Min kat bliver ved med at kaste op. læge i gentofte?

Prøv at give ham noget helt andet og ublandet foder.

han spiste tørfodre her til morgen og det kom op igen.Så jeg har lavet skånekost til ham nu iform af torskerogn,ris og a38. og det har han fået lidt af og det er ikke kommet op:).
Så det må jeg fortsætte lidt med. men kommer han til og spise normalt igen mon:?

Men hvilket tørfoder? Hvis du bliver ved at give ham det samme, bliver det næppe anderledes.

Jeg startede jo med specifik som han kastede op og nu er han på applaws som jeg har skiftet over på over nogle dage. Og det kommer også op:(. Jeg kan se at det er som om han slet ikke tygger på det, for det er hele stykker på kommer op.
den hjemlavet skånekost kommer ikke op.

[quote=buffy;525117]Jeg startede jo med specifik som han kastede op og nu er han på applaws som jeg har skiftet over på over nogle dage. Og det kommer også op:(.
den hjemlavet skånekost kommer ikke op.[/quote]

Er skålen tom og du så hælder op og han spiser?
Hvor meget spiser han ad gangen?

jeg har forsøgt begge dele og have tørkost stående fremme hele tiden som resulterede i at han kastede op flere gange om dagen da han var over og småspise hele tiden.Jeg har også forsøgt give ham små potioner tørkost over dagen og det ryger op uanset hvad. nu har jeg fjernet det hele og kører kun på det hjemlavet og så må min anden kat få tørkosten i et andet værelse.
synes bare snart at jeg har forsøgt alt. Og nu har jeg 6,4 kilo specifik stående:thumbdown:, som jo ikke går til mine katte, det er rigtigt ærgeligt.

[quote=Vivi_Fletcher;525119]Er skålen tom og du så hælder op og han spiser?
Hvor meget spiser han ad gangen?[/quote]

Har du prøvet at bløde tørfoderet op i varmt vand og evt. tilsætte noget vådmad (for smagens skyld)?

Hvordan er hans afføring nu?

Jeg har kun prøvet og bløde tørfoderet op alene og det gad han ikke spise.
men jeg kunne måske prøvet og bløde noget op og blande det i det hjemlavet jeg selv har lavet og se om han vil spise det.:slight_smile:
men hold op det er svært og finde ud af hvad der passer herren og så synes jeg det er ekstra svært når man har en kat mere.
hans afføring er lidt blød igen.

[quote=Mega;525133]Har du prøvet at bløde tørfoderet op i varmt vand og evt. tilsætte noget vådmad (for smagens skyld)?

Hvordan er hans afføring nu?[/quote]

Jeg ville fjerne tørikosten fra ham, og udelukkende køre med udkogte ris blandet med A38 creme fraich, og fisk, kylling eller andet kød. Samtidig med det give malt hverdag, den anbefalte mængde, og så ellers lade ham gå på det i et par dage så du er ‘sikker’ på at han ikke har en forstoppelse. Så ville jeg starte roligt op med lidt tørkost måske efter 3 eller 4 dage, bare 5 stykker 5 gange om dagen. Der skal gåes meget forsiktigt frem når man har en kat med sart mave, så man ikke ødelægger den mere.

God bedring til din lille dreng!

jeg har fjernet tørkosten helt, men nu gider han ikke spise det skåne kost jeg har lavet:(.
så nu har han fået noget vådfoder som heldigvis ikke er kommet op:kryds:.

det med kattemalt har jeg forsøgt og zoolac har han også været på.men det virker somom det er tørkosten der er problemet, selvom jeg også har førsøgt sifte mærke.

[quote=buffy;525412]
det med kattemalt har jeg forsøgt og zoolac har han også været på.men det virker somom det er tørkosten der er problemet, selvom jeg også har førsøgt sifte mærke.[/quote]

Så giv ham vådfoder i en periode :slight_smile:

Var det et fremmedlegeme, ville det være ligegyldigt, hvad du fodrer ham med, så ville det komme op igen.

[quote=Vivi_Fletcher;525418]Så giv ham vådfoder i en periode :slight_smile:

Var det et fremmedlegeme, ville det være ligegyldigt, hvad du fodrer ham med, så ville det komme op igen.[/quote]
Ved et såkaldt delvist stop, kan findelt/blendet foder i mange tilfælde nu godt passere.

Mjah … jeg betegner nu ikke vådfoder og skånekost for hverken særlig findelt eller blendet.

Jeg tror mere på, at katten bare er sart og ikke tåler tørfoder særlig godt.

Vi har også haft problemer med vores hankastrat siden vi købte ham. Vi var igennem et hav af mærker og måtte konstatere at det eneste han ikke kastede op var Sanabelle. Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor og det er ikke fordi jeg siger det lige er foderet for din kat. Men vi forsøgt os med forskelligt foder indtil vi fandt det rigtige (endda også dyrlægens meget dyre Hills allergifoder, som skulle være meget skånsomt, men det fik dyrlægen meget hurtigt tilbage igen).

Det er selvfølgelig ingen skade til at lade dyrlægen kigge på din kat, men hvis det kommer op i hele stykker lige efter han har spist, så lyder det som om han sluger maden. Hvis han kan spise vådmad uden at kaste det op, kan du så ikke bare gå over til at fodre med vådmad? hvis du ikke vil eksperimentere med forskelligt tørfoder (som godt kan blive en dyr fornøjelse).

[quote=buffy;525412]jeg har fjernet tørkosten helt, men nu gider han ikke spise det skåne kost jeg har lavet:(.
så nu har han fået noget vådfoder som heldigvis ikke er kommet op:kryds:.

det med kattemalt har jeg forsøgt og zoolac har han også været på.men det virker somom det er tørkosten der er problemet, selvom jeg også har førsøgt sifte mærke.[/quote]

Jamen er det nogen stor ulykke at han ikke får tørkost ?? …Jo mindre mine katte spiser af deres tørfoder, des mere glad er jeg - Jeg er nemlig slet ikke tilhænger af tørfoder :slight_smile: