Min kat

Hejsa jeg har lige fået en ny dejlig kat og hun er 1 år har kun haft hende en uges tid hun er ret sød men nogen gang kan hun godt lide at hoppe på ens ben ville høre om der var noget jeg kunne gøre ? Håber i har nogle gode råd

Kan du fortælle lidt om kattens baggrund? Hvor er den vokset op? Er den vokset op sammen med andre katte? Har den været sammen med mennesker, siden den blev født? Det kan være ret afgørende for at forstå dens adfærd at vide noget om, hvordan dens første måneder har formet sig.

Hvad gør du, når den springer på dine ben? Det bedste er slet ikke at gøre noget. At stå helt stille, til den slipper, så den slet ikke får en reaktion ud af sin adfærd. Måske gør det ondt, så du ikke kan undgå at reagere. Andre kan måske komme med et godt råd om, hvad du så kan gøre?

Ellers kan det være en god idé at kontakte en adfærdsbehandler, som kan komme hjem til dig og se, hvordan katten reagerer. Det kan give en langt bedre forståelse af situationen og dermed også bedre råd, end vi vil kunne give her på forum.

1 Synes om

Hun boede tidliger sammen med en kvinde og 2 børn i en lejlighed uden andre katte ejern kunne ikke have den længere da hun fik allergi af hende ud over det ved jeg ikke så meget om hvordan hun er vokset op men tak for dit råd

1 Synes om

Studs hendes klør således hun ikke får “glæden af din reaktion”.
Mine killinger, nu 13 uger, var blevet nogle banditter til at spring op ad mig. De gjorde det bare i leg og ikke for at skade mig, men det gjorde meganas med de syleskarpe killingeklør. De fik studset kløerne og ikke en eneste gang har de forsøgt sig siden.

Men ja ellers enig med Galath at stå stille og ignorer hende.

Måske du kan lave nogle små videoer af hendes og den del af hendes adfærd som er problematisk og så dele den her inde. Nogen gange er det nemmere at forstå et problem når man ser det.

Sådan helt OT :slight_smile: Klipper du ikke klør på dine killinger før? :slight_smile:

jeg siger til mig selv hver gang (jo så blot ved 3. kuld) at denne gang bliver de klippet lidt før, men det ender alligevel med er de er de der 11-12 uger før de får det første gang. Nu er MCO jo heldigvis så tålmodige, så det har ikke givet problemer. Men ja jeg burde da sikkert gøre det noget før.

Det er i hvert fald mere end almindeligt irriterende at få en kat der ikke er vant til det :slight_smile: Mine er ikke mere end 4-5 uger før de bliver underlagt seriøs træning, men de hænger også på hovedet ned fra alting når de er 7 uger :laughing:

1 Synes om

mine hænger også med hovedet nedaf fra de er få uger gamle, men det er nu fordi jeg træner “alle mulige positioner at blive holdt i” således de er klar til børn og dommere :wink:
Mine får klippet klør et par gange inden de kommer hjemmefra, de bliver også badet, så ja helt enig, det skal de helt klart have prøvet inden de flytter.

Tusind tak til alle med de gode råd er så glad for alle de gode råd jeg har ikke haft kat før så det noget nyt noget så det dejligt der er sån en gruppe der kan hjælpe en men ja nu har jeg prøvet at ignorer det og det hjælper for det sjældent hun gøre det nu

5 Synes om

Dejligt at høre :slight_smile: