Min kat bliver ved med at kaste op. læge i gentofte?

Sagen er den at min ene kat bliver fortsat ved med og kaste op.
først gav vi hanm en kur med kattemalt da vi tænkte at det måske var nogle hårboller der drillede:gruble:. han kastede fortsat op ca. 1 gang om dagen og der kom store hårboller med. Pludselig fik han dårlig mave, så vi tænkte at der måske var noget galt med tarmfloraen, så vi kører nu en kur med zoolac. Det har så også fået den dårlige mave væk, men han kaster fortsat op ca. 1 gang om dagen. nogen gange er der hårboller med og andre gange ikke.Så nu tænker vi at vi hellere må få ham til lægen.

Jeg kender ikke dyrelægerne herude i Gentofte hvor vi er flyttet til. Jeg ved at der ligger 2 rimlig tæt på os. en på Gentoftegade der hedder Kongsholm og så ligger der en på vangede bygade som hedder nymose dyreklinik.
er der nogle af jer som kender til disse steder?:slight_smile:

Opkast 1 gang dagligt, synes jeg ikke lyder synderlig foruroligende.
Er det en langhårskat?

Jeg kender ikke dem i Gentofte.
Har I bil, vil jeg anbefale jer at køre til Skovlunde.

Charlottenlund Dyreklinik kan anbefales - hvis det skal være rimelig tæt på?

God bedring med missen.

Jeg ved kun at det er en alm. huskat vi har købt.men han har en meget tyk pels og når jeg reder ham kan man fortsætte i evigheder.Så der er ikke noget og sige til at han får noget hår ned.

Han virker heller ikke sløj må noget måde,men han har ikke kastet op på den måde før,så derfor bliver man lidt urolig.Det er også meget af hans mad som ryger op.

hvem er det i skovlunde du kan anbefale?:slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;520247]Opkast 1 gang dagligt, synes jeg ikke lyder synderlig foruroligende.
Er det en langhårskat?

Jeg kender ikke dem i Gentofte.
Har I bil, vil jeg anbefale jer at køre til Skovlunde.[/quote]

[quote=buffy;520251]Jeg ved kun at det er en alm. huskat vi har købt.men han har en meget tyk pels og når jeg reder ham kan man fortsætte i evigheder.Så der er ikke noget og sige til at han får noget hår ned.

Han virker heller ikke sløj må noget måde,men han har ikke kastet op på den måde før,så derfor bliver man lidt urolig.Det er også meget af hans mad som ryger op.

hvem er det i skovlunde du kan anbefale?:)[/quote]

Dyreklinikken Skovlunde-Herlev er meget dygtige til katte :ok:

Måske katten har lidt svært med det du fodrer med? Eller måske spiser for hurtigt?

Jeg har godt tænkt om det måske er foderet.Vi havde en periode hvor vi ikke havde mulighed for at få hentet det foder som vi plejer og købe, så vi måtte en tur i supermarket,som kattene så spiste af i et par dage. og ja kort tid efter det startede opkasten.nu får de specific som vi skifter imellem ud med et andet mærke. men ja måske har han en sart mave og kan måske heller ikke rigtigt tåle specific, det har de fået i over en uge nu…:frowning:

Specific er også noget af det mest elendige foder man kan købe :sorry:
Det indeholder primært korn, hvilket ikke er kattenes naturlige primære føde.

Gud er det rigtigt:? det var jeg slet ikke klar over:(. det er da noget som sælges hos dyrelægen:?. vi fik det anbefalet engang vi havde en meget overvægtig kat som skulle tabe sig og det virkede jo for ham. og så har det mærke bare holdt ved. men det er jeg da lidt chocket over at høre, da det for det første jo sælges af dyrelæger og er pisse dyrt:thumbdown:.
hvad skal man så købe til en kat med sart mave mon?

[quote=Vivi_Fletcher;520259]Specific er også noget af det mest elendige foder man kan købe :sorry:
Det indeholder primært korn, hvilket ikke er kattenes naturlige primære føde.[/quote]

[quote=buffy;520261]Gud er det rigtigt:? det var jeg slet ikke klar over:(. det er da noget som sælges hos dyrelægen:?. vi fik det anbefalet engang vi havde en meget overvægtig kat som skulle tabe sig og det virkede jo for ham. og så har det mærke bare holdt ved. men det er jeg da lidt chocket over at høre, da det for det første jo sælges af dyrelæger og er pisse dyrt:thumbdown:.
hvad skal man så købe til en kat med sart mave mon?[/quote]

Ja, jeg var også overrasket dengang jeg fandt ud af det - og nej, jeg fatter heller ikke, at dyrlægerne sælger det skidt.

Hos dyrlægen kan du også købe Hills - det er et væsenligt bedre mærke :slight_smile:

Derudover kan man få rigtig mange gode foderprodukter på fx Zooplus.co.uk.

ja nu var jeg lige inde og google det:yikes: og det bliver da bare svinet til:(. ej det er jeg sgu ked af at jeg har proppet i mine katte og specielt hvis det er synderen til min hankat kaster op øv øv øv…
Ja jeg har købt på zooplus før, men det har mere været grus,så jeg er helt blank hvad angår kattemad på den hjemmeside. så hvis du eller andre har nogle foreslag til hvad jeg kunne afprøve, som ikke er hårdt for min missers mavse, ville jeg blive rigtig glad:)

[quote=Vivi_Fletcher;520262]Ja, jeg var også overrasket dengang jeg fandt ud af det - og nej, jeg fatter heller ikke, at dyrlægerne sælger det skidt.

Hos dyrlægen kan du også købe Hills - det er et væsenligt bedre mærke :slight_smile:

Derudover kan man få rigtig mange gode foderprodukter på fx Zooplus.co.uk.[/quote]

[quote=buffy;520266]ja nu var jeg lige inde og google det:yikes: og det bliver da bare svinet til:(. ej det er jeg sgu ked af at jeg har proppet i mine katte og specielt hvis det er synderen til min hankat kaster op øv øv øv…
Ja jeg har købt på zooplus før, men det har mere været grus,så jeg er helt blank hvad angår kattemad på den hjemmeside. så hvis du eller andre har nogle foreslag til hvad jeg kunne afprøve, som ikke er hårdt for min missers mavse, ville jeg blive rigtig glad:)[/quote]

Jeg er ikke så god udi sarte maver … er det tynd mave eller “kun” opkastning han lider af?

Jeg synes selv godt om at bruge foder, der har højt kødindhold. Fx Orijen, Applaws og Feline Porta Grain Free. Sidstnævnte vil jeg så ikke anbefale til dig, da den nemt giver dårlig mave.

det er mest at maden kommer op igen når han har spist.
applaws har jeg hørt om før,men jeg kan vel købe en lille pose til at starte med:?

[quote=Vivi_Fletcher;520269]Jeg er ikke så god udi sarte maver … er det tynd mave eller “kun” opkastning han lider af?

Jeg synes selv godt om at bruge foder, der har højt kødindhold. Fx Orijen, Applaws og Feline Porta Grain Free. Sidstnævnte vil jeg så ikke anbefale til dig, da den nemt giver dårlig mave.[/quote]

Mht dyrlæger i Gentofte - Gentofte Dyreklinik er vist ok www.gentoftedyreklinik.dk
Vi bruger selv Dahlgaards Dyreklinik i Birkerød www.dahlgaardsdyreklinik.dk - mest af alt af vane og tryghed, da vi nu har brugt dem i mange år. Skulle vi skifte, ville vi nok undersøge Gentofte Dyreklinik, da den er dejligt tæt på - eller vi ville tage til Sallingvej Dyreklinik i Vanløse www.sallingvej-dyreklinik.dk eller til Jagtvejens Dyreklinik på Nørrebro www.jagtvejensdyreklinik.dk

Jeg er nok ved at indse at min misser må og skal til lægen.
Vi har prøvet diverse ting og sager, som så har hjulpet et par dage. Men så starter det opkast igen:ked:. i nat kastede han op 1 gang og i dag har han kastet op 2 gange indtil videre. Der kommer masser mad med op hver gang. Så jeg kan sgu ikke finde ud af om det er maden eller om der er noget helt galt jeg må få kontaktet en læge en af dagene. Måske er han bare forslugen, det er ikke til at finde ud af.

hvad tror i en dyrelæge vil fortage sig?

[quote=buffy;523862]Jeg er nok ved at indse at min misser må og skal til lægen.
Vi har prøvet diverse ting og sager, som så har hjulpet et par dage. Men så starter det opkast igen:ked:. i nat kastede han op 1 gang og i dag har han kastet op 2 gange indtil videre. Der kommer masser mad med op hver gang. Så jeg kan sgu ikke finde ud af om det er maden eller om der er noget helt galt jeg må få kontaktet en læge en af dagene. Måske er han bare forslugen, det er ikke til at finde ud af.

hvad tror i en dyrelæge vil fortage sig?[/quote]

Men det der har hjulpet et par dage, har I så fortsat med det eller gået tilbage til det gamle?
Hvad fodrede I med før? Og nu? Og har prøvet?

Dyrlægen kan ikke gøre meget andet end at undersøge katten og spørge ind til det.
Jeg tror ikke det er et fremmedlegeme eller andet alvorligt, så ville der være sket en større udvikling og intet ville have hjulpet et par dage.

Hvor tit fodrer du?
Hvis du kun fodrer i afmålte portioner og et par gange i døgnet, er det muligvis en del af forklaringen, for så forsluger katten sig. Og når tørfoderer kommer ned i maven og opsuger væske, svulmer det op, og så er der kun én vej: nemlig op igen.

Vi er ret mange, jeg selv incl., der altid har tørfoderet stående til fri afbenyttelse hele døgnet. Så bliver kattene ikke så madfikserede og spiser kun få gram ad gangen flere gange i døgnet.
Vådfoder kan de så få morgen og aften.

de har tørfoder stående fremme hele tiden, og få så vådfoder en gang om dagen:).

Jeg har ingen forklaring på hvorfor at pludselig ikke har kastet op i 2 dage, for det er det samme vi har gjordt. Eller det vil sige jeg har jo blandet det gamle foder med det nye applaws jeg har købt og så har de fået vådt 1 gang om dagen hvor før var det ikke så tit de fik vådt. Ja så stoppede han et par dage med at kaste op, men er så begyndt igen,så forstår ikke helt hvad det er som gør udslaget.
igår aftes var han henne og spise lidt tørt, ja og stort set lige efter max 1 minut kom det op igen.Det er sgu skide synd for ham.

Jeg tænkte nemlig selv at det måske var noget fremmede der sad i maven så maden ikke kan komme ned…

Jeg har også tænkt om jeg skal forsøge og give ham totalt skånekost:? men hvad det går ud på er jeg ikke helt inde i. er det noget med kogt kylling? for det tror jeg ikke jeg får iham, han gad ikke engang spise den dåse fra applaws med kylling, det gad den anden kat heller ikke.

Jeg har haft problemer med foder fra Royal Canin, som mine katte begyndte at kaste op af. Lige som din kastede de op, når de havde spiste, flere gange om dagen.
De fejlede ikke noget, men kunne åbenbart ikke længere forliges med netop dette fodermærke - som jeg ellers har brugt altid.
Jeg havde hørt fra andre, at deres katte kastede op af RC, så det var oplagt at forsøge et foderskifte, og det virkede med det samme.

[quote=Else;524349]Jeg har haft problemer med foder fra Royal Canin, som mine katte begyndte at kaste op af. Lige som din kastede de op, når de havde spiste, flere gange om dagen.
De fejlede ikke noget, men kunne åbenbart ikke længere forliges med netop dette fodermærke - som jeg ellers har brugt altid.
Jeg havde hørt fra andre, at deres katte kastede op af RC, så det var oplagt at forsøge et foderskifte, og det virkede med det samme.[/quote]

måske skulle jeg forsøge ikke og blande det nye med det gamle:?, hvis det er det gamle der laver skaden.

nu var han lige ovre og spise måske 10 stykker tørfoder, og det kom op stort set lige efter:(. jeg er godt nok ved og gå ud af mit gode skind, hvorfor pokker han bliver ved hvis han ikke fejler noget.
Jeg tænker jo også på at han jo ikke får en disse mad ned, hvis det hele ryger op, han må jo være mega sulten.