Min gamle nabo - I skal ikke snydes

Selvom dette har været vist på andre fora og egentlig er længe siden det skete… så synes jeg ikke I herinde skal snydes for det :stuck_out_tongue:

Inden vi flyttede ind i huset her, havde vi bare den værste nabo man overhovedet kan tænke sig.
ALT (læs ALT) hvad vi gjorde var galt. Min mand fik beskyldning for at sidde på tegnestifter fordi han åbenbart rejser sig fra stolen mange gange om dagen… æææhm javel ja. Cyklerne stod skævt så der var ikke plads til andres cykler (der vare masser plads) Ja og sådan kunne jeg blive ved med at fortælle om alt det vi ikke måtte eller gjorde forkert.
Nå, men denne ældre dame havde selv en del katte. Senere opdagede jeg at hendes soveværelse husede mange killinger, både store og små, men det er en helt anden historie…
Vi havde også katte dengang, men på det tidspunkt kun en enkelt kat som rendte ude. Hver aften inden jeg gik i seng var jeg ude og fløjte på ham (hvis han var ude selvfølgelig :tihi:)
Så kom han springene i fuld firspring, men sommetider ville han gerne bare hilse på mig og så kunne jeg godt smutte, han ville gerne blive ude. Fint med mig.
Problemet var bare at vores kære nabokone havde en ide om at når han var ude, så turde hendes katte ikke at gå ud… så hun brokkede sig over (råbte efter os) at vi skulle huske at lukke ham ind til natten.
Jeg fortsatte som jeg altid havde gjort - fløjtede. Men så begyndte hun at larme, hun råbte og skreg og balrede på ruden indtil vi tog katten ind… det var ret vildt. Hun tilkaldte også politiet to gange.
Men så en morgen sad disse sedler på vinduet:

Jeg synes altså det er klamt at klatte på katten - hvad synes I? :tihi:

Ja gu er det synd for sådan en dame - jeg prøvede også med hjemmebag og skruede op for alt den høflighed jeg havde lært. Men ingenting hjalp.

Hahaha

Det er en forunderlig verden med forunderlige mennesker

Det var da godt i flyttede. Man kan virkelig blive stresset over den slags naboer :frowning:

Det grænser da til at være i nærheden af chikane :?

Ja det var klart chikane og ikke særlig sjovt mens det stod på. Specielt min yngste dreng var direkte angst for at møde hende.
Men nu kan vi heldigvis smile af det og grine af det på en tragisk komisk måde. Og de der sedler er altså lidt geniale - kladte på katten :rundtosset:FLÅT!:tihi:

:tihi:

Oh, det minder mig om min forrige nabo gennem mange år. Hun var - jeg tror, at det hedder parafreni ( i mangel af bedre:
Netpsych.dk - Parafreni) - og hun var, udover at være påtrængende, nedladende og jamrende - stensikker på, at hendes forrige overbo havde chikaneret hende med indbrud.
Vi har murede altaner med altandør, hvor der er et lille vindue.
Så den unge mand skulle således have svunget sig ned fra sin altan (jaja, en ren James Bond :stuck_out_tongue: ), klatret ind ad det lille vindue og stjålet, ikke noget af pengeværdi, men alle personlige fotos af hende, fordi han var betaget af hende :?
Dårligt gående, kraftig dame på ca 80…

Bevares, der er set voldtægter af selv kvinder på +90, men det her var bare helt ude af proportion.

Og når jeg læser artiklen og dit indlæg, så tænker jeg, at hvor er det synd for det menneske - men de er altså en daglig plage for naboerne.
Min nabo nægtede pure at komme på plejehjem, så der kom hjemmepleje 5 gange i døgnet i flere år…

Så da jeg fik ny nabo, fiks lille pige, som skældte og smældte kæresten hæder og ære fra, op til flere gange om dagen, oplevede jeg det ikke som støj - jeg grinede lettet over at have fået “normale” naboer :tihi:

Misi - ja nu skal man selvfølgelig passe på med at pådutte folk diagnoser, men ja jeg kan da godt nikke og sige jo det lyder som hende.
Og ja det er enormt synd - og et langt stykke hen af vejen kunne vi godt bære over og også forklare ungerne at damen jo var syg og at det var synd for hende.
Men det fyldte mere og mere og især ungerne var påvirkede af det.

Hehe vi har også en lidt støjende nabo nu… godt nok ligger deres hus langt fra vores, men de har støjende gæster der skåler og skråler i gaden - pyt med det. :slight_smile: Så længe det er glade lyder, så går det nok :stuck_out_tongue:

jeg ved ikke om jeg “læser for godt” men jeg er ikke heeelt sikker på hvad damen vil?
Vil hun have at i skal kalde mere en 1 gang…? I skal kalde 1-2-3 gange inden i går i seng?

Og ææhm? Hvad betyder den hvide seddel?!

Stakkels dame… tænk at skulle gå så meget op i andre menneskers liv. :confused:
Havde en genbo der var sådan overfor mig, indtil hun en dag fik brokket sig over “Hende den høje pige med det lange hår” til min mor… Damen vidste ikk at det var min mor, indtil hun pænt gjorde opmærksom på det.
Har fået fortalt fra flere, at det var de VILDESTE beskyldninger damen kom med… Og vi havde aldrig talt sammen. :gruble:
Ifølge hende var jeg både hundemishandler fordi jeg ikke gik tur med min hund mere (Hunden havde på daværende tidspunkt været død af alderdom i 1½ år) og en af dem der holdte fester til langt ud på natten (Jeg hverken drikker, ryger, råber eller skriger - Er faktisk beskyldt af min nabo, for at være mere kedelig end hende ved siden af på 92 år)

Så stakkels mennesker, som ikke har andet at gå op i… Jeg ved ikke hvor de får ideen fra, at de skal genere, provokere, starte rygter osv. fra… Men det må være en form for sygdom?!

Jeg er heller ikke meget for at smide om mig med diagnoser, men kan ikke rende fra, at jeg boede på Rigshospitalets kollegium hele min studietid, og som følge deraf bestod venindekredsen dengang mestendels af læger/lægestuderende.

Der boede da også en masse sygepleje-elever - men de havde 5 fagbøger på hylden og var ved at døøø over det store pensum - halvdelen af den 3½ årige uddannelse bestod i praktik på afdelinger… Og et tilsvarende antal ingeniører, der enten var ægte geeks (til forskel fra nørder) eller rentud drukmåse.

Men da min egen mor var (yderst belæst) sygeplejerske, faldt jeg let i snak med lægetøserne - vi havde det herligt! Og det er jeg nok lidt “miljøskadet” af - der ryger et par fag-termer af fadet nu og da, selvom jeg ikke er uddannet i faget.