Min kat spiser liggeunderlag

Hej allesammen :slight_smile:
Min ene kat (jeg har to) spiser liggeunderlag. Nogle gange spiser han også pap. Jeg tager det fra ham, hvis jeg opdager det. Men det er selvfølgeligt tit for sent, hvilket jeg også ind imellem kan konstatere, når jeg tømmer kattebakken. Er der nogen, der har oplevet lignende, og i så fald, kan man forhindre det?.

Liggeunderlag? sådan noget skumplastagtigt? Den har jeg ikke hørt før, og jeg har ellers haft en kat der åd de underligste ting…

Pap er der vist mange katte der godt kan li’ at tygge på, og noget af det bliver jo så spist - og det tror jeg såmænd ikke er skadeligt, med mindre vi taler om en hel papkasse. Liggeunderlaget er jeg erem bekymret for. Du siger du kan se det kommer ud igen, og det er jo så godt nok, men sundt kan det ikke være :slight_smile:

Den nemmeste (heh) måde at forhindre det på er selvfølgelig at katten ikke har adgang til de ting den ikke skal gumle i. Men det er jo bare ikke altid en mulighed. Dog, lige med liggeunderlag og pap… læg liggeunderlaget ind i et skab og fjern papkasser… så æder den jo da ikkedet. Men så finder den nok bare noget andet at tygge på.

Har du fået den s tænder tjekket? Min Basil led af dårlige tænder og jeg tror de kløede/generede og at det var derfor han gumlede på alting. Bare en teori, men det er da værd at få tjekket gebisset :slight_smile:

Ja sådan noget blødt skum-noget. :slight_smile: Han er ca to år gammel, og begge mine katte er blevet ude-katte, for ca en måned siden. Jeg håbede lidt, at det ville hjælpe på hans “uvane”, men der er ingen forskel. Og vi bor midt i byen, så han kan sikkert finde mange liggeunderlags-agtige… ting, i nogle af de mange andre haver her omkring, hvis han vil. :slight_smile: Jeg ved jo heller ikke, om det overhovedet er usundt for ham, at spise liggeunderlag, haha. Og han er i det hele taget en underlig kat. synes jeg.

Ja sådan noget blødt skum-noget. Han er ca to år gammel, og begge mine katte er blevet ude-katte, for ca en måned siden. Jeg håbede lidt, at det ville hjælpe på hans “uvane”, men der er ingen forskel. Og vi bor midt i byen, så han kan sikkert finde mange liggeunderlags-agtige… ting, i nogle af de mange andre haver her omkring, hvis han vil. Jeg ved jo heller ikke, om det overhovedet er usundt for ham, at spise liggeunderlag, haha. Og han er i det hele taget en underlig kat. synes jeg.

heh du linker til billeder der ligger på din computer. Det kan man ikke :wink:

Sundt er det nok ikke ligefrem, mmen på den anden side, hvis det ryger igennem ham så gør det jo ikke den store skade.

Vores dyrlæge sagde ligefrem at det var bedre (uden at det ligefrem var anbefalelsesværdigt selvfølgelig) at Basil spiste plastikposer frem for sokker…

Hov, smilierne laver vist kuk i det. :slight_smile:

Plastikposer ja :slight_smile: min anden kat slikker på plastikposer, men han spiser dem ikke, haha. De er en kilde til både glæde og undren. :slight_smile:

Det er vist ret almindeligt at katte slikker på plastikposer… Og Basil perforerede dem så osse. I al fald mens kan stadig havde tænder at gøre det med. Han tyggede dem fulde af huller… :dokdok:

Det der “bløde skum-noget” kan altså risikere at sætte sig fast i kattens tarme og lave tarmstop. Det kan medføre kattens død, hvis dyrlægen ikke får det opereret ud i tide.
Så undgå, han har adgang til både det og plastik. Jeg tror nu heller ikke, det er dét, der ligger mest af rundt om i folks haver.

Køb evt. en billig skånemadras af bomuld og klip den i passende størrelser, som du derefter syr kantebånd på.
Flade hynder og puder kan også gøre det.

Ja :slight_smile: det er også det, jeg er nervøs for. At han bliver syg eller dør af det. Men det må gå som det går så. Nu er de blevet lukket ud, så jeg kan ikke spærre dem inde igen. Og btw, det med tænderne har jeg også tænkt på. Jeg har bare tænkt, at han er for ung til, at have dårlige tænder. :slight_smile:

Og tak for jeres svar, for resten. :slight_smile: