Min kats drikkevaner :S

Jeg synes altså at Kayla har de mærkeligste drikkevaner.
Hun vil helst ikke drikke af sin skål og drikker seriøst aldrig fra den, men til gengæld vil hun gerne drikke fra andre steder, f.eks. opvaskevand (ad ad ad) får hun self. ikke lov til men kan ikke forstå den store fascination af det.
Nå men hun er også helt vild med de glas som jeg drikker af, men hun vil kun drikke af skåle hvis jeg har drukket af skålen først ??? altså nu har jeg ikke drukket af hendes katteskål :thumbdown: men hun har fået lov at låne mine små porcelænsskåle og de har kun interesse hvis jeg har vist interesse for dem først ???

håber i forstod smøren…men er der nogen der kan kaste lidt lys over hendes adfærd???

Katte er fra naturens hånd småtdrikkende. De drikker af de vandpytter, de finder rundt omkring. Står hendes vandskål tæt på hendes madskål, vil hun muligvis hellere drikke andetsteds. Prøv at stille flere vandskåle rundt omkring - måske det kan lokke hende til at drikke lidt mere :wink:

Penny drikker det dryppende vand fra bruseren, når jeg har været i bad.
Det er faktisk sådan, at når jeg går på toilettet skal hun med, for at tjekke om jeg skal i bad. Så sætter hun sig i brusekanbinen og venter.

Hvis jeg har besøgende, går hun ikke med, hun ved åbenbart godt, at det er mig, der bruger brusekabinen :wink:

Fie går i bad, når jeg har været i bad, så det er bare om at få skyllet godt efter mig for sæbe:-)

Har du overvejet en fontæne? Mine drikker mere af sådan en

Min Kitten synes også det er pragtfuldt, hvis hun kan snige sig til at drikke af mit vandglas… Men hun drikker også af vandskålene, som står tre forskellige steder i huset.

lenschow
Fie går i bad, når jeg har været i bad, så det er bare om at få skyllet godt efter mig for sæbe:-)

Vores Aslan er også med ude på badeværelset når jeg er i bad, det er bare hyggeligt med noget selskab :slight_smile: og når jeg så er færdig går han ind og drikker vandet, så jeg skal også skyllet godt af efter mig, man skulle jo nødig komme ud for noget

hunden har en 8 liters spand, som alle drikker af…misserne har 6 urtepotteskjulere + 2 lave plastik bøtter… der skiftes vand hver morgen og aften…

min obelix har lært at åbne vandhanen…

Kan han også lukke den igen??? For så er det da en meget praktisk evne!!

Jeg måtte skifte min hane i køkkenet ud, med en som er svær at åbne. Og den passer så overhovedet ikke til køkkendets design - hvilket irriterer sådan en som mig grumme. :engel2::klapper:

Min ene aby drikker gerne af badevandet - også når der er bobler i :dokdok:

Min huskat elsker at dyppe fødderne i vandet og slikke det af - så man skal ikke lade sit vandglas stå uden opsyn, for så kommer der kattehår i :argh:

Min somali ville helst kun drikke af den løbende hane i badeværelset og sad i håndvasken og brokkede sig, hvis der var lukket for vandet :tihi:

Til “almindeligt” brug har de en fontæne, som bliver flittigt brugt :slight_smile:

Jeg har flere katte med mærkelig drikkevaner.
Den mest almindelig er den med at dybbe poten i skålen og så slikke på poten bagefter. Nogen har udviklet dette til at der skal køres rundt i skålen i længere tid. Bono f.eks. ( kæmpestor rød abyhankastrat) skal have meget store og tunge skåle for ellers ender de altid på gulvet, væltet og med vandet ud over det hele. Lige nu bruger vi en gryde til ham - en stor gryde. Den kan han ikke vælte. Til gengæld har han masser af sjov med at sætte begge forbenene ned i den og så køre benene rundt og rundt og op og ned ( hvilket får en stor del af vandet op). Han kan også finde på at sætte det ene ben på kanten af gryden og så skal det andet godt ned i gryden mens der skovles vand op ud over kanten. Sådan kan han sidde i meget lang tid ( i.e. til der ikke er vand nok i den til at det er morsomt). Gryden står i vindueskarmen og når vandet kommer ud over kanten på den så kan han få fornøjelsen af at se det vælte ned af vindueskarmen, ned på spisebordet og over kanten ned på gulvet. Straks det er på vej ud over kanten springer han ned og ser om han kan fange det på vej ned…
Et hvert glas, bæger, målebæger bliver væltet så vandet kan løbe ud. Han er helt fascineret af løbende vand - har aldrig haft en kat der SÅ meget er vild med vand. Han har fået sin egen vandfontæne - den første ødelagde han - men den han har nu er så tung at han ikke kan vælte den.
Men den er ikke nok - han skal helst sætte gang i alt andet vand han finder sådan at de flyder og drypper og plasker.
Der er gange når jeg sidder i stuen at jeg kan høre ham plaske med vand inde i køkkenet :tihi:

Glory - vildtfarvet somalihunkastrat - har en anden vand fontæne - den har sådan en smart kugle der løber rundt og den stopper hun med en pote og så fosser vandet hurtig ud så hun lige kan sætte munden til.

Tasman - en ung somalihan - skal helst stå oppe i vasken når vi vasker op og så pjasker han rundt i sæbevandet så det sprøjter.
Når han så er gennemvåd springer han op på min skulder og så er vi begge våde :tihi:

Katte er jo meget legesyge og jeg tror at netop vand er spændende for dem fordi det er så meget i bevægelse. Smarte katte finder hurtig ud af hvordan de skal få det i bevægelse :wehu:

Men jeg tror så også at mange katte elsker frisk vand - hvilket kan være en medvirkende årsag til at de helst vil drikke fra en vandhane/fontæne.

Teresa

Jeg har flere katte med mærkelig drikkevaner.
Den mest almindelig er den med at dybbe poten i skålen og så slikke på poten bagefter. Nogen har udviklet dette til at der skal køres rundt i skålen i længere tid. Bono f.eks. ( kæmpestor rød abyhankastrat) skal have meget store og tunge skåle for ellers ender de altid på gulvet, væltet og med vandet ud over det hele. Lige nu bruger vi en gryde til ham - en stor gryde. Den kan han ikke vælte. Til gengæld har han masser af sjov med at sætte begge forbenene ned i den og så køre benene rundt og rundt og op og ned ( hvilket får en stor del af vandet op). Han kan også finde på at sætte det ene ben på kanten af gryden og så skal det andet godt ned i gryden mens der skovles vand op ud over kanten. Sådan kan han sidde i meget lang tid ( i.e. til der ikke er vand nok i den til at det er morsomt). Gryden står i vindueskarmen og når vandet kommer ud over kanten på den så kan han få fornøjelsen af at se det vælte ned af vindueskarmen, ned på spisebordet og over kanten ned på gulvet. Straks det er på vej ud over kanten springer han ned og ser om han kan fange det på vej ned…
Et hvert glas, bæger, målebæger bliver væltet så vandet kan løbe ud. Han er helt fascineret af løbende vand - har aldrig haft en kat der SÅ meget er vild med vand. Han har fået sin egen vandfontæne - den første ødelagde han - men den han har nu er så tung at han ikke kan vælte den.
Men den er ikke nok - han skal helst sætte gang i alt andet vand han finder sådan at de flyder og drypper og plasker.
Der er gange når jeg sidder i stuen at jeg kan høre ham plaske med vand inde i køkkenet :tihi:

Glory - vildtfarvet somalihunkastrat - har en anden vand fontæne - den har sådan en smart kugle der løber rundt og den stopper hun med en pote og så fosser vandet hurtig ud så hun lige kan sætte munden til.

Tasman - en ung somalihan - skal helst stå oppe i vasken når vi vasker op og så pjasker han rundt i sæbevandet så det sprøjter.
Når han så er gennemvåd springer han op på min skulder og så er vi begge våde :tihi:

Katte er jo meget legesyge og jeg tror at netop vand er spændende for dem fordi det er så meget i bevægelse. Smarte katte finder hurtig ud af hvordan de skal få det i bevægelse :wehu:

Men jeg tror så også at mange katte elsker frisk vand - hvilket kan være en medvirkende årsag til at de helst vil drikke fra en vandhane/fontæne.

Teresa

JEP det har ihvertfald hjulpet her :slight_smile:
Troldenes vandskål står nu i bryggerset og maden i køkkenet og nu drikker de fint af skålen :slight_smile:

Jeg ahr også en med mærkelige drikkevaner… En coon… Hun har ellers en dejlig stor fontæne, med frisk vand - og den bruger hun da også nu og da, bevares… MEN! Hvis hun kan komme til at drikke af vandhanen, badevandet, vores gals, (Faktisk kan hun blive helt ekstatisk hvis hun får øje på et glas med vand i, og hun giver simpelthen ikke op… Hun blive ved at cirkle omkring os, og spinder så det nærmest er en fryd), og TOILETTET! Med eller uden duftklods - det gør ingen forskel, toiletvand er LÆKKERT synes Fisen… Derfor får gæster altid at vide at låget skal slåes NED her, ellers har vi en kat, måske to - William den skøre kugle følger nemlig gerne trop - i NATPOTTEN!

Jamen, hvad kan man da også forvente andet af en kat med det navn :smiley:

:lol::lol::lol:

Nej du er selv ude om det!!!

Mine drikker af deres fontæne, mine vandglas, fuglebadet - og ellers kan Diya noget med at fjerne risten ved bruseren og drikke af vandlåsen, det har jeg så sat en stopper på ved en keramik skål med vand i ovenpå.

Ja min havde nogle af de samme vaner,-)) og når jeg gik i bad blev han helt kulleret. Så skulle han stå i håndvasken…med hovedet ind i brusenichen…og vaskes ( hoved og ører) og gik det ikke hurtigt nok, brølede han så naboerne kunne høre det…Main coon kan råbe meget højt…selv hvis han var ude kunne han høre badevandet, og så kom han galoperende…