Min kat har det dårligt

Min Kat, Yugi, har det rigtig skidt. Hun startede i går med at kaste op et par gange og hun mistede mad/drikke lyst. Hun vil ligge for sig selv og når hun går lidt rundt foregår det i et meget stille tempo. Min skræk var jo at det var endnu en hårbolle der sad fast ( hun blev opereret for det i marts) symptomerne er næsten de samme, dog har hun ikke kastet op siden i går.
Jeg tog til dyrlægen med hende i dag. Hendes temperatur 39,3 som dyrlægen sagde var normalt, hun kunne ikke mærke noget i tarmen, men valgte at tage et røntgenbillede for at se om der stod noget. Det gjorde der ikke, men der var en del luft. Jeg skal give hende Lactulose og ZooLac 2 gange daglig, hvis ikke det har hjulpet i løbet af 1 dag eller 2 synes dyrlægen at der skal røntgen med kontraststof.
Jeg synes det er lidt drastisk når nu der ikke viste sig noget på røntgenbilledet, men jeg er jo heller ikke dyrlæge. Jeg tvinger lidt vådfoder i hende for hun har simpelthen ikke lyst og det bliver nede. Jeg synes det virker som om hun har ondt når hun går meget stille rundt og hun hopper heller ikke op i kradsetræerne.
Hvad mener i ? er det nødvendigt at tage røntgen med kontrast ?
Det er ikke sjovt at se hende i den tilstand, jeg bliver godt nok ked af det.
Mange hilsner
Gitte

Jeg glemte at skrive at hun fik en indsprøjtning med kvalmestillende som ikke har haft en virkning, endnu i hvert fald.

Gitte, hvis ikke Yugi har det bedre i løbet af et par dage, så ville jeg nok følge dyrlægens råd, og få hende røntgenfotograferet med kontrastvæske.
Det lyder drastisk, men der skal jo stilles en diagnose, så hun kan blive hjulpet.
Men jeg krydser fingre for, at hun er sig selv igen snart.
:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Blev der taget blodprøver?
Kvalme/madlede kan jo være symptomer på et væld af sygdomme.

Er din dyrlæge katte-dyrlæge?
Hvis ikke så overvej at køre til en anden og hør dem hvad der er galt.