Min kat har måske slugt en mønt

Ja, min kat har måske slugt en mønt. Jeg så hende lege med den, forsøgte at få den fra hende, men hun strittede imod med mønten i munden. Jeg forsøgte at lokke den ud af hende. Nu er mønten væk, og jeg kan ikke finde den. Jeg ved ikke om hun har slugt den. Jeg ved ingenting. Hun gik direkte på bakke, så spiste hun og så drak hun vand. Hun virker… okay. Lidt betuttet. Men okay. Jeg ringede fluks til døgnlægen, der sagde at det ville blive for dyrt at tage nogle steder hen nu og det var for farligt at forsøge at få katten til at kaste det op og at jeg altså ikke hørte under deres distrikt, så det var ikke dem, jeg skulle ringe til næste gang. Nå. Tak. Jeg googlede sådan set bare og ringede til det første der kom frem under Odense! Hvad skal jeg gøre? Hun trækker vejret normalt osv., men hvad hvis den lader sig sætte på skrå over natten? Skal jeg vente og tage hende til røngten i morgen? Eller er det for sent? Eller unødvendigt? Hvad ville i gøre??? Udover selvfølgelig at have mønter liggende…

Jeg ved jo ikke, hvem du har ringet til, men mig bekendt har Odense-dyrlægerne ikke en opdeling i distrikter. Så det lyder mærkeligt - hvis det faktisk er en dyrlæge i Odense, du har fundet. Jeg kan ikke råde dig med hensyn til mønten, men hvis du får brug for at ringe til dyrlæge igen, kan du prøve Odense Dyrehospital - som nu om dage hedder Anicura. Der er et akutnummer nede i den blå boks.

Jeg ville også vælge at ringe til en anden dyrlæge, for at få en andens dyrlæges mening. Især en der ikke vil have et problem med at man ringer igen. :S

Jeg ville vente til imorgen tidligt og se hvordan hun har det. Mønten kommer ikke så langt, at den sidder fast i tarmene i løbet af natten. Hvis hun til morgen virker træt, appetitløs eller kaster op, så ville jeg fluks tage afsted til røntgen, men lige nu er der næppe nogen valid grund til at brænde nattillæg af på det.
VH
Susanne

Hvordan har katten det i dag?