Min nieces dåb - Eva se her ;-)

Jeg lovede Eva billeder fra min niece Rebeccas dåb, så her ser i den glade lille pige

Kjolen hun har på er over 100 år gammel, mange i vores familie er blevet døbt i den, bl.a. min bedstefar, min mor og min søster og jeg

Den flinke præst giver Rebecca vand på hovedet :slight_smile:

Kagen har min søster lavet helt fra bunden - også hjerterne og billedet på toppen, hun er så dygtig :ok:

Til de af jer der kan huske tråden omkring Rebeccas allergi, kan jeg fortælle at hun har det bedre efter de ikke længere bruger Neutral og haven er blevet indhegnet så kattene bliver “smidt ud” nogle timer om dagen. Hun har stadig noget udslæt, men hun ser langt bedre ud end for et par måneder siden.

ååårh hvor er hun bare en lækker og smilende baby :smiley:

tak for det dejlige lille indblik :slight_smile:

Dejlige billeder :wehu:

Hvor er hun sød Hanne og tak for opdaten på allergien :slight_smile:

Mange tak for de fine billeder Hanne - hvor er Rebecca en kær lille størrelse.

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Godt at høre, at det går bedre med hendes udslæt :kryds: for at det snart går helt væk.

Meget fin dåbskjole - og så er det jo et ekstra plus, at flere i familien er blevet døbt i den.

Vi har også sådan en dåbskjole i familien -. syet af min mormors brudekjole.

Jeg havde den ikke på, da jeg var 2 år,inden jeg blev døbt, men min lillebror, der blev døbt samtidig med mig, havde den på.

:wehu::wehu::wehu:

PS. Lækker kage - den smagte sikkert aldelse mums?

Hvor ser hun da sød og mild ud, den lille lækre marcipantrold… -love

Sikken et smukt og smilende barn - tak for kigget af dejlige billeder :wehuu::wehuu:

[quote=Eva;145497]Mange tak for de fine billeder Hanne - hvor er Rebecca en kær lille størrelse.

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Godt at høre, at det går bedre med hendes udslæt :kryds: for at det snart går helt væk.

Meget fin dåbskjole - og så er det jo et ekstra plus, at flere i familien er blevet døbt i den.

Vi har også sådan en dåbskjole i familien -. syet af min mormors brudekjole.

Jeg havde den ikke på, da jeg var 2 år,inden jeg blev døbt, men min lillebror, der blev døbt samtidig med mig, havde den på.

:wehu::wehu::wehu:[/quote]

Skønt med sådan nogle traditioner… :slight_smile: Det har vi desværre aldrig dyrket særligt meget i min familie. Bliver familiens børn så stadig døbt i den??

Det ved jeg ærlig talt ikke - men jeg er lige ved at tro, at den er så gammel og mørnet, at den bare bliver gemt som et klenodie.

:wehu::wehu::wehu:

ååh hvor er hun bare dejlig Hanne:wehuu: virkelig skøn:inlove:

Og sikke en flot kage :thumbup: hun er godt nok dygtig din søster :smiley:

Dejligt at høre med rebeccas allergi er blevet bedre:wehuu:

Aaaw hun er dejlig -lovelove

:hjerte::hjerte::hjerte:

Nøj, for en dejlig lille prinsesse - og sikke et flot navn, hun nu har fået.

Kjolen er bare så flot-så flot - sådan én har vi desværre ikke i min familie, det ville jeg ellers godt have haft, det er sjovt at forestille sig allede børn der er døbt i den.

:slight_smile:

Har du navnene på alle de børn, der har båret den ?

Nøj, for en dejlig lille prinsesse - og sikke et flot navn, hun nu har fået.

Kjolen er bare så flot-så flot - sådan én har vi desværre ikke i min familie, det ville jeg ellers godt have haft, det er sjovt at forestille sig allede børn der er døbt i den.

:slight_smile:

Har du navnene på alle de børn, der har båret den ?[/quote]

Ja der ligger en liste sammen med kjolen. Den første der blev døbt i den hed Marie Hansen og hun udvandrede senere til USA, hvor hun fik en søn og derfor har vi nu familie i Connecticut :slight_smile: Sønnen Richard skriver jeg breve med nogle gange om året og vi udveksler billeder, det er vældig hyggeligt :slight_smile:

Min bedstefar (Peter Hansen) og hans søstre, min mor (Erika), min moster (Anne), min søster (Gitte), mig (Hanne), min fætter (Leif), min mors fætter (Magnus) og hans børn og ja en masse andre jeg ikke lige kan huske, listen er rimelig lang, er døbt i den.

Hvor er hun dog dejlige :wehuu:… Og sikke en flot lagkage :thumbup:

Hvor er hun skøn, og hvor ser hun dog glad ud :slight_smile:

I vores familie har vi også en fælles dåbskjole. Den blev syet af min mormor, da min første kusine skulle døbes - og de fleste i den generation (min) og efterfølgende (mine børns) er døbt i kjolen.
Alle der er døbt i den, har fået broderet deres navn på, så efterhånden er der fyldt godt ud. Jeg synes det er en dejlig tradition og håber kjolen holder mange år endnu :ok:

[quote=Nevadaisy;145775]Ja der ligger en liste sammen med kjolen. Den første der blev døbt i den hed Marie Hansen og hun udvandrede senere til USA, hvor hun fik en søn og derfor har vi nu familie i Connecticut :slight_smile: Sønnen Richard skriver jeg breve med nogle gange om året og vi udveksler billeder, det er vældig hyggeligt :slight_smile:

Min bedstefar (Peter Hansen) og hans søstre, min mor (Erika), min moster (Anne), min søster (Gitte), mig (Hanne), min fætter (Leif), min mors fætter (Magnus) og hans børn og ja en masse andre jeg ikke lige kan huske, listen er rimelig lang, er døbt i den.[/quote]

:):slight_smile:

Sådan en kjole og navneliste ville jeg elske at have i min familie - det er da en guldmine, alle i familien kan glædes over.

:ok: