Min killing kan ikke holde det inde

[quote=Epigram;313088]Her en update:

Hun havde giardia og er nu under behandling (det samme er Freja vores anden killing)

@ Vivi_Fletcher
Jeg ville have skrevet dig på som henvisning, men kendte ikke dit navn og adresse =/

Håber i alle får en go’ jul

  • epigram[/quote]

Dejligt med update :ok:
Jeg hedder såmænd bare Vivi Fletcher :wink: :tihi:

Jeg havde giardia her for et års tid siden, så du må sige til, hvis du skal bruge nogle råd omkring det :slight_smile:

haha ja ok det siger jo så sig selv når man ved det =)

Sagde til dem i skovlunde at vi meget gerne ville kunne skrive dig på og hun sagde vi kunne kigge på det næste gang vi kommer der ud. Prøver lige at bede om at få dig på som “reference” næste gang.

PS. hun har det allerede meget bedre efter bare en omgang medicin. I sprøjte. De er ikke særligt vilde med at få det. Prøvede først gang med at blande det op i noget våd-forder, men det ville de ikke. Så prøvede at sprøjte det i hende men det bliver man altså ikke bedste venner af…

Hvis du har nogle gode råd er vi “all-ears” vi vil naturligvis det bedste for vores små killinger :slight_smile:

Det er Panacur de får, ik?
Er der ikke noget mad de er helt vilde med? Jeg gav det til mine i en lille smule Hills a/d. Kun lige så meget, at jeg var sikker på de åd det hele.

Og så skal du indkøbe en masse af det rigtig billige grus, så du udskifter og vasker bakken min. 1 gang dagligt i perioden.
Jeg gjorde rent i huset med Rodalon på alle flader på 2. dagen og dagen efter behandlingen var afsluttet.

Det er møgbesværligt med giardia, men det er til at have med at gøre, synes jeg.

[quote=Epigram;313108]
PS. hun har det allerede meget bedre efter bare en omgang medicin. I sprøjte. De er ikke særligt vilde med at få det. Prøvede først gang med at blande det op i noget våd-forder, men det ville de ikke. Så prøvede at sprøjte det i hende men det bliver man altså ikke bedste venner af…

Hvis du har nogle gode råd er vi “all-ears” vi vil naturligvis det bedste for vores små killinger :)[/quote]

Det du har fået er sikkert Flagyl, det virker, men katten er ikke specielt samarbejdsvillig og det bliver mindre som tiden går.

Sug mængden af flagyl op i en engangssprøjten, vask og tør spidsen godt af og sug ´lidt op af noget katten godt kan lide - nakken tilbage godt ned bag i munden og tryk. Du kan reducere smagen noget ved at sætte Flagylen på køl.

Du kan læse mere om Giarda her:
http://www.felisdanica.dk/upl/files/7/237.pdf

Og så kan du godt gå tilbage og informere opdrætteren - det kommer ikke ud af den blå luft - selv om man nogen gange godt kan føle det sådan.

Ja det er Panacur som væske.

Vi havde faktisk også snakket om det med grus og vask.

Men en ret god ide med Rodalon, vi overvejede at vaske gulv normalt alle dage, men det er nok minst ligeså godt at gøre det 2 gange med Rodalon.

  • epigram

Ja i vores katte kontrakt står der også at vi har 14 dages helbredsgaranti, men vi må jo se om hun overholder den, for hun skriver at man skal kontakte hende før man tager til dyredoktor. Men efter 3 SMSere og 4 dage gjorte vi det altså bare.

[quote=Epigram;313121]Ja det er Panacur som væske.

Vi havde faktisk også snakket om det med grus og vask.

Men en ret god ide med Rodalon, vi overvejede at vaske gulv normalt alle dage, men det er nok minst ligeså godt at gøre det 2 gange med Rodalon.

  • epigram[/quote]

Du skal være meget påpasselig med Rodalon - ingen katte i nærheden før gulvet er HELT tørt - det ætser. Faktisk kan jeg heller ikke se hvad det skal gøre godt for - det er hverken bakterier eller virus der er tale om - jeg har aldrig hverken hørt eller læst om det skulle slå cyster ihjel.

Cysterne lever rigtig godt i fugtigt miljø så jo mere gulvvask jo bedre betingelser for dem der er tilbage. Jeg mener selv en damrenser gjorde tricket hos mig - mener den damp der lukkes ud er 140 grader.

Ja, Rodalon er noget giftigt stads og der skal være helt tørt før kattene på gå på det igen.

Jeg læste rådet om afvaskning af Rodalon et sted - og det var så det jeg fulgte. Det virkede jo som sagt helt fint :slight_smile:

Jeg vasker også altid bakkerne af i Rodalon.

Men det kan sagtens være, at alm. rengøringsmiddel vil have samme effekt.

Hvis killingerne er leveret med dårlig mave, tyder det jo på, at opdrætteren selv har problemet i huset.
Har du fortalt, at I nu har fået det konstateret ved en prøve?

Ja det har vi, men det lød ikke som om hun lige ville gøre noget ved det.

Hun ønskede os held og lykke med behandlingen, men det vigtigste for os lige nu er at hun får det godt igen.

Her fra en go’ jul til jer alle !

  • epigram

Lige en opdate:

Freja, hende som ikke havde mave problemer fik tro det eller ej øjenbetændelse. Det er nu løst.

Klara som havde giardia, har det stadig. Hun har nu fået først en Panakur kur og så en flagyl kur, nu skal hun så have en kombi kur hvor hun skal have både panakur og flagyl. Jeg synes virkeligt det er syndt for hende, hun er jo ikke særligt gammel… Nå ja og så lige som om det ikke var nok at hun har tynd mave; hun har nu også fået øjenbetændelse…

Så i de to mdr vi har haft kat har vi kun haft syge katte =/

Først øremider, så giardia, så øjenbetændelse og her til sidst en kombi af de to sidste…

Nu skal det altså blive bedre. Kan simpelthen ikke holde ud hun ikke har det godt ;/

  • epigram

I har altså også været utrolig uheldige :S

God bedring til missen :kryds::kryds::kryds:

[quote=Epigram;325873]
Klara som havde giardia, har det stadig. Hun har nu fået først en Panakur kur og så en flagyl kur, nu skal hun så have en kombi kur hvor hun skal have både panakur og flagyl. Jeg synes virkeligt det er syndt for hende, hun er jo ikke særligt gammel… Nå ja og så lige som om det ikke var nok at hun har tynd mave; hun har nu også fået øjenbetændelse…[/quote]

Giver du kun medicin eller sørger du også for at hun ikke kan gensmitte sig selv i hjemmet? Altså speciel rengøring af bakker mv?

[quote=Epigram;325873]Lige en opdate:

Freja, hende som ikke havde mave problemer fik tro det eller ej øjenbetændelse. Det er nu løst.

Klara som havde giardia, har det stadig. Hun har nu fået først en Panakur kur og så en flagyl kur, nu skal hun så have en kombi kur hvor hun skal have både panakur og flagyl. Jeg synes virkeligt det er syndt for hende, hun er jo ikke særligt gammel… Nå ja og så lige som om det ikke var nok at hun har tynd mave; hun har nu også fået øjenbetændelse…

Så i de to mdr vi har haft kat har vi kun haft syge katte =/

Først øremider, så giardia, så øjenbetændelse og her til sidst en kombi af de to sidste…

Nu skal det altså blive bedre. Kan simpelthen ikke holde ud hun ikke har det godt ;/

  • epigram[/quote]

jeg syntes det er SÅ dårligt at du ikke kan få hjælp af opdrætter. :lynogtorden:

BEGGE katte skal behandles, grusskift og bakkevask HVER dag - og høj hygiejne i omgivelserne.

OG er der ikke kørt en laboratioerieprøve på Tritrichimonas Foetus (TF), er det en mulighed. TF forveksles forveksles ofte med Giarda i sikrospko og symptommæssigt - katten kan også have begge dele.

Projektet er afsluttet - men læs om TF her:
http://www.felisdanica.dk/upl/files/8/238.pdf

Der kan testes via det tyske laboratorie og man mener idag at TF godt kan leve udenfor tarmen - ikke så kang tid sim Giardia cyster, men …

Det regnede vi også med vi kunne men nu læser vi overalt at vi nok ikke skulle have købt hos hende…

Lige nu har jeg grund til at tro at dette kan være hende vi har købt dem af:

PT overvejer jeg om min 2100kr. (før moms) advokat skal have lidt og lave, men en psykisk syg dame med 0kr. på kontoen er nok svær at få noget ud af.

Hvis det er hende har jeg mest lyst til at begå selvtægt (nej jeg gør det ikke)

Min mave slog en knude og jeg har opkast fornemmelse lige nu…

Hvis i vil se mere så er her nogle billeder fra sagen (OBS: DET ER IKKE FOR BØRN DET ER MEGET MEGET HÅRDE BILLEDER!!!)
http://mja.dk/bbillede/katte-lever-i-eget-lort?bId=1

Må man nævne navne på opdrætter her inde ???

For synes ikke hun skal have lov at snyde andre… Ved hun lige er flyttet

[ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=15689”]Alvorlig misrøgts sag - De Kattegale Debatterer[/ame]

[quote=Epigram;326237]Det regnede vi også med vi kunne men nu læser vi overalt at vi nok ikke skulle have købt hos hende…

Lige nu har jeg grund til at tro at dette kan være hende vi har købt dem af:

[/quote]

Endnu en grund til at få undersøgt for TF - overtal af positive findes i Bengal og Abyssinier - ikke at andre går fri - men % delen er størst i de to racer.

Bed din dyrlæge om at få kørt profil C på det her laboratorie - der er Giardia, TF og alt hvad de kan teste for med.

http://www.idexx.de/tiergesundheit/laboratory/

Kom lige i tanker og en af de købere derfra jeg har været i kontakt med har fået konstateret TF - det tog evigheder og massevis af forkert behandling før det kom så langt

Vi har idag haft hende ved lægen igen. Han har taget en masse prøver og vi lave omkring 7 eller flere test for alt muligt. Han snakede selv om tf og mener også han tester for det