Min kjole

I dag var jeg ude for at finde en kjole som jeg skal ha på til et bryllup i juli. Jeg ville gerne ha en kort kjole som var enkelt og pæn. Jeg fandt den som I kan se på billedet i HM til 179 kr og den sad perfekt:wehu:

Nu har jeg så købt den fordi den er så sød og billig men jeg er i tvivl og den måske er for lys, alså for tæt på hvid til at jeg kan ha den på til bryllupet??? Hvad mener I om det, jeg kunne virkelig godt bruge jeres mening.

Jeg synes, den er superfin :thumbup:

Og mht. farven så ser den rosa/gammelrosa ud på billedet og det burde der ikke være nogen, der kunne klage over, så tag du bare den på og nyd dagen og dit gode kup :smiley:

Hm…jeg vil mene den er i en gråzone. Jeg kan se hvis nogen ville blive småsure over det - og så igen…

Jeg synes, kjolen er fin i farven:ok: - den er svagt rosa i min optik…
Nogle er meget smålige, mht hvad gæsterne må have på til et bryllup - til mit bryllup bemærkede nogle, at min mor havde en svagt pastelgrøn dragt på, som efter deres mening havde været for lys:rul: Få jer et liv! Så længe du ikke kommer i rent hvidt eller råhvidt, kan jeg altså ikke se et problem. Tag din smukke kjole på og nyd festen!:ok:

Nej, den er bestemt ikke for lys og den er da slet ikke hvid…den er vel nærmest den modefarve der hedder nude…Jeg synes den er flot…
Kjolen er vist lysere på billedet her end i virkeligheden ser det ud til.

Den er bestemt ikke for lys.
Den er jo lys gammelrosa - en særdeles smuk farve - og for øvrigt er den rigtig smart. :fin:

Den eneste farve der er fobudt til et bryllup er hvid.

Og hvis du så er smart og kombinerer med et sjal eller en lille sød bolero i en mørkere nuance, så skal man vist gå i meget små sko, for at kunne blive fornærmede over din påklædning!
Meget sød kjole i en dejlig sommerfarve :slight_smile:

Den er da vildt flot, og så til 179,-??!?!? Den ligner jo en million :slight_smile:

Hvis du er i tvivl, så spørg bruden. Jeg blev selv spurgt i sidste uge, om jeg havde noget i mod, at en af gæsterne kom i en hvid kjole, og det havde jeg ikke det fjerneste i mod. Jeg havde så heller ikke selv hvid kjole på, men for mig var det vigtigste, at gæsterne kom og hyggede sig, og så var tøjet sekundært :slight_smile:

Det kan jeg ikke rigtig få mig til jeg kender hende ikke. Det er min mands gamle kammerat der skal giftes. Jeg har det lige som dig jeg ville personligt være ligeglad men jeg vil jo helst ikke gøre nogen kede af det eller sure. Et eller andet sted så tænker jeg at kjolen jo også er en kort sommerkjole og ikke en gallakjole. Hvis den var lang havde jeg valgt den fra.

Tillykke med bryllupet :hjerte:

Jeg synes, Ann’s idé om et sjal i en mørkere nuance er supergod. Man kan få mange lækre til fornuftige priser og de er meget brugbare året rundt, for selv en sommeraften kan blive kølig for bare arme :thumbup:

ja jeg synes alså også at den er rigtig fin:fin:
Det bedste er at den sidder rigtig godt på mig og det er der faktisk ikke så mange kjoler der gør.

Det er rigtig og jeg tror også at det bliver det jeg ender med at gøre :smiley:

og især her om sommeren er det “mere ok” med en lys kjole. synes den er perfekt, både farve og stil. den er nydelig og smart og tilpas party uden at være over the top

Den er rigtig flot og lige min stil. Tror da jeg skal et smut omkring HM og se om de også skulle have den hernede :ups:

Jeg synes også den er flot!!

Helt sikkert en god kjole til et sommerbryllup!

Tror kun det er helt hvid og helt sort der er fy fy :slight_smile:

[quote=Abaddon;379205]Jeg synes også den er flot!!

Helt sikkert en god kjole til et sommerbryllup!

Tror kun det er helt hvid og helt sort der er fy fy :)[/quote]

Det var det der var problemet for udover denne lyse rosa fantes kjolen nemlig kun i sort og det synes jeg jo er en lidt trist farve at ha på til et bryllup.

Hvilken farve skal jeg købe sjal i ?? Hvad med mat blå eller chokoladebrun. Jeg har et i forvejen som er grå og hvid med sølv striber,kan det mon gå sammen.

Hvis ikke du kan finde et i f.eks. chokoladebrun, kunne det grå/hvide med sølv godt gå. Men chokoladebrun lyder rigtig flot til :thumbup:

Må man ikke være i sort? -what Så har jeg da vist begået en dødssynd, for jeg har haft en sort kjole på til et bryllup - troede kun det var hvid man ikke måtte have på, da det jo er brudens farve. Nå, der var da heldigvis ingen som brokkede sig :tihi:

Synes din kjole er rigtig sød Ulla :thumbup:

Den er hammer flot, skal ligesom Birthe ud og se om jeg også kan få mig en.

De eneste farver der er no-go til bryllupper er hvid, offwhite (råhvid) da det iflg. skik og dansk etikette, er brudens farve den dag.

Påklædning er for mænd habit indtil kl´en 17.00. (Så er den også på det rene)

Sort har aldrig iflg. etikette været “forbudt” til bryllupper, men derimod iflg. ældgammel etikette påbudt farve til begravelser.

Noget andet er så at er det et bryllup efter 17.00 så er påklædningen altid galla iflg. etiketten, hvilket vil sige lang kjole for os og pingvin-dress eller uniform til mændene. SMOKING i kirke er “NO-GO”, men det er jo blevet vildt “moderne” selv om det er brud på al etikette.

Nu er det vel de færreste der følger dress-code´n nu om stunder bort set fra det med hvidt/råhvidt.

Håber du nyder brylluppet i dit fine dress, som for mig ser ud til at være i farven Nude - og dertil er chokolade/mokka brun bare så flot og elegant. Vil dog vælge en bolero som ikke skjuler den flotte deltalje i halsen, frem for et sjal med mindre du kun bærer det så det dækker det nederste af ryggen og armene (hvis du forstår hvad jeg mener, lidt svært at beskrive!:))