Min gamle Spætte er ikke på toppen

Min søde gamle Spætte har det ikke så godt :ked:
Han raller når han trækker vejret :frowning:

Han spiser med samme gode appetit som han plejer, og drikker også fint.
Virker OK, måske en lille smule nedstemt.
Vil gerne kæle og ligge på skødet som han plejer.

Spætte fylder 15 år til september.

Der er bare den der rallen… Og måske lidt hurtigere vejrtrækning end han plejer at have.
Kan det mon være lungebetændelse?

De fem andre lodne har det fint.

Jeg ser tiden an til Michael er hjemme ved 23 tiden.
Raller han stadig, må vi afsted til vagtlægen med ham.
Bare det er vores egen dyrlæge der har vagten så vi ikke skal så langt.

Jeg tænker lidt på hjertet … det kan give vand i lungerne og dermed vanskelig vejrtrækning.
God idé at få ham tjekket, hvis han ikke bliver bedre.
Håber ikke det er noget :kryds:

Hjertet - da han var til vacc mm her for nogle uger siden, nævne dyrlægen faktisk at han havde lidt mislyd ved hjertet.
Men at det ikke var unormalt når man var så gammel.

Kan man medicinere mod det?

Mine bedste bud må også være lungebetændelse (eller bronkitis, noget i den dur) eller som Vivi siger, måske væske i lungerne pga. dårligt hjerte.

Kan du få lov til at tage temperatur på ham? Har han feber, er en infektion jo oplagt.

På apoteket ser jeg flere hunde og katte, som medicineres for dårligt hjerte. Men “dårligt hjerte” dækker jo over flere lidelser.

Det der typisk vil give væske i lungerne, er det der hedder hjerteinsufficiens, altså nedsat hjertefunktion (f.eks. som ved HCM).

Hvorom alting er, så krydsede fingre og tanker herfra. Håber det ikke er noget alvorligt. :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;632555]Hjertet - da han var til vacc mm her for nogle uger siden, nævne dyrlægen faktisk at han havde lidt mislyd ved hjertet.
Men at det ikke var unormalt når man var så gammel.

Kan man medicinere mod det?[/QUOTE]

Man kan i hvert fald medicinere mod vand i lungerne - hvordan det er med selve hjertet ved jeg ikke.

Mange hjertesygdomme kan man godt medicinere imod, men man skal jo først diagnosticere, hvad der er galt og om det er hjertet.

Er det NFO eller huskat?

:kryds:

Spætte er ham med nyreproblemerne ?

Ved ikke om der er en sammenhæng overhoved, men jeg tog min Tarzan til dyrlægen grundet tung vejrtrækning og det viste sig at hele hans bughule var fyldt med væske :S

:kryds: for Spætte

Spætte er huskat.

Han vil helst ligge på brystet, og ikke ned på siden.
Han virker ikke varm, hans ører og næse er kølige.

God bedring, lille Spætte :trøste:

Jeg håber, det ikke er noget alvorligt :kryds: :kryds: :kryds:

:kryds: alt for at Spætte kommer sig igen snart :trøste:krammer til dig

God bedring Spætte :kryds: for at du snart er frisk igen,

God bedring med mis :kryds:

Jeg har lige snakket med vagtdyrlægen i St Merløse.
Hun anbefalede pga hans alder og symptomer at vi tog til Karlslunde med ham, da de kan scanne hans hjerte.

Åh Spætte, det er altså ikke tid nu!

[QUOTE=PiaR;632611]Jeg har lige snakket med vagtdyrlægen i St Merløse.
Hun anbefalede pga hans alder og symptomer at vi tog til Karlslunde med ham, da de kan scanne hans hjerte.

Åh Spætte, det er altså ikke tid nu![/QUOTE]
Åhhh :kryds: fingre for at det ikke er så slemt, som du tror lige nu Pia :trøste:

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Håber det bedste for den gamle dreng:trøste:
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Nu har jeg snakket med en meget, meget flink mand fra Karlslunde og vi kører så snart Michael er hjemme om ca 20 minutter.
Dyrlægen var ikke optimistisk pga det jeg fortalte, og sagde at jeg skulle forberede mig på at der ikke var noget at gøre for Spætte.

Jeg håber det er noget mindre alvorligt, så han kan blive frisk igen! :bebe: :kryds:

Vi sender alle de helende tanker vi kan mønstre i jeres retning sammen med krydsede fingre, poter og haler :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Mange tanker herfra, håber det bedste