Min grænse er nået

Jeg har simpelthen fået nok nu. Ja det drejer som om min skønne newfoundlænder blanding Buffas, men det knapt så skønne ved ham er alt det svineri som hører med til den race.

Knap en time efter støvsugning og gulvvask, kan jeg starte forfra. Totter af hår ligger alle vegne, støv ligger sig på væggene og papirer som hænger på opslagstavlerne.

Valget af race, var fordi vi skulle have en hund som passede til os i aktivitetsniveau, og min mand kendte racen. Dog havde han ikke boet sammen med den, det kan jeg da se nu, for ellers har han været blind. Han advarede mig ikke om det enorme ekstra-arbejde jeg ville få i rengøringen. Og jeg har fundet mig i det indtil nu, og skubbet til min mand om at give et ekstra nab med, men når han arbejder 60-70 timer om ugen, så er det bare ikke tid han har mest af.

Så nu er det besluttet, Buffas må have sig et nyt hjem, og vi vil leve uden hund, hvis det kan lade sig gøre her ude på landet hvor indbrud er en ting som jævnligt sker.
Og de nye ejere får råt for usødet, hvor meget sådan en hund kan svine. Måske jeg skal lade en dags hundehår og jord/sand ligge når der kommer nogen for at kigge på ham.

Har læst tråden og ved slet ikke hvad jeg skal tro.

Mener du det seriøst? Eller er det bare frustrationer der kommer ud?

[quote=Mai;470855]Har læst tråden og ved slet ikke hvad jeg skal tro.

Mener du det seriøst? Eller er det bare frustrationer der kommer ud?[/quote]

Det er helt dybt alvorligt, frustrationerne har jeg prøvet at slippe af med ved ekstra rengøring.

Der er selvfølgelig andre ting som spiller ind, men dette er hovedårsagen. Jeg kan i mit hoved ikke overskue det mere, da jeg efter depression har fået nogle følgevirkninger.

Det kan vel ikke komme bag på dig, at jo større og mere langhåret en hund er, des mere pelspleje og rengøring kræver det. Det er ikke noget, man som tænkende væsen bør advares om på forhånd.

Ren og skær logik for perlehøns, og du burde have tænk på det, FØR du anskaffede hunden.

Vi er enige Hanne, jeg vidste at de svinede, og kald mig bare naiv, men ikke så meget. Og mine (kan ikke finde det rette ord) for en hund af hans type, er på 2 år ændret utrolig meget, da jeg har været igennem en utrolig stor forandring psykisk.

Jeg håber I snart finder et nyt hjem til ham :slight_smile: Trist din psykiske situation har ændret sig så meget, at I må af med ham pga. rengøringen. Jeg kender desværre ingen, der er interesseret i en stor hund.

Jeg kender måske en. Send mig en mail med foto og lidt om ham. Så skal jeg spørge Lisbeth. Hende træner jeg Newfoundlændere ved. Hun har to styk nu, men hun kender mange med interesse for den type hund og kan måske hjælpe.

Min mail er [email protected]

Hvilke andre årsager er der? Du behøver ikke skrive det her, men hvis der er noget med Buffas som en ny ejer bør vide, så skriv det i mailen. Ellers kan han ende som kastebold.
Skriv også om han kan medbørn og andre hunde osv. Og skriv dine kontakt oplysninger på.

Han er ellers en skøn hund. Jeg er da ked af at læse det her.

Det er afgørende, at han kommer til nogle, der kender til den type hunds behov osv. Synes jeg.

MVH

Ja, fravælger de helt langhårede racer af samme årsag, selvom Newf`en jo er en skøn hund. :hjerte:
Bingo er jo schæferblanding og der er dælme også meget rengøring i de ca. 2 mdr. om året, hvor hun storfælder. Biva også, men hun har knapt så meget underuld.

Kender godt det med, at det hele kan kamme over og virke uoverskueligt- håber i finder et godt hjem til vovsen. :kram:

jeg kommer fra og er opvokset i en kennel der opdrættede newfoundlands i 15 år… så meget sviner de altså ikke… vi havde 7 stk da vi havde flest og de var i vores stuer og i vores værelser… en af dem boede endda i vores sofa…

ja - langhårshunde er ikke helt så lette som korthårs… men så slemt er det overhovedet ikke… men det er da ikke en race man skal anskaffe sig hvis man er sart…

håber du finder et hjem til vovsen der forstår hvad sådan en hund kræver…

Troede altså lige først det var en joke…

Alle hunde laver svineri, men såååh slemt synes jeg nu heller ikke det er.

Jeg har tidligere haft en skøn Old English Sheepdog blanding (med lang pels). Jo der blev da slæbt en del sand/jord med ind, men synes faktisk pelsnuller var noget nemmere med en langhårshund end en korthåret race, som jeg har nu.

Den schæfer vi havde smed også ret meget i fældetiden.

En langhårs smider da bare totter, som man lige kan samle op, der imod kan mine to rottweilere drysse hår over hele gulvet i fældningstiden + de også slæber temmelig meget jord med ind.

Håber da vovsen finder et nyt hjem snart :slight_smile:

Det er altid så rart at man på kattegale kan komme af med sine frustrationer, og at man samtidig kan få af vide at andre kender ens hund/kat/liv bedre end man selv gør. :S Det er så dejligt med fordømmende ord, istedet for råd og vejledning til hvordan man eventuelt kan afhjælpe en situation som er steget en over hovedet.

Og til Helle, Nevadaisy og Buffy, kan jeg fortælle at vi gør et forsøg med at få ham godt trimmet (kan man med en perser, kan man vel også med en hund) og se om det ikke hjælper på situationen. :kryds:

Hey søde, min kommentar var ikke ment, som et angreb. :kram:

Forsøgte jo selv med en omplacering af Bingo, fordi det hele pludseligt virkede uoverskueligt med flytning osv. Vi havde absolut ingen hjælp til noget udover vores egne børn og alt blev flyttet i vores lille bil.

Så var der oveni kattene, der kravlede på væggene og tissede på gulvene, fordi de skulle være inde, hunde der skulle aktiveres og en baby, der skulle ammes 17 gange i døgnet, så forstår fint, hvor du kommer fra- her er dog faldet ro på det hele igen.

Hvis man går og bliver irriteret ( og det gør man nemt i den situation ), så er omplacering imo en god løsning, men ja, trimningen er da også et forsøg værd.

Håber i finder en god løsning om det så bliver omplacering eller noget andet. :kram:

Først og fremmest så gør det mig ondt at læse at du er kommet dertil at du må sige fra hvad angår at have hunden længere, jeg håber du finder et rigtig godt hjem til den hvilket helt klart vil være det bedste for både jer og hunden :slight_smile:

Og når jeg skriver dette så er det fordi jeg er noget målløs over at læse at du er overrasket over at en hund kan grise så meget, ALLE hunde griser store som lille som langhårede som korthårede for en hund er ikke renlig på samme måde som en kat.

I øvrigt kan jeg ikke forstå at du har ladet valget af race gå efter hvad din kæreste har kendt til/ønsket når det er til at læse ud fra dit indlæg at det er dig der har skulle trække læsset hvad angår dagligdagen med hunden.
En hund skal ikke tages ind i et hjem med mindre begge er klar over at det er faktisk krævende at have hund på en anden måde en kat, der til hvis man er to i hjemmet skal begge kunne stille op for hunden. Hunde er meget mere flokdyr end kattene hvad angår at have behov for en leder/en at følge.

Derfor mener jeg at I og hunden er bedst tjent med en omplacering.

Nu kan det godt måske opfattes som at jeg prøver at trampe på en som allerede ligger ned, men sådan håber jeg ikke at det bliver opfattet for det jeg skriver at kun skrevet ud fra den bedste hensigt og som respons på dit indlæg som virker for mig som et råb om hjælp hvad angår hunden. :slight_smile:

[quote=Buffy;471770]Hey søde, min kommentar var ikke ment, som et angreb. :kram:
[/quote]

Sådan læste jeg det også først, men jeg tror det skal læses som at Karina er glad for vores indlæg - mit er i hvert fald heller ikke et angreb.

Det lyder som om I er glade for ham, så uden at have kendskab til racen så synes jeg trimning lyder som en god ide.
Stort :kram: til dig, jeg er helt sikker på det ikke er en sjov situation at stå i og at hvis du havde det psykiske overskud, så var der ingen grund til en omplacering. Man kan ikke altid forudse den slags.

Vores hund var altså også virkelig en, der fældede som jeg aldrig har set det før. I forvejen er jeg rengøringsfreak, men jeg måtte støvsuge to gange om dagen, og alligevel var der hår over det hele 10 min. efter. Det var sindssygt, og andre folk med hunde kommenterede også på alle hundehårene :slight_smile:

Nå, men vi prøvede at give ham lakseolie i foderet, og det hjalp faktisk. Bare lige et forsøg værd, hvis I stadig har mod på at beholde ham. Der er en speciel type fiskeolie, som jeg har læst, at andre har anbefalet i den forbindelse (synes det hedder noget med vita), men jeg kan bare ikke huske navnet! Vi brugte Grizzly vildlaksolie.

[quote=Buffy;471770]Hey søde, min kommentar var ikke ment, som et angreb. :kram:

Forsøgte jo selv med en omplacering af Bingo, fordi det hele pludseligt virkede uoverskueligt med flytning osv. Vi havde absolut ingen hjælp til noget udover vores egne børn og alt blev flyttet i vores lille bil.

Så var der oveni kattene, der kravlede på væggene og tissede på gulvene, fordi de skulle være inde, hunde der skulle aktiveres og en baby, der skulle ammes 17 gange i døgnet, så forstår fint, hvor du kommer fra- her er dog faldet ro på det hele igen.

Hvis man går og bliver irriteret ( og det gør man nemt i den situation ), så er omplacering imo en god løsning, men ja, trimningen er da også et forsøg værd.

Håber i finder en god løsning om det så bliver omplacering eller noget andet. :kram:[/quote]

[quote=Nevadaisy;471816]Sådan læste jeg det også først, men jeg tror det skal læses som at Karina er glad for vores indlæg - mit er i hvert fald heller ikke et angreb.

Det lyder som om I er glade for ham, så uden at have kendskab til racen så synes jeg trimning lyder som en god ide.
Stort :kram: til dig, jeg er helt sikker på det ikke er en sjov situation at stå i og at hvis du havde det psykiske overskud, så var der ingen grund til en omplacering. Man kan ikke altid forudse den slags.[/quote]

Nej jeres tog jeg ikke som et angreb, og ja jeg er nok lidt overfølsom, når det drejer sig om dette. Jeg kunne have ladet være med at skrive indlægget, men troede faktisk de fleste herinde kendte mig og min sygdomshistorie.

[quote=MoMo;471794]Først og fremmest så gør det mig ondt at læse at du er kommet dertil at du må sige fra hvad angår at have hunden længere, jeg håber du finder et rigtig godt hjem til den hvilket helt klart vil være det bedste for både jer og hunden :slight_smile:

Og når jeg skriver dette så er det fordi jeg er noget målløs over at læse at du er overrasket over at en hund kan grise så meget, ALLE hunde griser store som lille som langhårede som korthårede for en hund er ikke renlig på samme måde som en kat.

I øvrigt kan jeg ikke forstå at du har ladet valget af race gå efter hvad din kæreste har kendt til/ønsket når det er til at læse ud fra dit indlæg at det er dig der har skulle trække læsset hvad angår dagligdagen med hunden.
En hund skal ikke tages ind i et hjem med mindre begge er klar over at det er faktisk krævende at have hund på en anden måde en kat, der til hvis man er to i hjemmet skal begge kunne stille op for hunden. Hunde er meget mere flokdyr end kattene hvad angår at have behov for en leder/en at følge.

Derfor mener jeg at I og hunden er bedst tjent med en omplacering.

Nu kan det godt måske opfattes som at jeg prøver at trampe på en som allerede ligger ned, men sådan håber jeg ikke at det bliver opfattet for det jeg skriver at kun skrevet ud fra den bedste hensigt og som respons på dit indlæg som virker for mig som et råb om hjælp hvad angår hunden. :)[/quote]

Det er da egentlig utroligt, ja på den gode måde, du som “fremmed” har faktisk bedre forståelse for det jeg har skrevet end folk der har kendt mig på nettet i flere år (nogle mødt mig i virkeligheden). Og jeg ved godt at det var et rigtig dårligt formuleret indlæg, skrevet i stor afmagt efter endnu en afvaskning af vægge i køkkenet.

Jeg kan komme med en forklaring på nogle af dine spørgsmål, og de skal ikke opfattes som en undskyldning for mine valg dengang.

November 2008 er jeg lige kommet mig over en langvarig depression, hvor jeg så starter i jobtræning på 2½time om dagen, jeg er på daværende tidspunkt helt sikker på at jeg nok skal blive fuldstændig normalfungerende igen, jeg skal bare have lidt hjælp til det, da jeg stadig er meget skrøbelig.
2 dage efter bliver der begået indbrud i vores hus i de få timer jeg er væk. Jeg er selvfølgelig meget rystet, og efterfølgende er jeg meget bange for at komme hjem igen.
Vi havde en lille hund på det tidspunkt, som ikke fik skræmt tyvene væk. Og derfor valgte vi at vi skulle have en større hund til at passe på os. Jeg valgte at lytte til min mand om at racen kunne være perfekt til os, da dens aktivitetsniveau passede til os og i mit hoved var den passende til at skræmme indbrudstyve væk, så jeg ikke skulle opleve det igen. Så koldt og kynisk valgte jeg race efter at den skulle kunne passe på mig, ungerne og kattene. Vi havde så stadig den lille hund, indtil vi desværre måtte aflive ham, da han blev så madfikseret at han bed ud efter min mand.

Jeg har tit sagt til min mand, at han må til at tage sig sammen og hjælpe mig med ham, men det bliver bare aldrig til noget. Og jeg orker virkelig ikke at bruge mit liv på at være en sur madamme. Så ja du ramte hovedet på sømmet med dit indlæg. Jeg har måttet indse at jeg begik en fejl, håber dog det kan hjælpe at han bliver trimmet, for han er da en skøn hund.

KKH.

Tror altså at havde en herinde skrevet nøjagtig det samme blot om en kat istedet for hund, var personen blevet sablet ned, så syntes egentlig at det er forbløffende, hvor sober denne tråd er.

Jeg har samme holdning til at an/afskaffe en hund, som jeg har til en kat.

Håber I finder et godt hjem til Buffas.

[quote=Mai;471864]KKH.

Tror altså at havde en herinde skrevet nøjagtig det samme blot om en kat istedet for hund, var personen blevet sablet ned, så syntes egentlig at det er forbløffende, hvor sober denne tråd er.

Jeg har samme holdning til at an/afskaffe en hund, som jeg har til en kat.

Håber I finder et godt hjem til Buffas.[/quote]

Du har ret, og det bryder jeg mig lige så lidt om, og deltager ikke i de tråde, fordi jeg netop ikke mener det er konstruktivt og at jeg kan acceptere at folk laver fejl i deres liv.

KKH, har I overvejet at anskaffe jer en robotstøvsuger? Jeg kender flere,
som har købt sådan en, og som er meget begejstrede for dens
hjælpsomhed og arbejdsindsats - måske den kunne være en reel aflastning
for dig :slight_smile:

[quote=Charlotte Oeh.;471970]KKH, har I overvejet at anskaffe jer en robotstøvsuger? Jeg kender flere,
som har købt sådan en, og som er meget begejstrede for dens
hjælpsomhed og arbejdsindsats - måske den kunne være en reel aflastning
for dig :)[/quote]

En robotstøvsuger hjælper altså ikke på møbler og f.eks. sprækker under gulvlister o.s.v., der er plastret til med hundehår…dem hjælper heller ikke på de sådan ca 10-15 gange mere støv der lægger sig i hjemmet, eller stænk fra våd, beskidt hund op og ned ad lodrette flader…og svineriet hvor hunden drikker og spiser.

Jo, en hund, og især en stor, langhåret, aktiv hund, sviner meget og slider meget på boligen.
Ingen tvivl om det.

Og hvis det vægtigste argument for at have sådan en hund er, at den skal skræmme evt. tyveknægte væk, så burde man ikke have den, men i stedet udstyre hjemmet med alarmsystemer…

En hund skal ikke være til byrde, som det lyder til Buffas er, det kan ingen være tjent med, hverken ejere eller hunden.

Jeg skal heller ikke have store hunde mere , så meget er sikkert…

Men KKH Og de nye ejere får råt for usødet, hvor meget sådan en hund kan svine. Måske jeg skal lade en dags hundehår og jord/sand ligge når der kommer nogen for at kigge på ham

Måske det fremmer muligheden for at få ham afsat, at undlade at fortælle/vise det til potentielle aftagere af hunden