Min kat er syg :/

Hvor er det dog fustrerende når ens kat er syg ! :frowning: Den kan jo ikke fortælle hvad der er galt !!
Mille er vores store killing på 1 år og 7 mdr.

Fredag nat til lørdag vågnede min mand ved at han hørte nogle katte skrige uden for, han gik ned og vores store killing sad uden for og han lukkede hende ind, hun smuttede ind i stolen som hun plejer og alt virkede ok.

Lørdag kunne jeg ikke forstå hvorfor hun ikke kom når der var vådfoder, hun ville bare sove :? Jeg tænkte hun havde en OFF dag, hen mod aften havde hun stadig ikke været ude for at tisse og jeg blev lidt bekymret for hende, men vi smuttede ud for at spise og se en film, og kørte hjem for at se til Mille inden vi tog om til nogle venner til en enkelt øl, og hun ville stadig ikke ud.
Vi var oppe mange gange i løbet af natten for at se til hende.

Søndag var mille ude og spise lidt, meget lidt, og jeg lagde mærke til at hun har tabt sig meget de sidste par dage :uha: Hun ville stadig ikke ud og så ret sløv ud :frowning:
Mandag morgen ringede jeg til dyrlægen og bestilte tid… nu skulle hun af sted !!

Dyrlægen undersøgte hende og sagde en hel masse og det eneste jeg hørte var Kroner og kroner… Jeg er næsten lige glad med hvad det koster, min kat skal bare ikke lide !
Når alt kom til alt så kunne hun godt nøjes med knap halvdelen af de ting hun ville gøre ved Mille, hun mente at hun måske har en urinvejsinfektion, så hun fik taget hendes temperatur som var over 40 grader :uha: og en dråbe blod fra øret og ville tage urin igennem bugen, men det fik hun ikke noget ud af, men blodet blev undersøgt og Mille har Hæmobatonella - Mycoplasma hæmofelis, så nu er Mille på penicillin og binyrebarkhormoner:S

I dag har Mille spist, lidt, men af mange gange og allerede i går aftes kom hun ind og ville kæle og gik med op i sengen og skulle putte på mig som hun plejer :slight_smile: Det må da betyde at medicinen begynder at virke for hun vender stille og roligt tilbage som vi kender hende, MEN hun har stadig ikke tisset !!! Hun må ikke komme ud før jeg har set hende tisse !!!

Jeg kunne godt lugte urin i transport kassen og der lå nogle små pøller da jeg kom hjem med hende, men går ud fra at det er fra da lægen stak hende i bugen

Jeg er bare så bekymret over hun ikke kommer af med noget, vi har skaffet en kattebakke som kun er til hende (mor og små killinger har hver deres)

Hvor lang tid kan en kat da holde sig ?!!!

Hvis hun ikke er kommet af med noget inden fredag så skal hun af sted til dyrlægen igen :S

God bedring til din kat…:slight_smile:

Prøv at læse Mijv’s tråd : “Oh min kære Mijv”.
Den omhandler det din kat fejler.

Har hun spist/drukket noget særligt? Der skal være en indtægt førend der kan være en udgift (dvs. der skal noget væske ind, før hun kan forventes at tisse), principielt skal der faktisk være et væskeoverskud af det indtagne, førend hun vil komme af med noget - især hvis hun har været dehydreret i forvejen (som meget tyder på når hun ikke har villet indtage noget), så skal der altså noget til at få systemet igang igen. Og ja, kommer der ikke spontant gang i noget, så afsted til dyrlægen igen.
Det er vigtigt at hun får noget mad i sig - katte kan ikke tåle at faste i mere end 48 timer - så er der risiko for at de får leverpåvirkning. Vådfoder tilsat ekstra vand (evt kogende/varmt vand for at trække duftstofferne frem) er en god måde at få både noget mad og væske i katten samtidigt.

Men jeg synes det er en rigtigt god tankegang ikke at lukke hende ud førend hun er noget mere frisk :ok:

Jeg håber hun hurtigt er frisk igen :kryds:

Hæmobartonella har da intet at gøre med om hun tisser?
Har hun også urinvejsinfektion?

De kan holde sig ret længe - jeg har oplevet over 2 døgn.

Du skriver: vi har skaffet en kattebakke som kun er til hende (mor og små killinger har hver deres)
Skal det forstås sådan at du, udover Mille, har en hunkat med killinger i huset?
For hvis det er tilfældet, skal du være klar over at hun smitter :uha:
Du kan læse meget mere her: http://www.norskeskovkatte.dk/mycoplasmahaemofelis.htm

God bedring til Mille :kryds:

[QUOTE=Theomilou;1085165]Du skriver: vi har skaffet en kattebakke som kun er til hende (mor og små killinger har hver deres)
Skal det forstås sådan at du, udover Mille, har en hunkat med killinger i huset?
Du kan læse meget mere her: http://www.norskeskovkatte.dk/mycoplasmahaemofelis.htm

God bedring til Mille :kryds:[/QUOTE]

Det smitter kun via blod, så der skal en loppe ind over, hvis det skal udgøre en risiko :slight_smile:

Lige præcis! Hvis Mille er delvis udekat, er det jo ikke usandsynligt at hun slæber en loppe med ind til killingerne…:uha:

[QUOTE=Theomilou;1085165]Du skriver: vi har skaffet en kattebakke som kun er til hende (mor og små killinger har hver deres)

God bedring til Mille :kryds:[/QUOTE]

Ja jeg har Pjuske med killinger på 4 uger, Mille har ikke været i nærheden af Pjuske og killingerne siden de blev født, og Mille har været meget ude, for Pjuske overfaldt hende :frowning:
Så pjuske og killingerne bor i bryggers og Mille i resten af huset og uden for.

Jeg har læst info om det, jeg fik den af dyrlægen… Jeg ved der er risiko for smitte… men hvad kan jeg gøre ! Jeg synes jeg har taget mine forholdsregler, og gør det bedste jeg kan :slight_smile:

[QUOTE=Churchtown;1085158]Har hun spist/drukket noget særligt? Der skal være en indtægt førend der kan være en udgift (dvs. der skal noget væske ind, før hun kan forventes at tisse), principielt skal der faktisk være et væskeoverskud af det indtagne, førend hun vil komme af med noget - især hvis hun har været dehydreret i forvejen (som meget tyder på når hun ikke har villet indtage noget), så skal der altså noget til at få systemet igang igen. Og ja, kommer der ikke spontant gang i noget, så afsted til dyrlægen igen.
Det er vigtigt at hun får noget mad i sig - katte kan ikke tåle at faste i mere end 48 timer - så er der risiko for at de får leverpåvirkning. Vådfoder tilsat ekstra vand (evt kogende/varmt vand for at trække duftstofferne frem) er en god måde at få både noget mad og væske i katten samtidigt.

Men jeg synes det er en rigtigt god tankegang ikke at lukke hende ud førend hun er noget mere frisk :ok:

Jeg håber hun hurtigt er frisk igen :kryds:[/QUOTE]

Jeg synes hun har fået ok med mad og væske i dag :slight_smile: Købte også Astronaut mad (dåsemad) med fra dyrlægen, men hun spiser helst hendes RC babycat :slight_smile:

[QUOTE=Laila Hannibal Eskildsen;1085195]Ja jeg har Pjuske med killinger på 4 uger, Mille har ikke været i nærheden af Pjuske og killingerne siden de blev født, og Mille har været meget ude, for Pjuske overfaldt hende :frowning:
Så pjuske og killingerne bor i bryggers og Mille i resten af huset og uden for.

Jeg har læst info om det, jeg fik den af dyrlægen… Jeg ved der er risiko for smitte… men hvad kan jeg gøre ! Jeg synes jeg har taget mine forholdsregler, og gør det bedste jeg kan :)[/QUOTE]
Det var skam heller ikke ment som en bebrejdelse, blot oplysning :slight_smile: Jeg er da ikke i tvivl om at du gør dit bedste, men jeg hører selv til dem der bliver så stressede af at stå hos dyrlægen med et sygt dyr, at jeg ikke altid hører alt hvad der bliver sagt, så det var bare for at linke til et sted hvor sygdommen bliver beskrevet helt sagligt…:slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1085163]Hæmobartonella har da intet at gøre med om hun tisser?
Har hun også urinvejsinfektion?

De kan holde sig ret længe - jeg har oplevet over 2 døgn.[/QUOTE]

Ja dyrlægen mente hun havde en urinvejsinfektion, og derfor hun havde høj feber… Håber bare antibiotikaen snart virker !!
Hvis hun ikke har tisset inden fredag, så skal jeg ud med hende igen og så skal hun bedøves :frowning:

babycat er super hvis hun har tabt sig… det er meget fed mad… få så meget dåsemad i hende du overhovedet kan… gerne overhældt med lidt kogende vand så det dufter indbydende… (bare lige nok til at det hele bliver lunkent lunt)

god bedring til mis… der er ikke forfærdeligt meget du kan gøre sålænge de er skilt ad…

hold os meget gerne opdateret :slight_smile:

Vi har heldigvis ingen lopper :slight_smile:

Jeg synes godt nok det er længe at vente til fredag?

Tog det altså ikke som bebrejdelse :slight_smile: Jeg fik papir på lige den artikel du henviser til af dyrlægen, for hun mente det var den bedste beskrivelse og jeg har googlet osv :slight_smile:
Er virkelig ked af at hun er syg, og jeg er fustreret over hun ikke kommer på bakken ! Ved jo at det ender med at hun skal bedøves osv. hvis hun ikke kommer på bakken :frowning:

[QUOTE=Battlestar;1085204]babycat er super hvis hun har tabt sig… det er meget fed mad… få så meget dåsemad i hende du overhovedet kan… gerne overhældt med lidt kogende vand så det dufter indbydende… (bare lige nok til at det hele bliver lunkent lunt)

god bedring til mis… der er ikke forfærdeligt meget du kan gøre sålænge de er skilt ad…

hold os meget gerne opdateret :)[/QUOTE]

Ja jeg lokker med godbider, vådfoder osv. ALT… :slight_smile: Bare det glider ned :slight_smile:

Synes jeg også !
Er faktisk ved at prøve på at finde en dyrlæge (som jeg ikke husker hvad hedder) :dokdok:
Men hun skulle være rigtig dygtig og god til katte, og lidt billiger i neutralisering end min dyrlæge… så tænker lige om jeg skal slå 2 fluer med et smæk

[QUOTE=Laila Hannibal Eskildsen;1085215]Synes jeg også !
Er faktisk ved at prøve på at finde en dyrlæge (som jeg ikke husker hvad hedder) :dokdok:
Men hun skulle være rigtig dygtig og god til katte, og lidt billiger i neutralisering end min dyrlæge… så tænker lige om jeg skal slå 2 fluer med et smæk[/QUOTE]

Jeg synes, at du skrev at penge var uvæsentligt, bare hun blev frisk… hvis du ellers er tryg ved den dyrlæge der har set hende, er det så ikke en fordel at fortsætte hos hende… nu kender hun jo problematikken, og I skal ikke starte forfra hos en ny?!?

[QUOTE=Laila Hannibal Eskildsen;1085215]Synes jeg også !
Men hun skulle være rigtig dygtig og god til katte, og lidt billiger i neutralisering end min dyrlæge… så tænker lige om jeg skal slå 2 fluer med et smæk[/QUOTE]

hvis hun er mere “seriøs” end din nuværende og ikke forsøger at prakke dig alverdens unødvendige tests på… så er det i hvert fald værd at overveje… der er en del KGere i dit område der nok kan hjælpe med gode referencer til fornuftige katte-glade dyrlæger…

Jeg er NÆSTEN lige glad med hvad det koster :slight_smile: Men jeg vil ikke gi det dobbelte for noget et sted, når jeg ved det koster knap det halve et andet sted :slight_smile:
Jeg ved godt det koster at ha dyr og jeg er ikke nærig, men det skal jo hænge sammen :slight_smile: En ting er sikkert… min lille Mispige skal i hvert fald ikke lide :hjerte: