Min kat er kleptoman

Min Huskat Asti stjæler med alle fire ben :stuck_out_tongue: Størst er hendes trang til at stjæle min strømper fra vasketøjskurven og gemme dem . Men alt kan bruges :wink: Strips , tandstikker , tørklæder papir af alle slags - men gerne folie fra karameller ! (Det flyver a sted så det er hyyle sjovt at lege med :wink: )

Min Obelix stjæler ALT der ikke er boltet fast

hans foretrukne er Tampax som han pakker ud og serverer for gæsterne :S

[QUOTE=Battlestar;544578]Min Obelix stjæler ALT der ikke er boltet fast

hans foretrukne er Tampax som han pakker ud og serverer for gæsterne :S[/QUOTE]

:lol::lol::lol:
Hvor er han da bare sød…
Så må vi håbe det kun er kvindlige gæster, han giver dem til :tihi:

Hvor er han da bare sød…
Så må vi håbe det kun er kvindlige gæster, han giver dem til :tihi:
[/QUOTE]

nah… så heldig var jeg ikke - han serverede en for min kollega i går aftes da vi sad og ordnede fejl på KG… var DET lige pinligt??? jeg er hans chef!! og så kommer min kat med en af mine tampax… kun vattet med snoren…

nui Gitze var rød i hovedet :slight_smile:

Haha :smiley: Det er os Asti’s fortrukne , derfor er det pakket laangt væk i skabet for jeg synes enlig det er en dyr ting at forære katten :wink:

Jeg er ikek i tvivl om at de alle stjæler… men ofte opdager vi det ikke rigtig, da det blot handler om en lighter som lige pludselig er på gulvet eller lignende…
Men… både Brian og Ting eeeeeelsker at snuppe mine læsebrillxer og så frææææææææææææææææse ind under hhv vores seng eller sofaen :argh: Det værste er, at jeg sjældent ser brillerne igen, før end kræene ved et tilfælde får dem driblet hen så de kan nås…

(Har netop idag været i jysk og købe to par ekstra… )

Her fortsætter Dooley med at små-rapse :smiley:

Pt. går hun efter kuglepenne.

Min søn på 15 år sagde den anden dag, at han håber, hun ALDRIG stopper med at have den adfærd, for det er da for sjovt.
Ja, Dooley underholder os dagligt :tihi:

Jeg fik en rigtig sød og meget lang mail fra dem, der har købt Dooleys søster (Dinah)
Noget af det første de skrev om var, at Dinah hugger blyanter i massevis

Det ligger vist i generne :klapper::klapper::klapper:

Herlig tråd ! :slight_smile:

Med 2 tortie piger i residensen bliver der også af og til stjålet ting her - men de er nu ikke værre end min sølv pige :slight_smile:

Papiret fra fnugrullen er helt sikkert et stort hit - de står nærmest og venter på at jeg rykker det af rullen hver morgen. Men ellers så var vatpinde tidligere et stort hit! De stodri sådan en dims/beholder agtig ting på toliettet og tja…de blev stjålet og gemt alle vegne…så jeg oplevede ret ofte at der under dynen eller under sengetæppet lå nogle godt gennem gnaskede vatpinde. Det blev der så hurtigt fundet en løsning på og i beholderen står der nu istedet nogle gode solide sugerør som er noget kun mere sikkert legetøj for misserne og de hygger sig stadig med at stjæle fra den dersens beholder tingest :slight_smile:

Knus Gitte

Hvor er det underholdende det her :smiley:

Begge vores stjæler også, men har hver sine områder.
Chili stjæler bland meget andet Tørfoder, altså hele poser med de der 3,5-4 kg i (det samme som lady’en selv vejer, eller lidt mere). Så er hun dog ikke så hurtig, så hun når ikke at slippe væk.
Når poserne åbnes, elsker hun ‘strimlen’ fra toppen, sådan en plastic dims kan hun lege med i laaaannnnnnggggg tid.

Charley stjæler mad, lige så larmende han kan være, når han går rundt, lige så stille kan han liste sig afsted på tå, når han skal ud og røve…
Mit læsebrille-etui er fuldstændig gennem-gnasket.
Vand & cola, vandet drikkes, hvis det er i et glas, hvis det er en flaske væltes den. Cola i glas er også meget spændende og skal naturligvis væltes ud på bordet.
Og så stjæler han Chili’s mad; hun er ikke nær så hurtig, som han, så når han er færdig ‘hjælper’ han hende…

Den mest tyvagtige kat jeg har hørt om er vist den her:

:slight_smile:

Vi har én af vores 6 katte, som i særdeleshed er kleptoman - og det er Jerry. Han får i perioder en dille med at stjæle. Det går især ud over stiftblyanter og kuglepenne, som han hugger på vores skriveborde, hvorefter han lusker afsted med “fangsten” og gemmer den under borde, slagbænk eller lignende. Vi VED, at det er ham. Det er sødt - og alligevel også irriterende, da det ikke er altid, at vi lige finder tingene med det samme.

Det er også sket, at han har forsøgt at slippe afsted med en hel poulard fra køkkenbordet, men det kan jo ligesom høres, når den lander på gulvet :slight_smile:

Jeg fik for et par måneder siden et par specialhandsker, der skulle hjælpe på rørligheden og smerterne i mine hænder og jeg har stadig ikke fundet den ene.
Måske ligger den under en busk ude i haven sammen med alle de andre forsvundne ting.

Trixie har en forkærlighed for alle typer elestikker. Det er underordnet om det er hår elestikker eller dem til at lukke poser med. Glemmer vi en på et bord så er den væk. Det samme gælder de der poselukkedimser af papir/plast og ståltråd og skoindlæg. Men bostset fra det er hun ikke slem.

Min gamle kat Bisse derimod, uha uha. Han stjal ens tøj/håndklæde under døren når man var i bad. Han åbnede alle skabe og skuffer og tømte dem. Vi kunne gå i seng om aftenen og når vi så vågnede havde han tømt klædeskabet og kommoderne ud over hele soveværelset. Vi endte med at sætte kroge på samtlige for at stoppe ham. Dertil kom han huggede vores sko også. Han var dog ikke interresset i småting :stuck_out_tongue:
Han var desuden en vagtkat. Vores post fik flåede fingre hver gang han ville aflevere post, så til sidst blev den afleveret personligt eller lagt ved vores dør.

Pas på, hun ikke spiser elastikkerne. De kan sætte sig fast og blokere tarmen, så eneste udvej er en meget dyr operation. Meget farligt!

Vores gamle Milly holder også meget af at tømme skuffen med viskestykker og karklude. Og en af de ærede Kattegale-damer har vist også prøvet at få stjålet en BH, som blev afleveret i stuen - til stor moro for hendes gæster. :smiley:

Det prøvede jeg faktisk også, da jeg gik med post for mange år siden. Men det var nu mest hundene, man skulle passe på. Og hvis de havde irriteret én i længere tid, så holdt man bare fast på posten. Og hundeejeren måtte tro, Fido havde et adfærdsproblem, sådan som han flænsede breve og aviser… :høhø:

Nå, hvor skal jeg begynde… :gruble:

MISSE stjæler slikpapir, sammenkrøllet (sølv)papir, brugte snotklude man ikke har fået fjernet, vælter tomme kaffekopper for at slikke de sidste dråber ud, piller propperne af min luftpumpe til akvariet - pumpen hænger altså oppe på væggen… Åbner låger og skuffer i køkkenet og render med karklude og viskestykker…

GIZMO… Puha… Den bliver lang :besvimer:
Han render med mobil ladere, kuglepenne, slikpapir, bamser, papirark, bestik der ligger i håndvasken (jeg er dog blevet bedre til at få det fjernet), computermusen (er nu skiftet ud med en trådløs pga. ham), strømper, bukser, bluser, tæpper, håndklæder, karklude, viskestykker, dyner, puder, vælter vasketøjstønder og render med det beskidte tøj… Flænser køkkenruller/wcruller og gemmer det under sengen!!
Så blev jeg vist færdig :surrender1:

MEN hvor er det altså bare kanon morsomt at se på :lol:

min kat finder bananskræller yderst interessant o.O hvis jeg lige har lagt en fra mig lidt, kommer han snigende, og prøver på at komme afsted med den…
og de der plastik ting med ståltråd i, som nogen gange er som lukning til rugbrød, eller om ledninger for at samle dem. Jeg kan ikke lægge sådan en fra mig nogen steder uden han har den med nede på gulvet.
Skynder mig dog at tage dem fra ham, da jeg frygter at han æder dem, eller skær sig i munden

Tiger stjæler kuglepenne, helst når kæresten sidder og arbejder inde i værelset og når jeg har taget kontaktlinser i så løber hun med hylsteret (det er tømt) - Nogle gange tager hun det også før jeg har åbnet det, så står jeg uden briller på og kan ikke se hvor de er henne, men Tiger hygger sig. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;588209]Pas på, hun ikke spiser elastikkerne. De kan sætte sig fast og blokere tarmen, så eneste udvej er en meget dyr operation. Meget farligt!
[/quote]
Tro mig, hun får heller ikke lov at beholde dem og som regel bliver de lagt i skuffen med det samme. Gæster derimod er ikke gode til at huske det og så kan der blive “glemt” en på bordet… Men oftes er det mine store hår elastikker hun render med, dem kan hun heller ikke sluge.

Da min kat var mindre, prøvede han på at stjæle mine cowboy bukser :stuck_out_tongue: Han opgav dog hurtigt xD
Og hvis mine strømer eller lignende er væk, ved jeg at det nok er under sengen, aller bagerst -.-

Jer der har katte der stjæler tampax og lignende, hvorfor ikke gemme det? xD mine bind og lignende er da i et lukket skab, som min kat ikke kan nå :slight_smile:
Mit hjem er efterhånden godt kattesikret, hvilket inkluderer at have svampe (dem i forskellige farver, med grønt på den ene side) liggende i skabet xD ellers er de over ALT! i små stykker

Cinnamon og Magic er lige stukket af med mit USB-stik - OG de har fået det moslet ind under kommoden, hvor det er godt og grundigt uden for rækkevidde :venter: :venter:

Mine stjæler faktisk ikke rigtig…
Men hvis der lægger noget ude ved kanten af sofabordet elsker Odin at sidde under bordet og så lige stikke en pote op og smide tingene ned :høhø: