Min kat slikker MIT hår

Hej… jeg har 2 dejlige katte på ca 4 måneder…
Den ene har fra første dag den kom til mig, slikket mit hår samt alle andre personer, som er langhåret, der kommer på besøg…

Jeg er korthåret, men han gør det kun ved mig og så personer med langt hår…
Hvad kan det være??
For har aldrig hørt om en kat der har gjort det samme som min lille Bandit…

Har I??:wehu:

ork ja… jeg tager det som tegn på at jeg er elsket og accepteret i flokken når mine hygge vasker mig i håret…

Det er helt galt når jeg har været i bad eller ude i regn vejr for så skal jeg jo tørres,man kan jo blive syg af at være så våd!!!

Kh
Anja

Jeg har også et par stykker, der hjælper til med hårvasken :slight_smile:

jeg har en killing som elsker det… Han er den første jeg har haft som har gjort det, men jeg er ikke i tvivl om at han nyder at ordne mit hår

Jeg vågnede den anden nat med to katte over hovedet og MEGET vådt hår :smiley:

Her oplever jeg det ikke kun når de synes at jeg trænger til at blive vasket, men også når jeg komer ud af badet. Hvis jeg ikke forhindre det vil Ally gerne slikke mig på benene - de er jo våde, og mor skulle nødigt blive syg:S.

Mogens havde for et par uger siden en infektion i øret, og det forsøgte de skam også at vaske rent:tihi: Han brokkede sig dog når han lå og sov når de ville hjælpe ham:tihi: Det er båbenbart en underlig fornemmelse at blive vækket på den måde midt om natten-LOL-LOL

Jeg ser det som et tegn på øhed og accept af at vi også tilhører deres flok. Kærlighed er man vel tilbøjelig til at kalde det:wehuu:

Det er ganske normalt…
Det er ligegyldigt om du er lang- eller korthåret.

Men hvis gæsterne er skaldede, er der selvfølgelig ingen grund til at “vaske”
det hår, der ikke er der. :høhø: :høhø:

Hvorfor gør de det egentlig?

Min mor som altid bruger mange produkter i håret for at få det til at stritte osv. får altid hårdhændet sat hår af både Cheops og Willow - altså i en grad så hun sidder og ømmer sig.

Jeg mener at have fået noget at vide om at de gør det for at sætte pels og rense flokmedlemmer så det at de gør det er en anerkendele af folk - passer det?