Min kat pisser overalt!

er jeg den eneste der tænker fertil missepige … hun har alderen, hun strinter, hun er mega kælen… hun gør det alle de “bløde” steder…

at ejer har givet en bøf videre og ikke været helt ærlig om tingene

Umiddelbart tænker jeg 2 muligheder:

  1. Hun har været urenlig hele tiden - det er desværre ikke unormalt og ikke noget sælger taler højt om.
  2. Hun har fået et kulturchok ved at blive enekat, når hun har været vant til mange dyr og mennesker.

Hvis det er det første, må jeg sige at du nok står overfor en kæmpe stor udfordring og det vil næppe være muligt at gøre en 7 mdr gammel kat renlig, hvis den aldrig har været det.

Sorry - men jeg ville nok levere hende retur, hvis det var mig.

Så er spørgsmålet om hun rent faktisk har været renlig hvor hun kommer fra.

Du skal også tænke på du KUN har haft hende siden fredag. Og du skriver du allerede har prøvet at skrifte grus (indlæg 11) og jeg tænker bare at det må være enormt stressende og omvæltende for katten både at flytte hjemmefra, prøve at vende sig til alt det nye inkl dig og også at skulle prøve at vende sig til nyt grus. De fleste katte har brug for laaaaang tilvending til noget nyt, simpelthen fordi de er vanedyr. Jeg er godt klar over du har gjort det i bedste mening. Men det er altså meget for en lille misling :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;847715]Umiddelbart tænker jeg 2 muligheder:

  1. Hun har været urenlig hele tiden - det er desværre ikke unormalt og ikke noget sælger taler højt om.
  2. Hun har fået et kulturchok ved at blive enekat, når hun har været vant til mange dyr og mennesker.

Hvis det er det første, må jeg sige at du nok står overfor en kæmpe stor udfordring og det vil næppe være muligt at gøre en 7 mdr gammel kat renlig, hvis den aldrig har været det.

Sorry - men jeg ville nok levere hende retur, hvis det var mig.[/QUOTE]

jeg er enig - hvis en neutralisering ikke løser problemet fordi det bunder i at hun er fertil men at hun (hvilket egentlig er sjældent) er decideret urenlig (eller vant til at gøre det ude og ikke er vant til bakke) - så dur det ikke…

nok er jeg altid fortaler for at kæmpe for katten, men det vil være en kamp op af bakke hverken du eller katten er tjent med.

Har du mulighed for at stille 2 kattebakker. En åben med en slags grus i og en anden lukket bakke med en anden slags grus? Så har hun i alt fald en valgmulighed. Feliway til stikkontakten er en rigtig god ide.

det kan være jeg skal tage hende en tur til dyrlægen… :slight_smile:
men det er da bare mega ufedt at man allerede nu står over for det, når man har fået at vide at katten var renlig mm.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;847715]Umiddelbart tænker jeg 2 muligheder:

  1. Hun har været urenlig hele tiden - det er desværre ikke unormalt og ikke noget sælger taler højt om.
  2. Hun har fået et kulturchok ved at blive enekat, når hun har været vant til mange dyr og mennesker.

Hvis det er det første, må jeg sige at du nok står overfor en kæmpe stor udfordring og det vil næppe være muligt at gøre en 7 mdr gammel kat renlig, hvis den aldrig har været det.

Sorry - men jeg ville nok levere hende retur, hvis det var mig.[/QUOTE]

Det har jeg også overvejet kraftigt om det er det rette at gøre, både for min og for kattens skyld…
men ved ikke om jeg skal gi det et par dage og se om hun falder til?

det påstår de jo hun har været…
så det må man da stole på…

hvad foreslår du så jeg gør? :slight_smile:
Jeg har gjort alt hvad der står i min magt for at få det lille pus til at have det godt…

[QUOTE=EmilieRJ;847724]det påstår de jo hun har været…
så det må man da stole på…[/QUOTE]

Hvis de har så mange dyr, kan det jo være svært at finde ud af, hvem der evt har tisse på gulvet.

Du vælger jo selv om du vil give det en chance, men umiddelbart vil jeg sige, at hvis det var engang imellem hun var urenlig, ville jeg gøre det - som jeg læser det bruger hun slet ikke bakken - og derfor tror jeg ikke på hun er bakketrænet overhovedet.

[QUOTE=Battlestar;847719]jeg er enig - hvis en neutralisering ikke løser problemet fordi det bunder i at hun er fertil men at hun (hvilket egentlig er sjældent) er decideret urenlig (eller vant til at gøre det ude og ikke er vant til bakke) - så dur det ikke…

nok er jeg altid fortaler for at kæmpe for katten, men det vil være en kamp op af bakke hverken du eller katten er tjent med.[/QUOTE]

Så det bedste ville måske være for katten hvis hun kom tilbage til sit tidligere hjem?
vil hende jo kun det bedste…

Jeps har prøvet begge…

og det vil jeg prøve - tak :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;847726]Hvis de har så mange dyr, kan det jo være svært at finde ud af, hvem der evt har tisse på gulvet.

Du vælger jo selv om du vil give det en chance, men umiddelbart vil jeg sige, at hvis det var engang imellem hun var urenlig, ville jeg gøre det - som jeg læser det bruger hun slet ikke bakken - og derfor tror jeg ikke på hun er bakketrænet overhovedet.[/QUOTE]

er det så umuligt nu at få hende bakketrænet?
Burde jeg give hende et par dage eller?

[QUOTE=EmilieRJ;847724]det påstår de jo hun har været…
så det må man da stole på…[/QUOTE]

njaaa… tjoo njaa nej… jeg vil ikke umiddelbart tage det for gode varer, for det er ikke helt normalt det du oplever der… en god portion skepsis er i hvert fald sundt :slight_smile:

nej respekt for at du ikke allerede har givet op - alle os herinde ved alt om frustration ved kattepis - det er hæsligt!

giv det et par dage… men tag udgangspunkt i at de faktisk ikke har været ærlige - det stiller dig bedre ifht hvad du prøver at lære hende…

1 : flere bakker…
2. godbid når hun har gjort det i bakken
3. over i bakken når hun gør “anstalter” til at ville pisse andet steds

og i morgen tidlig - ned i jysk efter voks eller plastik dug til at beskytte det værste + at katte ikke kan lide at gå på det endsige tisse på det… det er en midlertidig hjælp…

[QUOTE=EmilieRJ;847729]er det så umuligt nu at få hende bakketrænet?
Burde jeg give hende et par dage eller?[/QUOTE]

Hvis hun aldrig har været renlig, er det en stor opgave du står overfor.
Så enten leverer du hende tilbage med det samme - eller også indstiller du dig på opgaven og går fuldhjertet ind for det.
Det kommer til at koste på tid og “rekvisitter” - er du indstillet på det :?

[QUOTE=Battlestar;847730]njaaa… tjoo njaa nej… jeg vil ikke umiddelbart tage det for gode varer, for det er ikke helt normalt det du oplever der… en god portion skepsis er i hvert fald sundt :slight_smile:

nej respekt for at du ikke allerede har givet op - alle os herinde ved alt om frustration ved kattepis - det er hæsligt!

giv det et par dage… men tag udgangspunkt i at de faktisk ikke har været ærlige - det stiller dig bedre ifht hvad du prøver at lære hende…

1 : flere bakker…
2. godbid når hun har gjort det i bakken
3. over i bakken når hun gør “anstalter” til at ville pisse andet steds

og i morgen tidlig - ned i jysk efter voks eller plastik dug til at beskytte det værste + at katte ikke kan lide at gå på det endsige tisse på det… det er en midlertidig hjælp…[/QUOTE]

okay tusind tak for de gode råd - vil jeg prøve at følge :slight_smile:
ville det måske være en ide at stille bakken hvor hun har tendens til at tisse mest?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;847734]Hvis hun aldrig har været renlig, er det en stor opgave du står overfor.
Så enten leverer du hende tilbage med det samme - eller også indstiller du dig på opgaven og går fuldhjertet ind for det.
Det kommer til at koste på tid og “rekvisitter” - er du indstillet på det :?[/QUOTE]

altså det kræver jo en del at have dyr, og det er jo noget jeg har tænkt godt igennem inden jeg har anskaffet mig et…
men har også bare fået at vide at hvis først de begynder på at pisse overalt, stopper de ikke igen… og hvis det en umulig opgave … eller det simpelthen bunder i hun ikke har det godt her, vil jeg hellere levere hende tilbage… :slight_smile:

Hvor er det trist, at noget der skal være en glæde, bliver til det modsatte :blegne:

Når katten ellers er sød, dejlig og kælen, så er det svært bare at give op - men man kan jo heller ikke have en kat, der konstant overtisser det hele :thumbdown:

Håber nogle af de råd, der er givet, virker, så du kan beholde katten :ok:

[QUOTE=EmilieRJ;847738]altså det kræver jo en del at have dyr, og det er jo noget jeg har tænkt godt igennem inden jeg har anskaffet mig et…
men har også bare fået at vide at hvis først de begynder på at pisse overalt, stopper de ikke igen… og hvis det en umulig opgave … eller det simpelthen bunder i hun ikke har det godt her, vil jeg hellere levere hende tilbage… :)[/QUOTE]

Om det er umuligt er ikke til at sige, men det jeg forsøger at sige er, at det bliver svært - og hun er ikke renlig om 2 dage.
Du skal gøre op med dig selv, om du virkelig vil træne med katten og bruge nogle penge på at få en renlig kat - eller om du hellere vil levere hende retur.
At starte op nu og give op om 3 dage, synes jeg vil være ærgerligt for alle parter.