogle dage, Kogt torsk eller kogt kylling og ikke dåsemad.

Når hun skummer kan det være tegn på kvalme fra en lille forgiftning.
Hivs du kan få fat i noget Zolac ville det være fint, det kan købes hos dyrlæger.
Og rigeligt med væske.

underligt at dyrlægen ikke ville beholde og give drop I nogle timer. :?

Hvis hun stadig er skidt på mandag kører jeg til dyrlægen med hende igen, og så må de finde ud af hvad der er galt med hende. For det er da ikke til at holde ud at se på, at ens kat er så dårlig, selvom det går bedre.

Jeg har ZooLac og har også givet hende, men hvor meget skal hun have af dette?

Jeg giver dem et par streger alt efter om de elsker det eller ikke gider det, det regulerer tarmfloraen så hun får det bedre.

Giv hende eventuelt vand med en engangs sprøjte, for hun skal have godt med væske også fordi der er så varmt, og hvis hun har kvalme er det ikke sikkert hun drikker det hun skal…

Jeg har lige været ved dyrlægen med Chaos hvor hun fik noget væske… Nu håber vi bare at hun kommer sig, ellers skal der tages en blodprøve på mandag, for at finde ud af hvad der er galt…